Dudová a Randová pod Pilskom

04.08.18
Pod Pilskom na slovenskej strane neexistuje podobná ustanovizeň ako na poľskej strane, asi 10 minút pod vrchom. Preto možno návštevníkov oravského velikána zaujme fakt, že pri klesaní po zelenej a žltej sa dajú nájsť dva prístrešky.

Prístrešok Dudová

Nachádza sa na zelenej značke medzi smerovníkmi Skalnaté a Dudová. Po zelenej z Oravského Veselého je vzdialený asi 1.00 h a po zelenej z Pilska asi 1.00 h chôdze.

Prístrešok Dudová na zelenej značke má typický obdĺžnikový tvar s jednou plnou stenou zo strany od lesa. Obsahuje dve lavice a jeden stôl. Pred vetrom veľmi neochráni a pri bočnom daždi tiež slabo. Nie je veľmi vhodný na prespanie, najmä kvôli možným návštevám medveďov, keďže sa tu nachádza odpadkový kôš. V prípade núdze pojme 2 - 3 osoby s vlastnou karimatkou a spacím vakom.

Prístrešok Randová

Nachádza sa na žltej značke z Mútneho, pri horárni Randová, vzdialený asi 1.20 h a z Pilska asi 1.40 h chôdze.

Prístrešok pri horárni Randová bol postavený pri LNCH Pilsko, odkiaľ chodník začína. Má ihlanovitý tvar s neuzatvárateľným vchodom. Dnu sa nachádza masívny stôl a po troch stranách stien sa nachádzajú lavice. Dokonale ochráni pred dažďom a mal by ochrániť aj pred vetrom. Pre prípadný nocľah, ktorý tiež nemusí byť najlepší nápad, sa tu zmestí aj zo päť nocľažníkov s vlastnou karimatkou.

Na zelenej značke medzi prístreškom a smerovníkom Dudová by sa podľa mapy mal nachádzať prameň. Pri prístrešku LNCH Pilsko sa nachádza potok Randová.

Dudová a Randová pod Pilskom 04/08/18 00:00 nová téma

Túra Pača – Úhorná – Hekerová – Smolník Horské poľany a Volovské vrchy, to je taký trocha oxymoron, keďže v tomto pohorí vo veľkej miere prevládajú lesy. Aj keď notoricky známou je Kojšovská hoľa, dá sa tu nájsť ešte jedna horská lúka, ktorá je možno ešte krajšia ako slávnejšia hoľa. 16/06/19 Henrich Tomáš Volovské vrchy
Búda Maringotka v Úhornianskom sedle Pri hrebeňovke Volovských vrchov alebo pri prechode Cesty hrdinov SNP (E8) protagonistov určite poteší znalosť dvoch možností prespania či skrytia pred nečasom, ale najmä výdatného prameňa, ktorý by mal aj v najväčších horúčavách uhasiť smäd. 08/06/19 Henrich Tomáš Volovské vrchy
Túra Rytro – Runek – Muszyna – Čirč Horučózne leto ľudia chodia tráviť k moru alebo k vode. Keďže tomu až tak neholdujem, tak sa logicky snažím hľadať schladenie na severe, a to aj z toho dôvodu, že keď tam v jeseni môže byť aj poriadna kosa, tak najteplejšie mesiace sú aj z toho pohľadu najvhodnejšie. Preto som opäť urobil cezhraničný výpad k severným susedom hľadať schladenie na horských poľanách Beskidu Sadeckého. 28/05/19 Henrich Tomáš Ľubovnianska vrchovina

Túra Chata pod Soliskom a Škutnastá poľana s bábom Keď príde do hôr jeseň a začne farbiť všetko svojou pestrou paletou, každý okamih v nej strávený je dvojnásobne krásny. Pre mňa bol taký posledný septembrový deň v roku 2016, ktorý som strávila na vychádzke v slnkom zaliatych Vysokých Tatrách s dcérkou. Výber trasy sme podriadili tomu, že sme mali v nosiči 7-mesačného svištíka, no aj tak sme chceli bližšie k vrcholom, bližšie k modrej oblohe a bližšie k slniečku. dnes Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Zbojnícka chata, Rainerova útulňa a Bilíkova chata Aj keď nadovšetko mám nesmierne rád prírodu a turistické podujatia, nie som nejaký extra tatranský vlk, skôr celkom začiatočník. Nikdy ma Tatry nelákali tak, aby som po nich musel liezť a celé ich schodiť. Možno to bolo tým, že som s turistikou začal trocha neskôr, v pokročilejšom veku a stanovil som si iné ciele, ktoré som chcel mať prejdené a prebádané. dnes Marián Jaššo Vysoké a Belianske Tatry
Recenzia Najkrajšie pešie okruhy 1. + 2. diel Keď vydavateľstvo DAJAMA začalo s edíciou Po Slovenskou, prvou lastovičkou bol sprievodca Najkrajšie pešie okruhy z roku 2013. V tomto roku vydavateľstvo pristúpilo k jeho opätovnému vydaniu s drobnými zmenami, okrem toho však vydalo pokračovanie a v pláne je aj tretí diel. Okružných trás na Slovensku sa dá urobiť naozaj veľa a tak sme sa pozreli, čo autorov knihy zaujalo tentokrát. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy

Dudová a Randová pod Pilskom 04/08/18 00:00 nová téma
    • Oravské Beskydy: na prístupových chodníkoch od juhu na Pilsko (Piľsko) v lokalite Dudová a pri horárni Randová

• stôl a dve lavice, nie veľmi vhodné na nocľah

• prameň na zelenej značke pod vrchom Dudová