Chodník na Svišťovku je uzavretý

12.06.18
Štátne lesy TANAP-u informujú, že červeno značený turistický chodník od Zeleného plesa cez Veľkú Svišťovku až na Skalnaté pleso je od dnešného dňa až do odvolania z technických príčin uzavretý. Trasu vážne poškodili víkendové prívalové dažde.

Štátne lesy TANAP-u ako správca turistických chodníkov podľa koordinátorky vonkajšej komunikácie Martiny Petránovej chodník uzavreli z obavy o bezpečnosť návštevníkov. "Veľké množstvo vody spôsobilo zosuv kamenných sutín, ktoré zničili chodník na viacerých miestach, takže pohyb po ňom by mohol ohroziť životy návštevníkov tejto časti Tatier. Keďže do otvorenia letnej turistickej sezóny nie je vzhľadom na rozsah poškodenia v silách Štátnych lesov TANAP-u chodník opraviť, s jeho uzáverou musia turisti pri plánovaní svojich výletov počítať aj po 15. júni, kedy sa v Tatrách oficiálne otvára letná sezóna a teda aj vysokohorské chodníky, na ktoré sa vzťahuje sezónna uzávera. "

Zatiaľ sa podľa Petránovej nedá odhadnúť, aký dlhý čas bude chodník uzatvorený, vzhľadom na to, že aj dnes bol silný dážď a ešte môže niečo spadnúť. "Závisí to od počasia a čo zistia pracovníci po podrobných obhliadkach v teréne."

Ak máte z tohto úseku ďalšie fotografie, budeme radi, ak pridáte do fóra k článku.

Chodník na Svišťovku je uzavretý 12/07/18 14:25 9 príspevkov

Túra S deťmi na Hundsheimer Berg Rakúske mestečko Hainburg an der Donau leží v obzvlášť peknom prostredí. Okrem rieky disponuje atraktívnymi solitérnymi kopcami Braunsberg a Schlossberg, na druhom sa nachádza zrúcanina hradu. A pohľad na toto všetko si môžeme vychutnať z výbežkov hory Hundsheimer Berg, najvyššieho vrcholu Hainburských vrchov, ktoré sú geografickou súčasťou a v podstate ukončením Malých Karpát. Do fotopozitívnej lokality sme sa vybrali počas uplynulého babieho leta aj s deťmi. 20/12/18 Soňa Mäkká Svet
Recenzia Dámsky batoh Bergans Senja W 34 Na bežné túry nosím už veľa rokov turistický batoh Camelbak Fourteneer 27, ktorý som tu opisovala ešte v roku 2009. Odvtedy uplynulo dosť času a počet osôb, ktoré brávam so sebou na túry, sa zvýšil, tak som sa rozhodla pre zmenu. Konkrétne som hľadala batoh s trochu väčším objemom, ale univerzálny, s rôznymi vreckami na fľaše, mikiny, čiapky, autíčka a iné veci, ktoré deti neustále pchajú rodičom do batoha a von. Napokon z toho vyšiel dámsky batoh Senja 34 od nórskej značky Bergans. 12/12/18 Soňa Mäkká Batohy
Reportáž Vyhodnotenie roka v Slovak Ultra Trail V sobotu 1.12. sa v Bratislave uskutočnilo koncoročné stretnutie občianskeho združenia SLOVAK ULTRA TRAIL (SUT). Hlavným bodom programu bolo zhodnotenie sezóny 2018 a slávnostné vyhlásenie víťazov a výsledkov 4. ročníka Slovenskej Ultratrailovej Ligy 2018. 03/12/18 Soňa Mäkká Reportáže

Túra Dobrovodský kras Vo svojich článkoch sa snažím písať hlavne o zaujímavých miestach v širšom okolí Zvolena. Samozrejme, chodíme aj do vzdialenejších pohorí, ale myslím si, že o nich by mali písať hlavne domáci turisti. Pri našom táraní sa po Malých Karpatoch sme však objavili zaistený chodník, o ktorom som nenašla zmienku na Hikingu, a tak som sa rozhodla o ňom napísať. Ale tiež preto, že túra sa mi veľmi páčila. dnes Danka Tomášiková Malé Karpaty
Túra Cesta hrdinov SNP: Devín – Amonova lúka Začala jeseň. Spomienky na poslednú absolvovanú etapu nášho prechodu E8 zo začiatku leta pomaly obrusuje čas a ďalšie putovanie je zatiaľ v nedohľadne nasledujúceho roka 2019. Rozhodol som sa, že využijem čas a napíšem dlho odkladaný článok, z aktuálne poslednej etapy, ktorú som doteraz na Hikingu spracovať nestihol a zároveň k prvej, ktorú sme v rámci našich pochodov absolvovali. 15/12/18 Tomáš Deneš Malé Karpaty
Pozvánka Outdoor filmový festival Oščadnica 2018 V dňoch 29. a 30.12.2018 sa v priestoroch DK Oščadnica uskutoční 5.ročník tradičného festivalu Outdoor filmový festival Oščadnica (OFF Oščadnica). Organizátori pozývajú divákov na horské filmy z domácej, ale aj zahraničnej produkcie. Sú medzi nimi snímky o dobrodružných výpravách do najvyšších hôr planéty, ale aj neuveriteľné výkony na hranici ľudských možností v Alpách. 14/12/18 Redakcia Iné