Omšenská Baba na popoludnie

29.06.18
Po túričke na bralo Krasín je pred nami ešte pol dňa s krásnym počasím, a tak si pridáme ďalší pekný cieľ v okolí. Konkrétne Omšenskú Babu nad dedinkou Omšenie za Trenčianskymi Teplicami. Na jej vrchol nevedie oficiálna turistická značka, ale chodník vyznačený miestnym značením, ktorého som asi nikdy nevidela tak veľa ako v kopcoch na oboch stranách Trenčianskych Teplíc.

Omšenie, námestie (žlto-biela výhľadová značka) – Dúbravka – vyhliadka Omšenská Baba (668 m) a späť

Parkujeme v Omšení pred potravinami. Sme vyzbrojení Tániným článkom a žlto-bielou značkou, ktorá nás po asi 5 minútach naviguje doľava do bočnej uličky. Minieme niekoľko domov a stúpame poľnou cestou, vľavo sa rozprestierajú pekné lúky a aleje stromov. Pred terasovitým políčkom sa poriadne zdržím pri rozkvitnutej čerešni. So skalnatým kopcom v pozadí vytvára takú kombináciu, že len rotujem okolo ako domorodec pri rituálnom tanci a neviem sa vynadívať a dofotiť.

Napokon sa posúvame ďalej. Značenie je redšie než klasické turistické, na ktoré sme zvyknutí, a tak neďaleko ďalšieho pekného fotografického bodu, dreveného plota, trochu pobiehame hore-dolu, než nájdeme značku na kameni. Nie že by sa tu dalo seriózne zablúdiť, cieľ je jasný, obdivujeme jeho krivky zboku, kým nás pohltí les.

Nejaký čas stúpame lesom, potom sa na chvíľu napojíme na červenú značku, ktorá sem prichádza od Kamenných vrát a pokračuje na Vápeč, je súčasťou medzinárodnej diaľkovej trasy E8 (Cesta hrdinov SNP). Dlho sa na nej neohrejeme, asi o dve minútky ešte pred tým, než by sme prišli na rázcestie Omšenská Baba, sedlo, nás miestne značenie odvádza doprava a začíname stúpať na samotný vrchol. Na chodníku to vonia borovicami. A potom len skalnatý vrchol s úžasnými výhľadmi.

Síce okamžite prihadzujeme vrstvu oblečenia, lebo dosť fúka, ale jasná obloha a parádna viditeľnosť za to stoja. Naľavo vidíme Homôľku, pred nami celý masív s Trtavkou, Česanou horou a Baským. Hneď si vybavím parádne lúky okolo sedla Trtavka. Napravo sa rozprestiera Omšenie. Rovno dole smerom k nemu klesá iný chodník, ale predsa len sme v NPR, a tak sa vrátime rovnakou cestou. Ale nie hneď, vietor-nevietor, pekne sa tu pokocháme.

Napokon slnko začne naznačovať, že by sa už pobralo spať, a tak sa otáčame. Ktovie, ako by čerešňa s kopcom vyzerala v posledných lúčoch slnka. To už, žiaľ, nestíhame, zato bralá Omšenskej Baby vo večernom svetle áno. Je to naozaj krásna prechádzka. Odporúčam vám ju.

Omšenská Baba na popoludnie 13/07/18 15:55 7 príspevkov

Túra Bralo Krasín nad Dolnou Súčou Dolná Súča neďaleko Trenčína sa môže pochváliť veľmi peknou dominantou, vápencovým bralom so zrúcaninou hradu. Z hradu síce veľa neostalo, každopádne návštevu tohto miesta som mala vďaka rôznym fotkám dlhodobo v pláne. Najmä tie s výhľadmi na rozkvitnuté stromy ma motivovali, aby som sem išla v apríli. 12/09/18 Soňa Mäkká Biele Karpaty
Túra Na Kmínek a Masarykovu chatu z Vyšného Kelčova Po sobotňajšej spoločenskej udalosti sme mali v nedeľu chuť potúlať sa peknou krajinou s výhľadmi, ideálne niečo nenáročné, najradšej aj s horskou chatou. Po ceste sme mali Kysuce a po konzultácii s tunajším rodákom Zdenčim sme sa rozhodli pre okruh z Vyšného Kelčova, časti obce Vysoká nad Kysucou, ktorý spĺňal naše predstavy. 24/08/18 Soňa Mäkká Západné Beskydy
Túra Dámska jazda Tatrami po lejakoch Predposledný júlový víkend sme mali s kamarátkami dlhšie naplánovanú dámsku túru bez detí a manželov. Keďže kalendáre sú plné a babysittingy dlho dopredu vybavené, s termínom sa nedá hýbať ani vtedy, ak začiatok túry vychádza na deň po tom, čo v Tatrách povodne odniesli niekoľko mostov. Veď vrátiť sa dá vždy, hovoríme si a optimisticky balíme stredne veľké batohy so spacákmi a ďalšie rekvizity, ktoré teraz pri malých deťoch používame dosť zriedkavo. 17/08/18 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry

Túra Hochschwab - Schaufelwand a Ebenstein Nie je umenie presvedčiť 6-ročné dieťa, aby išlo s vami na prechádzku. Tato jednoducho zavelí a ide sa. Ale keď má potomok 15 a viac, vtedy takýto postup nefunguje. Teraz však vyšla iniciatíva od syna. Chcel by ísť niekam na turistiku do Rakúska. dnes Martin Knor Svet
Túra Čierna dolina, lom Prašnica a Dolná Prašnica Začiatok augusta 2018 je veľmi horúci. Horúčavy trvajú už niekoľko týždňov, paneláky sú rozpálené a človeku sa žiada zaliezť niekam do chládku. Na horách by bolo chladnejšie, ale množstvo ľudí na hrebeňoch odrádza. Slovenský raj s jeho tienistými roklinami je ďaleko a v okolí máme väčšinu chladnejších dolín schodených, a tak voláme Janke, nech dačo vymyslí. Ponúkla nám dolinu Čierno (Čierna dolina) a dolinu Dolná Prašnica. Vraj sa schladíme. včera Danka Tomášiková Kremnické vrchy, Veľká Fatra a Choč
Túra Kelčský Javorník z Chaty Tesák Po dlhšej ceste autom z Rožnova pod Radhoštěm cez valašské dedinky sme začali s Mirom stúpať do serpentín Hostýnskych vrchov. Všade po ceste sa opravovalo, na každom kilometri boli nejaké mobilné semafory. Akoby mi chceli pripomenúť starý bulharský seriál „Na každom kilometri“ – taká obdoba poľského seriálu „Štyria z tanku a pes“. Joj, v mojej mladosti takéto seriály leteli. 23/09/18 Vladimír Popluhár Svet

Omšenská Baba na popoludnie 13/07/18 15:55 7 príspevkov
    • Strážovské vrchy

• max: 668 m n. m. – Omšenská Baba

• min: 333 m n. m. – Omšenie

• jar

• 27.04.2018

• prameň nad Omšením

• Trenčianska Teplá (vlak, bus) - Omšenie (bus, parkovanie na námestí)