Dudová a Randová pod Pilskom

04.08.18
Pod Pilskom na slovenskej strane neexistuje podobná ustanovizeň ako na poľskej strane, asi 10 minút pod vrchom. Preto možno návštevníkov oravského velikána zaujme fakt, že pri klesaní po zelenej a žltej sa dajú nájsť dva prístrešky.

Prístrešok Dudová

Nachádza sa na zelenej značke medzi smerovníkmi Skalnaté a Dudová. Po zelenej z Oravského Veselého je vzdialený asi 1.00 h a po zelenej z Pilska asi 1.00 h chôdze.

Prístrešok Dudová na zelenej značke má typický obdĺžnikový tvar s jednou plnou stenou zo strany od lesa. Obsahuje dve lavice a jeden stôl. Pred vetrom veľmi neochráni a pri bočnom daždi tiež slabo. Nie je veľmi vhodný na prespanie, najmä kvôli možným návštevám medveďov, keďže sa tu nachádza odpadkový kôš. V prípade núdze pojme 2 - 3 osoby s vlastnou karimatkou a spacím vakom.

Prístrešok Randová

Nachádza sa na žltej značke z Mútneho, pri horárni Randová, vzdialený asi 1.20 h a z Pilska asi 1.40 h chôdze.

Prístrešok pri horárni Randová bol postavený pri LNCH Pilsko, odkiaľ chodník začína. Má ihlanovitý tvar s neuzatvárateľným vchodom. Dnu sa nachádza masívny stôl a po troch stranách stien sa nachádzajú lavice. Dokonale ochráni pred dažďom a mal by ochrániť aj pred vetrom. Pre prípadný nocľah, ktorý tiež nemusí byť najlepší nápad, sa tu zmestí aj zo päť nocľažníkov s vlastnou karimatkou.

Na zelenej značke medzi prístreškom a smerovníkom Dudová by sa podľa mapy mal nachádzať prameň. Pri prístrešku LNCH Pilsko sa nachádza potok Randová.

Dudová a Randová pod Pilskom 04/08/18 00:00 nová téma

Túra Hermanovce – Bachureň – "Várheď" – Jarovnice Hradiská na východnom Slovensku nie sú až také známe ako inde. Preto ma vcelku prekvapilo, keď som v mape objavil jedno v podhorí Bachureň. Keďže najideálnejšie tam bolo zájsť v mimovegetačnom období, tak som musel čakať na jar. Pravý čas nastal v marcovú nedeľu, keď bolo príjemné teplo a po zime som bol hladný po dlhšej túre. včera Henrich Tomáš Šariš
Túra Jasovská a Zádielska planina Prvú túlačku roku 2018 som venoval môjmu rodnému Východu, lebo tento rok chcem viac pochodiť tu. Tým pádom to limitovalo skoro-jarné výlety na dve oblasti a z nich som si vybral Slovenský kras, kde je najskôr sucho. A voľba padla na menej známe planiny. 07/10/18 Henrich Tomáš Slovenský kras
Túra Baboletné Ostrôžky z Píly do Luboreče Počas mojej prvej návštevy Ostrôžok si ma pohorie zo Slovenského stredohoria hneď získalo a stalo sa jedným z mojich najľúbivejších. Preto bolo hneď jasné, že sa sem musím niekedy vrátiť. Akurátny čas pre Ostrôžky nastal počas lanského babieho leta a stačilo len vyraziť. 09/09/18 Henrich Tomáš Ostrôžky

Túra Dolina Kościeliska a tri blízke doliny Zakopaného Poľské horské mestečko Zakopané ponúka nespočetné množstvo aktivít so širokým spektrom prírodných krás. Túto výhodu mu prináša ideálna poloha na rozhraní Vysokých, Západných Tatier a Podhalia. Tentokrát navštívime najbližšie doliny tunajších Západných Tatier. Pritiahli nás sem potôčiky, skalné útvary a relatívne veľká voľne prístupná jaskyňa. Taktiež nakukneme do jednej z najdlhších poľských tatranských dolín. dnes Roman Matkovčík Tatry, Západné Tatry
PR Novinky z termoprádla Kari Traa Kto je Kari Traa? Kari Traa je nórska reprezentantka v akrobatickom lyžovaní. Na zimných olympijských hrách sa jej podarilo získať kompletnú zbierku cenných kovov. Celkom má na svojom konte 37 víťazstiev v pretekoch svetového pohára. „Keď som aktívne pretekala, voľný čas medzi tréningami a pretekmi som si krátila pletením čiapok a navrhovaním vlastného lyžiarskeho oblečenia. Moje kúsky sa medzi kamarátmi stali obľúbenými, a tak som sa rozhodla svoju záľubu premeniť na podnikanie.“ včera sponzorovaný článok Oblečenie

Dudová a Randová pod Pilskom 04/08/18 00:00 nová téma
    • Oravské Beskydy: na prístupových chodníkoch od juhu na Pilsko (Piľsko) v lokalite Dudová a pri horárni Randová

• stôl a dve lavice, nie veľmi vhodné na nocľah

• prameň na zelenej značke pod vrchom Dudová