Dudová a Randová pod Pilskom

04.08.18
Pod Pilskom na slovenskej strane neexistuje podobná ustanovizeň ako na poľskej strane, asi 10 minút pod vrchom. Preto možno návštevníkov oravského velikána zaujme fakt, že pri klesaní po zelenej a žltej sa dajú nájsť dva prístrešky.

Prístrešok Dudová

Nachádza sa na zelenej značke medzi smerovníkmi Skalnaté a Dudová. Po zelenej z Oravského Veselého je vzdialený asi 1.00 h a po zelenej z Pilska asi 1.00 h chôdze.

Prístrešok Dudová na zelenej značke má typický obdĺžnikový tvar s jednou plnou stenou zo strany od lesa. Obsahuje dve lavice a jeden stôl. Pred vetrom veľmi neochráni a pri bočnom daždi tiež slabo. Nie je veľmi vhodný na prespanie, najmä kvôli možným návštevám medveďov, keďže sa tu nachádza odpadkový kôš. V prípade núdze pojme 2 - 3 osoby s vlastnou karimatkou a spacím vakom.

Prístrešok Randová

Nachádza sa na žltej značke z Mútneho, pri horárni Randová, vzdialený asi 1.20 h a z Pilska asi 1.40 h chôdze.

Prístrešok pri horárni Randová bol postavený pri LNCH Pilsko, odkiaľ chodník začína. Má ihlanovitý tvar s neuzatvárateľným vchodom. Dnu sa nachádza masívny stôl a po troch stranách stien sa nachádzajú lavice. Dokonale ochráni pred dažďom a mal by ochrániť aj pred vetrom. Pre prípadný nocľah, ktorý tiež nemusí byť najlepší nápad, sa tu zmestí aj zo päť nocľažníkov s vlastnou karimatkou.

Na zelenej značke medzi prístreškom a smerovníkom Dudová by sa podľa mapy mal nachádzať prameň. Pri prístrešku LNCH Pilsko sa nachádza potok Randová.

Dudová a Randová pod Pilskom 04/08/18 00:00 nová téma

Prístrešok Pod Surovinou Pri mojich túlačkách Vrchdobročom som dvakrát prechádzal popri väčšom prístrešku, ktorý je v tejto oblasti raritou, a tak pri turistike určite pomôže znalosť prístrešia, lebo vrcholové výhľadové lúky nepriťahujú len peších ale aj cykloturistov. 13/07/19 Henrich Tomáš Veporské vrchy
Túra Prechod (ne)známym Vihorlatom II. Pred štyrmi rokmi som prvýkrát navštívil Vihorlatské vrchy a prešiel všetky zaujímavé miesta. Tým pádom to vyzeralo, že Vihorlat mám vybavený a môžem naň spokojne zabudnúť. Teda aspoň na nejaký čas. Ale keď som videl, že v jeho "závetrí" sú drevené cerkvi a že by sa to dalo spojiť s východným hrebeňom, tak som dumal nad prechodom (ne)známeho východného hrebeňa Vihorlatu. 24/06/19 Henrich Tomáš Vihorlatské vrchy
Túra Pača – Úhorná – Hekerová – Smolník Horské poľany a Volovské vrchy, to je taký trocha oxymoron, keďže v tomto pohorí vo veľkej miere prevládajú lesy. Aj keď notoricky známou je Kojšovská hoľa, dá sa tu nájsť ešte jedna horská lúka, ktorá je možno ešte krajšia ako slávnejšia hoľa. 16/06/19 Henrich Tomáš Volovské vrchy

Túra Glarnské Alpy – k Murgsee Prší a prší. Mám dilemu, čo zajtra. Nastúpiť ráno v Sarganse na Railjet smer Viedeň a následne Slovensko alebo na miestny Postbus, čo by ma vyviezol do hôr. Predpoveď počasia dáva nádej na zlepšenie okolo obeda, ale vo vrchoch sa môže oblačnosť držať aj celý deň. Nakoniec naberám odvahu a vyhráva predĺženie pobytu o jeden deň. Život nedáva veľa príležitostí a bolo by hriechom nevyužiť všetky možnosti. Už dávnejšie ma pokúša v mape modrý fliačik uprostred hôr, vlastne jeden väčší a dva menšie. Murgsee. Jazero vysoko v údolí nad pobrežnou obcou jazera Walensee Murg (427). dnes Vladimír Mikuš Svet
PR Veľké letné tatranské putovanie Rozprávkové Tatranské kráľovstvo sa nachádza v severnej časti Slovenska v nádhernej a rozmanitej prírode Tatranského národného parku. Rozprávkové tatranské putovanie vás zavedie po kraji plnom majestátnych štítov, krištáľovo čistých plies, slnečných strání plných kvetov, miest s množstvom vtákov, srniek, kamzíkov a svišťov, k vodopádom a na rôzne zaujímavé turistické cestičky a chodníčky. A aby ste tento kút nespoznávali sami, sprevádzať vás budú Ochranko Tatranský, Lomnička Kvetinková a Smrečinka Lesná. včera sponzorovaný článok Zaujímavosti
Túra 5T – Trek Turčianske Teplice To Telgárt Déjà vu prechodu spred piatich rokov, kde som s Yorkom prešiel 166 km po Beskydách horných Kysúc a Oravy – z Ochodnice až do Tatier. Vlani sme s manželkou absolvovali v priebehu štyroch dní asi 90 km prechod na Islande „Laugaverug&Fimmvörðuháls“ z Landmannalaugar od Hot Spring a farebných hôr cez Porsmörk do Skogaru okolo ľadovca Eyjafjallajökull (sopky Katla) a Mýrdalsjökull až k oceánu (celkové stúpanie 3300 m). včera Ľubo Gašpierik Nízke Tatry, Starohorské vrchy, +

Dudová a Randová pod Pilskom 04/08/18 00:00 nová téma
    • Oravské Beskydy: na prístupových chodníkoch od juhu na Pilsko (Piľsko) v lokalite Dudová a pri horárni Randová

• stôl a dve lavice, nie veľmi vhodné na nocľah

• prameň na zelenej značke pod vrchom Dudová