Studený potok strhol mostík na magistrále nad Rainerovou chatou, foto Daniela Mäkká Zatvoriť

Správa Poškodené a uzatvorené chodníky v Tatrách (video)

Horská záchranná služba a Štátne lesy TANAP-u upozorňujú všetkých návštevníkov Vysokých Tatier na uzatvorenie turistických chodníkov cez Bielovodskú a Javorovú dolinu z dôvodu ich podmytia a strhnutia mostov. Bielovodská dolina je celá uzatvorená od rázcestia pod Poľským hrebeňom po Lysú Poľanu. Najkritickejšia situácia je v oblasti Javorovej doliny, kde voda strhla časť zeleno značeného turistického chodníka. Momentálne je nepriechodný, na jeho dočasnú uzáveru turistov priamo v teréne upozornia aj informačné tabuľky.

Nad Rainerovou chatou Studenovodský potok strhol most na Tatranskej magistrále v smere do Malej Studenej doliny a na Skalnaté pleso. Tatranská magistrála je preto nepriechodná medzi Hrebienkom a Zamkovského chatou. Tiež je uzatvorená modrá značka na Zbojnícku chatu od rázcestia Nad Rainerovou chatou. Ďalej modrá značka od vodopádov Studeného potoka vedúca do Tatranskej Lomnice. Rovnako žltá značka popri Studenom potoku od Rázcestia nad Dlhým vodopádom do Tatranskej Lesnej.

Poškodené mosty sú i na viacerých miestach v Tichej a Kôprovej doline.

HZS a ŠL TANAP žiadajú turistov, aby túto výstrahu rešpektovali a nevstupovali do dolín, nakoľko tam budú prebiehať sanačné práce.

Aj v iných lokalitách môžu byť po silných dažďoch podmyté turistické chodníky a strhnuté mosty, prosia preto turistov, aby zbytočne neriskovali a nepokúšali sa prebrodiť cez potoky a horské bystriny a radšej sa vrátili po rovnakej trase.

Vo Vysokých Tatrách aktuálne stále prší a vodné toky majú zvýšený stav.