Omšenská Baba na popoludnie

29.06.18
Po túričke na bralo Krasín je pred nami ešte pol dňa s krásnym počasím, a tak si pridáme ďalší pekný cieľ v okolí. Konkrétne Omšenskú Babu nad dedinkou Omšenie za Trenčianskymi Teplicami. Na jej vrchol nevedie oficiálna turistická značka, ale chodník vyznačený miestnym značením, ktorého som asi nikdy nevidela tak veľa ako v kopcoch na oboch stranách Trenčianskych Teplíc.

Omšenie, námestie (žlto-biela výhľadová značka) – Dúbravka – vyhliadka Omšenská Baba (668 m) a späť

Parkujeme v Omšení pred potravinami. Sme vyzbrojení Tániným článkom a žlto-bielou značkou, ktorá nás po asi 5 minútach naviguje doľava do bočnej uličky. Minieme niekoľko domov a stúpame poľnou cestou, vľavo sa rozprestierajú pekné lúky a aleje stromov. Pred terasovitým políčkom sa poriadne zdržím pri rozkvitnutej čerešni. So skalnatým kopcom v pozadí vytvára takú kombináciu, že len rotujem okolo ako domorodec pri rituálnom tanci a neviem sa vynadívať a dofotiť.

Napokon sa posúvame ďalej. Značenie je redšie než klasické turistické, na ktoré sme zvyknutí, a tak neďaleko ďalšieho pekného fotografického bodu, dreveného plota, trochu pobiehame hore-dolu, než nájdeme značku na kameni. Nie že by sa tu dalo seriózne zablúdiť, cieľ je jasný, obdivujeme jeho krivky zboku, kým nás pohltí les.

Nejaký čas stúpame lesom, potom sa na chvíľu napojíme na červenú značku, ktorá sem prichádza od Kamenných vrát a pokračuje na Vápeč, je súčasťou medzinárodnej diaľkovej trasy E8 (Cesta hrdinov SNP). Dlho sa na nej neohrejeme, asi o dve minútky ešte pred tým, než by sme prišli na rázcestie Omšenská Baba, sedlo, nás miestne značenie odvádza doprava a začíname stúpať na samotný vrchol. Na chodníku to vonia borovicami. A potom len skalnatý vrchol s úžasnými výhľadmi.

Síce okamžite prihadzujeme vrstvu oblečenia, lebo dosť fúka, ale jasná obloha a parádna viditeľnosť za to stoja. Naľavo vidíme Homôľku, pred nami celý masív s Trtavkou, Česanou horou a Baským. Hneď si vybavím parádne lúky okolo sedla Trtavka. Napravo sa rozprestiera Omšenie. Rovno dole smerom k nemu klesá iný chodník, ale predsa len sme v NPR, a tak sa vrátime rovnakou cestou. Ale nie hneď, vietor-nevietor, pekne sa tu pokocháme.

Napokon slnko začne naznačovať, že by sa už pobralo spať, a tak sa otáčame. Ktovie, ako by čerešňa s kopcom vyzerala v posledných lúčoch slnka. To už, žiaľ, nestíhame, zato bralá Omšenskej Baby vo večernom svetle áno. Je to naozaj krásna prechádzka. Odporúčam vám ju.

Omšenská Baba na popoludnie 13/07/18 15:55 7 príspevkov

Túra S deťmi na Hundsheimer Berg Rakúske mestečko Hainburg an der Donau leží v obzvlášť peknom prostredí. Okrem rieky disponuje atraktívnymi solitérnymi kopcami Braunsberg a Schlossberg, na druhom sa nachádza zrúcanina hradu. A pohľad na toto všetko si môžeme vychutnať z výbežkov hory Hundsheimer Berg, najvyššieho vrcholu Hainburských vrchov, ktoré sú geografickou súčasťou a v podstate ukončením Malých Karpát. Do fotopozitívnej lokality sme sa vybrali počas uplynulého babieho leta aj s deťmi. 20/12/18 Soňa Mäkká Svet
Recenzia Dámsky batoh Bergans Senja W 34 Na bežné túry nosím už veľa rokov turistický batoh Camelbak Fourteneer 27, ktorý som tu opisovala ešte v roku 2009. Odvtedy uplynulo dosť času a počet osôb, ktoré brávam so sebou na túry, sa zvýšil, tak som sa rozhodla pre zmenu. Konkrétne som hľadala batoh s trochu väčším objemom, ale univerzálny, s rôznymi vreckami na fľaše, mikiny, čiapky, autíčka a iné veci, ktoré deti neustále pchajú rodičom do batoha a von. Napokon z toho vyšiel dámsky batoh Senja 34 od nórskej značky Bergans. včera Soňa Mäkká Batohy
Reportáž Vyhodnotenie roka v Slovak Ultra Trail V sobotu 1.12. sa v Bratislave uskutočnilo koncoročné stretnutie občianskeho združenia SLOVAK ULTRA TRAIL (SUT). Hlavným bodom programu bolo zhodnotenie sezóny 2018 a slávnostné vyhlásenie víťazov a výsledkov 4. ročníka Slovenskej Ultratrailovej Ligy 2018. 03/12/18 Soňa Mäkká Reportáže

Túra Ako drobec prešiel z Magurky na útulňu Ďurková Predpoveď počasia hlási posledné teplé dni na horách. Bez úvah o tom, či ide o hoax alebo pravdu, predĺžený víkend je už mesiac naplánovaný, vyrážame na Donovaly. Program za pochodu prispôsobujeme zmene počasia, najmladšiemu členovi balíme od krátkych rukávov až po zimnú vetrovku, skrátka úplne všetko. Pre nedostatok priestoru v kufri auta nám dospelým musí postačiť pár funkčných tričiek s termo mikinou na vrch. V priebehu víkendu teplota klesá z 25 na 10 stupňov. Prognózy počasia nás neodradili, v piatok šliapeme na hrebeň Nízkych Tatier a útulňu Ďurková. dnes Karolína Dobiašová Nízke Tatry
Recenzia Príbehy vrchov Dnes by som vám rada predstavila pomerne čerstvú publikáciu z vydavateľstva DAJAMA Príbehy vrchov, ktorej autorom je Marián Grebáč. Kto si v tejto chvíli spomenie na zaujímavé rozhlasové reportáže rovnakého autora z cyklu Genius loci - túry podľa literatúry, ten je na správnej stope. Príbehy vrchov, spomínaných v literárnych dielach slovenských prozaikov i básnikov, a života ľudí žijúcich v dolinách pod nimi, spojených s turistikou dneška. včera Daniela Mäkká Mapy a knihy

Omšenská Baba na popoludnie 13/07/18 15:55 7 príspevkov
    • Strážovské vrchy

• max: 668 m n. m. – Omšenská Baba

• min: 333 m n. m. – Omšenie

• jar

• 27.04.2018

• prameň nad Omšením

• Trenčianska Teplá (vlak, bus) - Omšenie (bus, parkovanie na námestí)