Zrub Moravské

07.07.18

Nachádza sa pár metrov od zeleno značeného chodníka, vedúceho na pohraničný vrch Kykula (poľ. Kikula, 1087 m). Pri zostupe sa jeho strecha objaví po asi polhodine vpravo za krovinami mimo súvislého lesa. Z opačného smeru treba od smerovníka Moravské vystúpať pasienkami asi 300 m na križovanie so širokou zvážnicou (cyklotrasa) a odtiaľ lesnou cestou v riedkom lese ešte asi 100 metrov.

• zelená z Kykule, 0.30 h,
  • žltá a zelená z Vreščovky, 0.45 h,
  • zelená z osady Oščadnica, Švancarovci, 1.00 h,
  • žltá a zelená z Oščadnice, Lalík (cez Kykulu), 2.15 h.

Na kamennej podmurovke je postavený jednopodlažný drevený zrub s pôdorysom asi 7 x 7 metrov. Tretinu plochy zaberá veranda pozdĺž jednej strany. Celý objekt je zakrytý sedlovou strechou s dreveným šindľom. Skraja verandy sa vstupuje do menšej miestnosti, z nej do druhej - väčšej, v ktorej bolo niekedy vykurovacie teleso. V každej z miestností je jedno okno. Podlahu miestností aj terasy tvoria dosky. Zo zariadenia ostali zvyšky konštrukcie poschodových postelí a drevený stôl. Zrejme by sa dalo dostať aj na povalu, ale samotné prízemie dokáže prichýliť aj väčšiu skupinu pocestných (ktorých do týchto končín asi veľa nezavíta).

Zo severnej strany sa otvára pekný výhľad smerom na Skalité a okolité kopce. Žiadny zdroj vody som v bezprostrednom okolí nezaregistroval (ani som nehľadal). Pri plánovanom pobyte si vodu treba doniesť.

Zrub Moravské 06/09/18 17:41 4 príspevky

Búda Zrub Moravské Počas potuliek v slovensko - poľskom pohraničí na Kysuciach som pri zostupe z vrchu Kykula prechádzal okolo pekného zrubu s terasou. Na moje prekvapenie, bol otvorený, zariadenie vysťahované a okolie postupne zarastá burinou. Zrejme sa ho vlastník (podľa katastra Lesy SR) rozhodol opustiť. 07/07/18 Michal Bukvai Kysucké Beskydy
Búda Koliba pod Suchým hrádkom Počas túry po Tatranskej magistrále som v oblasti medzi rázcestím pod Bystrou a Račkovou dolinou prechádzal krajinársky pekným úsekom na pomedzí lesa (čo je v týchto končinách vzácnosť) a rozsiahlych lúk a pasienkov. Z viacerých objektov ma zaujala stará koliba, ktorá by mohla poskytnúť útočište. 11/11/17 Michal Bukvai Západné Tatry
Cyklotúra Považská Bystrica – Papradno – Štiavnik – PB Pôvodne cyklotrasa vznikla ako výprava za hľadaním terénov vhodných na zber byliniek. Chcel som sa dostať na lúčne svahy a pokiaľ možno vyhnúť sa frekventovaným cestám. Nakoniec sa mi charakter trasy aj nenáročný rozsah tak zapáčil, že som ju s drobnými variáciami absolvoval mnohokrát. 21/09/17 Michal Bukvai Javorníky

Túra Kelčský Javorník z Chaty Tesák Po dlhšej ceste autom z Rožnova pod Radhoštěm cez valašské dedinky sme začali s Mirom stúpať do serpentín Hostýnskych vrchov. Všade po ceste sa opravovalo, na každom kilometri boli nejaké mobilné semafory. Akoby mi chceli pripomenúť starý bulharský seriál „Na každom kilometri“ – taká obdoba poľského seriálu „Štyria z tanku a pes“. Joj, v mojej mladosti takéto seriály leteli. dnes Vladimír Popluhár Svet
Prístrešok Táborisko Mraznica na Stolici Táboriť na vrchole najvyššej hory pohoria sa dá málokde. Buď je na vrchole málo miesta alebo je skalnatý či zarastený vegetáciou, prípadne v chránenom území. Ani jednu z uvedených charakteristík nespĺňa najvyššia hora Stolických vrchov a zároveň Slovenského rudohoria - Stolica. včera Tomáš Trstenský Stolické vrchy
Túra Krížový vrch z Levočskej doliny Počas našich turistických výletov po východnom Slovensku sme jedno pohorie neustále obchádzali. Levočské vrchy so svojou povesťou bývalého vojenského priestoru a s jednou turistickou značkou tiahnucou sa krížom cez pohorie nemohli byť lákadlom pre rodinnú turistiku. Keď sme však už v iných pohoriach zaznamenávali druhú, či ešte častejšiu návštevu, prinútil som sa nulu na konte Levočských vrchov zmazať. Po detailnom štúdiu máp padol výber na Krížový vrch, ktorý leží dostatočne na okraji pohoria, aby sme to štýlom tam a späť zvládli s našimi školákmi bez vážnejších problémov. 21/09/18 Peťo Nový Levočské vrchy

Zrub Moravské 06/09/18 17:41 4 príspevky
    • Kysucké Beskydy: úbočie Kykuly

• prameň v okolí nenájdený