PR

Bergshell – nový materiál pre nepremokavé batohy

sponzorovaný článok 28.06.18 Na výstave Outdoor v nemeckom Friedrichshafene získal Fjällräven prestížnu cenu za nový materiál Bergshell v kategórii "Inovatívny materiál". Bergshell je nepremokavý, odolný voči oderu a je určený na výrobu batohov. Viac ako 240 produktov bolo zaslaných do tejto súťaže a Bergshell sa ocitol medzi 37, ktoré boli ocenené odbornou porotou.

Bergshell je vyrobený z recyklovaného nylonu s certifikátom Global Recycled Standard. Je úplne nepremokavý (20 000 mm) vďaka TPU laminácii na vnútornej strane. Najdôležitejšou prednosťou tohto nového materiálu je však jeho unikátna plochá ripstopová konštrukcia. Bežné ripstopové tkaniny (t.j. odolné voči oderu) majú nerovný povrch, pretože ripstopové vlákna mierne vystupujú nad ostatný povrch. To ochraňuje zvyšné vlákna tkaniny pred oderom, avšak oveľa viac zaťažuje ripstopové vlákna. Materiál Bergshell má však túto konštrukciu hladkú a preto je odieranie rozložené rovnomerne po celom povrchu, čo výrazne zvyšuje jeho celkovú odolnosť. Ďalej, Fjällräven skombinoval v priadzi nekonečné vlákno so vzduchom tvarovaným vláknom. Hladká priadza z nekonečného vlákna má vysokú odolnosť voči v ťahu (t.j. proti roztrhnutiu) a nižšiu voči oderu. Keď je však kombinovaná so vzduchom tvarovaným vláknom, ktoré má menej pravidelný povrch a poskytuje väčšiu odolnosť voči oderu, tak získame prednosti oboch priadzí. Výsledkom je tkanina, ktorá je plochá a odolná tak voči oderu, ako aj roztrhnutiu.

"Sme nadšení zo získania ocenenia OutDoor Award 2018 v kategórii 'Inovatívny materiál' za Bergshell. Našim cieľom bolo vytvoriť udržateľný a nepremokavý materiál s čistým Fjällräven vzhľadom. Je fantastické, že to ocenila aj odborná porota," hovorí Henrik Andersson, vedúci Oddelenia dizajnu a inovácií vo Fjällräven.

Porota ocenila Bergshell aj preto, že je vyrobený zo 100% recyklovaného nylonu. "Je to dôležitá inovácia v udržateľnosti. Zapôsobila na nás kombinácia recyklovaného vlákna, hmotnosti a odolnosti voči oderu."

Produkty

Bergshell je určený výhradne pre batohy a ľadvinky. Bude použitý v letnej kolekcii Fjällräven na budúci rok. Produkty z neho budú mať aj podlepené švy a budú teda plne nepremokavé a nebudú sa dodávať s pláštenkou, lebo by bola zbytočná.

Pozn. redakcie: Tento text je PR článok zadávateľa. Neprešiel jazykovým ani redakčným spracovaním a nemusí vyjadrovať názor redakcie HIKING.SK.

Túra Orlie skaly a Klenová z Pustej Vsi Klenová je najvyšší vrch Brezovských Karpát, priťahovala môj zrak už dávnejšie. Keď som potom náhodou narazil na informácie o obnovení hrobu mladého baróna von Wattenwil nad Pustou Vsou, bolo rozhodnuté o najbližšej túre, lebo tieto dve pozoruhodnosti sa dajú pekne spojiť do jednej túry. dnes Pavol Timko Malé Karpaty
Správa Objavte zabudnuté stromy slobody Chodíme okolo nich denne. Do práce, do školy, do obchodu, na návštevu a nevieme o nich. Niektoré z nich sú súčasťou našich obcí už sto rokov. Niektoré menej, ale aj tak nám majú pripomínať zlomové okamihy v našej histórii. Stromy slobody, vysadené v tzv. „osmičkových“ rokoch, ale aj inokedy. 13/07/18 Tomáš Trstenský Zaujímavosti
Cyklotúra Okolo vodnej nádrže Nová Bystrica Článok dopĺňa predchádzajúce články o Bystrickej cyklotrase. Rada by som túry doplnila o okruh na bicykloch, ktorý viedol okolo celej VN Nová Bystrica. Trasu sme prešli s manželom v jeden júnový deň. Dôvod, prečo sme išli bez detí bol ten, že celý okruh je jeho dĺžkou aj prevýšením pre deti ešte príliš náročný. Radi by sme ho prešli celý. Volíme smer tak, aby sme nové miesta prechádzali na začiatku, čiže najprv prejdeme cez Harvelku, a potom cez Riečnicu, ktorú už z bicyklovania s deťmi poznáme. Tešila som sa, že konečne po prvýkrát navštívim miesta bývalej obce Harvelka, ktorá bola spolu s Riečnicou zátopovou obcou VN. 12/07/18 Jana Bílešová Kysucká vrchovina