Chodník na Svišťovku je uzavretý

12.06.18
Štátne lesy TANAP-u informujú, že červeno značený turistický chodník od Zeleného plesa cez Veľkú Svišťovku až na Skalnaté pleso je od dnešného dňa až do odvolania z technických príčin uzavretý. Trasu vážne poškodili víkendové prívalové dažde.

Štátne lesy TANAP-u ako správca turistických chodníkov podľa koordinátorky vonkajšej komunikácie Martiny Petránovej chodník uzavreli z obavy o bezpečnosť návštevníkov. "Veľké množstvo vody spôsobilo zosuv kamenných sutín, ktoré zničili chodník na viacerých miestach, takže pohyb po ňom by mohol ohroziť životy návštevníkov tejto časti Tatier. Keďže do otvorenia letnej turistickej sezóny nie je vzhľadom na rozsah poškodenia v silách Štátnych lesov TANAP-u chodník opraviť, s jeho uzáverou musia turisti pri plánovaní svojich výletov počítať aj po 15. júni, kedy sa v Tatrách oficiálne otvára letná sezóna a teda aj vysokohorské chodníky, na ktoré sa vzťahuje sezónna uzávera. "

Zatiaľ sa podľa Petránovej nedá odhadnúť, aký dlhý čas bude chodník uzatvorený, vzhľadom na to, že aj dnes bol silný dážď a ešte môže niečo spadnúť. "Závisí to od počasia a čo zistia pracovníci po podrobných obhliadkach v teréne."

Ak máte z tohto úseku ďalšie fotografie, budeme radi, ak pridáte do fóra k článku.

Chodník na Svišťovku je uzavretý 12/07/18 14:25 9 príspevkov

Extra 4 286 km naprieč Amerikou Pacific Crest Trail je diaľková trasa vedúca od mexickej po kanadskú hranicu cez USA s dĺžkou 4286km. V roku 2017 ju celú absolvoval cestovateľ Miloslav Daníšek z Višňového pri Žiline. S Milom sme sa porozprávali o tom, čo ho k tomu viedlo, ako to na trase funguje, čo všetko zažil a tiež čo mal na tomto treku v batohu. včera Soňa Mäkká Rozhovory
Chata Horská chata pod Kráľovou hoľou Nízke Tatry sú o jednu horskú chatu bohatšie. Z nevyužívanej búdy v Prednom sedle pod Kráľovou hoľou sa po rekonštrukcii stala menšia horská chata. Predné sedlo je jedným z miest, kde návštevný poriadok Národného parku Nízke Tatry dovoľuje prenocovanie. Aktuálne to je s výrazne vyšším komfortom, ak sa vám ujde miesto na chate, ktorej kapacita je dosť malá. Chata poskytuje aj stravovacie služby a je otvorená denne. 13/10/18 Soňa Mäkká Nízke Tatry
Túra Okruh na Sivý vrch a Babky Pred nami je vraj posledný letný deň a tak pozerám do mapy, kam by som sa išla ešte rýchlo opáliť. Váham medzi viacerými cieľmi, ale ranné mraky nad vysokotatranskými štítmi ma odrádzajú a tak frčím na iný koniec TANAP-u, do obľúbenej lokality Babiek a keďže mám dosť času aj denného svetla, určite pridám aj Sivý vrch. 03/10/18 Soňa Mäkká Západné Tatry

Túra Hrebeňom Bielych Karpát Myšlienka prejsť celé Biele Karpaty mi skrsla v hlave asi pred troma rokmi – že to bude dobrý začiatok na hrebeňovky, dobrý začiatok na prespávanie pod holým nebom a kedykoľvek bude možné vrátiť sa rýchlo do civilizácie. Takže som zvolil jeden jediný termín, žiadne kompromisy som nepripúšťal a nakoniec to vyzeralo na štyroch odhodlaných mušketierov na tri dni šliapania na niečo viac než 100 km. včera Milan Holiček Biele Karpaty, Záhorie
Svet Traunsee, Langbathseen a Offensee s cyklovozíkom Známy pohľad na traunkirchenský kostolík „plávajúci“ na Traunsee so siluetou majestátneho Traunsteinu v pozadí, ale aj menej okukaný Hinterer Spielberg „kúpajúci sa“ v neveľkom jazere Vorderer Langbathsee. Pokojná atmosféra menších jazier schovaných uprostred lesov, ale aj cyklochodík vedúci v rovnakom tuneli ako vyťažená hlavná cesta. Bicyklovanie nad jazerom, pri rieke aj v lese. To všetko za jeden deň aj s 15-mesačnou slečnou. Aj taká vie byť Soľná komora - Salzkammergut. 18/10/18 Jitka Švarcová Svet