Dudová a Randová pod Pilskom

04.08.18
Pod Pilskom na slovenskej strane neexistuje podobná ustanovizeň ako na poľskej strane, asi 10 minút pod vrchom. Preto možno návštevníkov oravského velikána zaujme fakt, že pri klesaní po zelenej a žltej sa dajú nájsť dva prístrešky.

Prístrešok Dudová

Nachádza sa na zelenej značke medzi smerovníkmi Skalnaté a Dudová. Po zelenej z Oravského Veselého je vzdialený asi 1.00 h a po zelenej z Pilska asi 1.00 h chôdze.

Prístrešok Dudová na zelenej značke má typický obdĺžnikový tvar s jednou plnou stenou zo strany od lesa. Obsahuje dve lavice a jeden stôl. Pred vetrom veľmi neochráni a pri bočnom daždi tiež slabo. Nie je veľmi vhodný na prespanie, najmä kvôli možným návštevám medveďov, keďže sa tu nachádza odpadkový kôš. V prípade núdze pojme 2 - 3 osoby s vlastnou karimatkou a spacím vakom.

Prístrešok Randová

Nachádza sa na žltej značke z Mútneho, pri horárni Randová, vzdialený asi 1.20 h a z Pilska asi 1.40 h chôdze.

Prístrešok pri horárni Randová bol postavený pri LNCH Pilsko, odkiaľ chodník začína. Má ihlanovitý tvar s neuzatvárateľným vchodom. Dnu sa nachádza masívny stôl a po troch stranách stien sa nachádzajú lavice. Dokonale ochráni pred dažďom a mal by ochrániť aj pred vetrom. Pre prípadný nocľah, ktorý tiež nemusí byť najlepší nápad, sa tu zmestí aj zo päť nocľažníkov s vlastnou karimatkou.

Na zelenej značke medzi prístreškom a smerovníkom Dudová by sa podľa mapy mal nachádzať prameň. Pri prístrešku LNCH Pilsko sa nachádza potok Randová.

Dudová a Randová pod Pilskom 04/08/18 00:00 nová téma

Túra Trojdňové jesenné podpolianske lazy a Zákľuky Babie leto roku 2018 bolo ako to lanské, opäť nádherné a dožičilo veľa vhodných dní na túlanie sa Slovenskom. Využil som ho na jesennú trojdňovku Veporskými vrchmi, ktoré som chcel opätovne navštíviť už hneď po prvej návšteve, keď sa mi veľmi zaľúbili Zákľuky. Zároveň som dlhšie rozmýšľal prejsť si detvianske a hriňovské lazy. 05/08/19 Henrich Tomáš Veporské vrchy, Poľana
Túra Mýtna – Šoltýska – Utekáč – Tisovec – Muráň II. Oblasť medzi Mýtnou a Muráňom na prvý pohľad nevyniká ničím zaujímavým, len samé lesy, pasienky a lazy. No práve to, činí z toho žiadanú lokalitu pre milovníkov nevysokých pohorí a malebných lúk a dokonca sa tu dajú nájsť aj pamiatky ľudského umu, ale žiaľ aj hlúposti. 29/07/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Mýtna – Šoltýska – Utekáč – Tisovec – Muráň I. Oblasť medzi Mýtnou a Muráňom na prvý pohľad nevyniká ničím zaujímavým, len samé lesy, pasienky a lazy. No práve to činí z toho žiadanú lokalitu pre milovníkov nevysokých pohorí a malebných lúk, a dokonca sa tu dajú nájsť aj pamiatky ľudského umu, ale žiaľ, aj hlúposti ľudí. 22/07/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy

Extra Štátne lesy TANAP-u neuznávajú niektoré pralesy a rúbu v nich Kým LESY SR v pralesoch vymapovaných občianskym združením PRALES nezasahujú, ich sesterská organizácia Štátne lesy TANAP-u spochybňuje existenciu viacerých pralesov a rúbe v nich. ŠL TANAP-u fungujú samostatne, na dohode medzi Lesmi a mimovládnymi organizáciami PRALES a WWF o nezasahovaní v pralesoch sa nezúčastňujú. dnes Soňa Mäkká Publicistika
Túra Veľkofatranská magistrála (stretnutie s medveďom) Na Veľkofatranskú magistrálu som sa chcel vydať už od konca jari. Čakal som však na to, kým zmizne posledný sneh z hrebeňa. Koncom apríla som z okna vlaku videl, že na hrebeni je už len pár fľakov snehu, a tak som hneď celý natešený začal vyberať termín, kedy sa tam vyberiem. Rázny škrt cez rozpočet mi urobilo upršané májové počasie, a tak sa sem nakoniec dostávam až v prvom letnom mesiaci jún. včera Pavel Forgáč Veľká Fatra a Choč
Útulňa Žliabok Počas túry v okolí Loviec som bol pod sedlom Rakyta príjemne prekvapený skromnou, ale napriek tomu takmer ideálnou útulňou. Pre turistov, prechádzajúcich hlavným hrebeňom Tribeča, sa takto ponúka možnosť prespať pod strechou, v krásnom prostredí, navyše hneď pri vodnom zdroji. 14/09/19 Pavol Timko Tribeč

Dudová a Randová pod Pilskom 04/08/18 00:00 nová téma
    • Oravské Beskydy: na prístupových chodníkoch od juhu na Pilsko (Piľsko) v lokalite Dudová a pri horárni Randová

• stôl a dve lavice, nie veľmi vhodné na nocľah

• prameň na zelenej značke pod vrchom Dudová