Chodník na Svišťovku je uzavretý

12.06.18
Štátne lesy TANAP-u informujú, že červeno značený turistický chodník od Zeleného plesa cez Veľkú Svišťovku až na Skalnaté pleso je od dnešného dňa až do odvolania z technických príčin uzavretý. Trasu vážne poškodili víkendové prívalové dažde.

Štátne lesy TANAP-u ako správca turistických chodníkov podľa koordinátorky vonkajšej komunikácie Martiny Petránovej chodník uzavreli z obavy o bezpečnosť návštevníkov. "Veľké množstvo vody spôsobilo zosuv kamenných sutín, ktoré zničili chodník na viacerých miestach, takže pohyb po ňom by mohol ohroziť životy návštevníkov tejto časti Tatier. Keďže do otvorenia letnej turistickej sezóny nie je vzhľadom na rozsah poškodenia v silách Štátnych lesov TANAP-u chodník opraviť, s jeho uzáverou musia turisti pri plánovaní svojich výletov počítať aj po 15. júni, kedy sa v Tatrách oficiálne otvára letná sezóna a teda aj vysokohorské chodníky, na ktoré sa vzťahuje sezónna uzávera. "

Zatiaľ sa podľa Petránovej nedá odhadnúť, aký dlhý čas bude chodník uzatvorený, vzhľadom na to, že aj dnes bol silný dážď a ešte môže niečo spadnúť. "Závisí to od počasia a čo zistia pracovníci po podrobných obhliadkach v teréne."

Ak máte z tohto úseku ďalšie fotografie, budeme radi, ak pridáte do fóra k článku.

Chodník na Svišťovku je uzavretý 12/07/18 14:25 9 príspevkov

Správa Poškodené a uzatvorené chodníky v Tatrách (video) Horská záchranná služba a Štátne lesy TANAP-u upozorňujú všetkých návštevníkov Vysokých Tatier na uzatvorenie turistických chodníkov cez Bielovodskú a Javorovú dolinu z dôvodu ich podmytia a strhnutia mostov. Bielovodská dolina je celá uzatvorená od rázcestia pod Poľským hrebeňom po Lysú Poľanu. Najkritickejšia situácia je v oblasti Javorovej doliny, kde voda strhla časť zeleno značeného turistického chodníka. Momentálne je nepriechodný, na jeho dočasnú uzáveru turistov priamo v teréne upozornia aj informačné tabuľky. 19/07/18 Soňa Mäkká Správy
Rada Ako chrániť deti pred slnkom Keďže celoročne trávime veľa času v prírode a na horách, musíme dbať na to, aby naše deti prežili vysoké dávky slnečných lúčov bez ujmy. Prinášame naše postupy a skúsenosti, ktoré sme aplikovali u našich drobcov od kočíkových čias až do aktuálneho predškolského veku. 14/06/18 Soňa Mäkká Zdravie
Reportáž Nízkotatranská stíhačka 2018 – zmeny a rekordy Najstaršie 100-km preteky v kategórii ultra-trail na Slovensku Nízkotatranská stíhačka prešli tento rok viacerými zmenami. Najvýraznejšou bola zmena zo súťaže dvojíc na súťaž jednotlivcov, ktorá jednoznačne prispela k rekordným výsledným časom. Čo všetko sa dialo uplynulý víkend na nízkotatranskom hrebeni a v blízkom okolí, sa môžete dočítať v tomto článku. 18/07/18 Soňa Mäkká Reportáže

Túra V dolinách pod Prosečným Hovorí sa, že máj je lásky čas. Keďže trávim týždeň dovolenky pod Chočskými vrchmi, tak moja láska k horám a prírode je v tomto prípade na mieste. Lúčky sú celkom fajn miesto na spoznávanie nádhernej a čarokrásnej prírody. Len je potrebné vyraziť do terénu. Príroda ukrýva množstvo nádherných zákutí, dolín a iných prírodných miest. Minulý rok to bol výstup a prechod Veľkého Choča, pred tým ešte návšteva najvyššie položenej zrúcaniny Sielnického (Liptovského) hradu, a tak sa tento rok rozhodujem pre dve nádherné doliny - Prosiecku a Kvačiansku. dnes Marián Jaššo Veľká Fatra a Choč
Pozvánka Kosodrevina rastie, kto chodníky spasie? Veru, nezostalo veľa miest na hrebeňovom chodníku medzi Telgártom a Donovalmi, ktoré by neskrášlila ruka našich dobrovoľníkov alebo aspoň nepochodila noha prieskumníkov. Prichodí nám preto vrátiť sa späť na začiatok našej cesty, na majestátnu Kráľovu hoľu. O zelenom strome na nej nemôže byť reč už dlhšiu dobu, určite ale treba hovoriť o piatich prístupových chodníkoch na vrchol, z ktorých väčšina trpí zanedbaným stavom. A tento fakt ideme v septembri zmeniť. Každá nápomocná ruka padne vhod. Príďte, tešíme sa na vás. včera Stanislava Vrbická Iné
Túra Čížov – Hardegg – Znojmo 5. etapa KPG V putovaní proti prúdu rieky Dyje som sa dostal na koniec železničnej trate Břeclav – Znojmo a ukázalo sa, že nie je v mojich silách spraviť ako jednodňovku trasu Vranov nad Dyjí - Znojmo. Mivy pre pracovné zaneprázdnenie dlhodobo vypadol z našich plánovaných túr, a tak padol nápad prejsť trasu na bicykli. Samému sa mi jednoducho nechcelo. Nuž som si zase sadol nad mapu a cestovné poriadky a rozdelil som si napokon úsek Podhradí nad Dyjí - Znojmo na dva jednodňové s tým, že z Čížova do Znojma pôjdem hlavne Rakúskom. Moravskú stranu som podrobne prešiel pri dovolenkách v rokoch 2007 a 2011. včera Miroslav Svítek Česko, Rakúsko