Astrovlak – vychutnajte si magickú silu nočnej oblohy ďaleko od umelých svetiel civilizácie Zatvoriť

PR Región Horehronie, leto plné hviezd!

Letné nedele sa budú niesť v znamení cyklovýletov Horehronským cyklobusom. Vo štvrtky sa o program postarajú výlety po regióne Tourbusom. V ponuke bude aj novinka tejto sezóny, výlet Astrovlakom do Lesníckeho skanzenu v Čiernom Balogu. Horehronie bude vďaka novému Horehronie Card systému ako na dlani už aj online. Letná sezóna je nabitá jedinečnými podujatiami!

Cykloportál a ďalšie novinky

Horehronie je už niekoľko rokov označované ako Bike & E-bike región.

Tohtoročnou novinkou je cykloportál www.cyklo.horehronie.net, v ktorom cyklista nájde zoznam požičovní elektrobicyklov, všetky typy e-bikov s fotografiou, technickými špecifikáciami a so všetkými informáciami potrebnými na to, aby si klient mohol bicykel objednať online! Región ponúka sieť piatich kvalitných požičovní, tradične medzi ne patria Hotel Partizán*, Hotel Stupka, mesto Brezno a pribudli aj e-biky pod Kráľovou hoľou a Rental Ride.sk v Podkoniciach.

Ponuka požičovní sa rozšírila aj o služby pre rodiny s deťmi a k bicyklom je k dispozícii možnosť doobjednať si aj detskú sedačku a vydať sa na rodinný výlet krásnym regiónom. Bicykle sú vybavené stojanmi na mobil, vďaka čomu sa nikdy nestratíte. Cyklovýlet s GPX si v pohodlí domova stiahnete do mobilnej aplikácie a so sieťou nabíjacích staníc sa môžete vybrať na cyklovýlet aj na miesta, o ktorých ste doteraz možno len snívali.

Tipy na výlety

Súčasťou nového portálu sú aj odporúčané cyklovýlety, kde si cyklista vyberie spomedzi výletov ten, ktorý mu padne do oka či už svojou náročnosťou, terénom alebo prevýšením a aj s podrobným technickým opisom sa môže bez obáv vydať na cestu. Nedeľné organizované cyklovýlety sa konajú od 8.júla 2018 a každú nedeľu je pre cyklistov pripravená nová trasa až do 26. augusta 2018. Prihlásiť sa na cyklovýlet bude možné na www.cyklo.horehronie.net, kde nájdete zoznam všetkých výletov aj s krátkym opisom a reálnymi fotografiami a kalendárom obsadenosti. V ponuke sú výlety z Čertovice, z Heľpy až k vodnej nádrži Čierny Váh, zo Sihly alebo z Čierneho Balogu či obľúbeného Salaša Zbojská. Najobľúbenejšou trasou je cyklovýlet na najvyšší cyklobod na Slovensku – Kráľova hoľa. Cyklobus s Horehronie Card premáva zadarmo.

Štvrtky plné zážitkov!

Od 5. júla 2018 až do 23. augusta 2018 prebiehajú pravidelné výlety po regióne. Tourbusom na Chopok, výlet na Salaši Zbojská, výlet na Kráľovu hoľu a absolútnou novinkou bude Astrovlak do Lesníckeho skanzenu.

Astrovlak

Nočné pozorovanie hviezd v Lesníckom skanzene spojené s večernou jazdou historickým vláčikom, astronomická príprava v tradičnej horárni z roku 1865 a pozorovanie nočnej oblohy ďaleko od svetiel mesta je pripravené v termínoch 2. 8. 2018 a 16. 8. 2018, keď budú padať perzeidy. Tourbus s Horehronie Card premáva zadarmo.

V regióne najznámejšia Bystrianska jaskyňa či hrad v Slovenskej Ľupči sú jedinečným a nenahraditeľným bohatstvom a počas letných mesiacov júl a august budú otvorené denne okrem pondelkov. Pre tých, ktorý majú radi adrenalín, ponúka región príjemné osvieženie a nezabudnuteľné dobrodružstvo, a to možnosť splaviť rieku Hron. Horehronie na dlani už online! Nový systém plný výhod a zliav v celom regióne sa stáva dostupnejším.

Leto plné akcií!

Horehronie FIT DAY s cyklovýletom a so sériou skupinových cvičení ako jumping, relax joga, power joga, pilates, body work, funkčný tréning, detský jumping či jumping tabata tento rok nabral na intenzite a bude sa konať hneď dvakrát. Víkend plný pohybu sa bude konať 10. až 11. augusta. Na konci prázdnin sa vrátime v čase do stredoveku počas podujatia Bomburove stredoveké slávnosti.

August bude veselý

Turistické dni Bystrá sa budú konať spolu s oslavami výročia obce 18. augusta. O zábavu sa postarajú zvučné mená a skupiny s ľudovou tvorbou, ale aj najznámejšie slovenské kapely. Novinkou bude podujatie Upírska svetlá noc či Národný zraz cykloturistov v Hronci a mnohé ďalšie zaujímavé podujatia. Letnú turistickú sezónu napokon uzatvoria tradične Stredoveké Bomburove slávnosti v Brezne. Všetky informácie o podujatiach nájdete na www.horehronie.net.

Horehronie bude bližšie k turistom, v Bystrej otvorili nové infocentrum

Horehronie je ešte bližšie k svojim návštevníkom. Oblastná organizácia cestovného ruchu REGIÓN HOREHRONIE prináša v aktuálnej letnej sezóne množstvo noviniek na zvýšenie atraktívnosti regiónu. V najnavštevovanejšej rekreačnej oblasti Bystrá sa otvorilo 12. júla nové turisticko-informačné centrum, ktoré bude zároveň slúžiť ako prezentačná sieň celého regiónu – domácich produktov, remeselných výrobkov a zaujímavosti.

Požičovne e-bikov

E-bike vám rozšíri obzory a prinesie nové výzvy. Na Horehroní nájdete hneď niekoľko požičovní s elektrobicyklami aj pre najmenších. V rekreačnej oblasti Tále sa nachádzajú dve, v hoteloch Partizán a Stupka. Pomyselnou vstupnou bránou na Horehronie je mesto Brezno, ktoré taktiež nezaostáva a ponúka kvalitné služby v požičovni elektrobicyklov v turisticko-informačnej kancelárii na historickom námestí.

Častým cieľom cyklistov je Kráľová hoľa, pod ktorou vás tiež vybavia špičkovými e-bikmi. Ďalšia nová požičovňa vznikne v Podkoniciach. Súčasťou širokej ponuky služieb na Horehroní je aj možnosť výletu s profesionálnym sprievodcom a partnerom E-bike regiónu Horehronie, ktorým je Ride, s. r. o.