Dudová a Randová pod Pilskom

04.08.18
Pod Pilskom na slovenskej strane neexistuje podobná ustanovizeň ako na poľskej strane, asi 10 minút pod vrchom. Preto možno návštevníkov oravského velikána zaujme fakt, že pri klesaní po zelenej a žltej sa dajú nájsť dva prístrešky.

Prístrešok Dudová

Nachádza sa na zelenej značke medzi smerovníkmi Skalnaté a Dudová. Po zelenej z Oravského Veselého je vzdialený asi 1.00 h a po zelenej z Pilska asi 1.00 h chôdze.

Prístrešok Dudová na zelenej značke má typický obdĺžnikový tvar s jednou plnou stenou zo strany od lesa. Obsahuje dve lavice a jeden stôl. Pred vetrom veľmi neochráni a pri bočnom daždi tiež slabo. Nie je veľmi vhodný na prespanie, najmä kvôli možným návštevám medveďov, keďže sa tu nachádza odpadkový kôš. V prípade núdze pojme 2 - 3 osoby s vlastnou karimatkou a spacím vakom.

Prístrešok Randová

Nachádza sa na žltej značke z Mútneho, pri horárni Randová, vzdialený asi 1.20 h a z Pilska asi 1.40 h chôdze.

Prístrešok pri horárni Randová bol postavený pri LNCH Pilsko, odkiaľ chodník začína. Má ihlanovitý tvar s neuzatvárateľným vchodom. Dnu sa nachádza masívny stôl a po troch stranách stien sa nachádzajú lavice. Dokonale ochráni pred dažďom a mal by ochrániť aj pred vetrom. Pre prípadný nocľah, ktorý tiež nemusí byť najlepší nápad, sa tu zmestí aj zo päť nocľažníkov s vlastnou karimatkou.

Na zelenej značke medzi prístreškom a smerovníkom Dudová by sa podľa mapy mal nachádzať prameň. Pri prístrešku LNCH Pilsko sa nachádza potok Randová.

Dudová a Randová pod Pilskom 04/08/18 00:00 nová téma

Túra Bzovská motanica a prieskum Horných Fafákov Moja prvá túra osadami Veporských vrchov resp. Podpoľania sa konala pred 4 rokmi a bola naj - naj - naj. Nasledujúca sa mi podarila až na jeseň predminulého roka. Preto som si povedal, že nebudem otáľať s ďalšou návštevou, a tak sa mi podarilo jeden augustový víkend 2018 stráviť na značených, ale aj neznačených cestách západnej časti Veporských vrchov. 18/05/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Po Šariši na tuláka III. - tajné skvosty Bachurne Bachureň nie je veľmi známe pohorie a dokonca ani na Hikingu nemá samostatnú sekciu. Pritom v sebe zahŕňa veľa rozmanitých zaujímavostí, od nádherných horských lúk až po skalné výtvory, ktoré sú na prvý pohľad skryté, ale pri troška chcenia dajú sa hravo nájsť. 06/05/19 Henrich Tomáš Branisko, Šariš
Túra Lenartov – Muszynka – Lacková – Cigeľka Útulňa Kráľova studňa v Ľubovnianskej vrchovine je zrejme jediný turistický objekt na poľsko-slovenskej hranici a je vcelku slávna. Keďže sa nachádza v mojej obľúbenej oblasti, nebolo treba veľa vnútornej polemiky, či tam zájsť, ale kedy? 28/04/19 Henrich Tomáš Nízke Beskydy, Ľubovnianska vrchovina

Túra Takmer Ilavská 25-ka Už dlhšie som plánoval atraktívny okruh z Hornej Poruby. Chcel som vybehnúť na Vápeč, Sokol, Vlčinec, a keď sa podarí, rád by som si pozrel aj Sokoliu nad Iliavkou. Na prechádzku som sa vybral v sobotu a zhodou okolností sa práve vtedy išla Ilavská 25-ka. Absolvoval som takmer totožnú trasu naopak, vďaka čomu som niektorých turistov stretol dvakrát za deň. Na poslednej kontrole na Vlčinci mi dokonca chceli dať pečiatku, akurát nemali kam. dnes Martin Knor Strážovské vrchy
Príbeh Pohľadnica Sedím v kuchyni pri okne a obzerám si pohľadnicu. Nenašiel som si ju v poštovej schránke, ale zastrčenú pod dverami svojho bytu. Akási pláž, pár hotelov a lodičky, ale to ma nezaujíma. Zaujíma ma text. „Pozdravujeme z dovolenky a tešíme sa na vás doma. Víno výborné, jedlo úžasné. Všetci sme v poriadku.“ Tak to mi naozaj stačí. Pohľadnica má len jednu malú chybu. Polovica, kde obvykle býva adresa, a aj vrch, kde je zvykom vytlačiť destináciu, chýba. Len akési číslo úplne dolu je to, čo hľadám. Nie že by bola pohľadnica vystrihnutá alebo začiernená, to nie. Je len z polovice materiálu strhnutá. Akoby vyšúchaná mokrým prstom, ale nevadí. Dobre viem, kto mi ju poslal, a dobre viem, odkiaľ je. Som veľmi šťastný. A asi nie som sám. včera Boro Tomis Príbehy
Správa Ministerstvo chce dať ŠOP právo zakázať plošné výruby V stredu 29. mája by sa na rokovanie vlády mala dostať novela zákona o ochrane prírody a krajiny. Ministerstvo životného prostredia (MŽP) ňou chce zakázať plošné výruby v chránených územiach od 2. stupňa ochrany. Štátna ochrana prírody (ŠOP) by mala mať rozhodujúce slovo pri plánovanej i náhodnej ťažbe. Novela obsahuje aj záväzok dosiahnuť bezzásahový stav najmenej na polovici územia národných parkov. 24/05/19 Soňa Mäkká Správy

Dudová a Randová pod Pilskom 04/08/18 00:00 nová téma
    • Oravské Beskydy: na prístupových chodníkoch od juhu na Pilsko (Piľsko) v lokalite Dudová a pri horárni Randová

• stôl a dve lavice, nie veľmi vhodné na nocľah

• prameň na zelenej značke pod vrchom Dudová