Poškodené a uzatvorené chodníky v Tatrách (video)

19.07.18
Horská záchranná služba a Štátne lesy TANAP-u upozorňujú všetkých návštevníkov Vysokých Tatier na uzatvorenie turistických chodníkov cez Bielovodskú a Javorovú dolinu z dôvodu ich podmytia a strhnutia mostov. Bielovodská dolina je celá uzatvorená od rázcestia pod Poľským hrebeňom po Lysú Poľanu. Najkritickejšia situácia je v oblasti Javorovej doliny, kde voda strhla časť zeleno značeného turistického chodníka. Momentálne je nepriechodný, na jeho dočasnú uzáveru turistov priamo v teréne upozornia aj informačné tabuľky.

Nad Rainerovou chatou Studenovodský potok strhol most na Tatranskej magistrále v smere do Malej Studenej doliny a na Skalnaté pleso. Tatranská magistrála je preto nepriechodná medzi Hrebienkom a Zamkovského chatou. Tiež je uzatvorená modrá značka na Zbojnícku chatu od rázcestia Nad Rainerovou chatou. Ďalej modrá značka od vodopádov Studeného potoka vedúca do Tatranskej Lomnice. Rovnako žltá značka popri Studenom potoku od Rázcestia nad Dlhým vodopádom do Tatranskej Lesnej.

Poškodené mosty sú i na viacerých miestach v Tichej a Kôprovej doline.

HZS a ŠL TANAP žiadajú turistov, aby túto výstrahu rešpektovali a nevstupovali do dolín, nakoľko tam budú prebiehať sanačné práce.

Aj v iných lokalitách môžu byť po silných dažďoch podmyté turistické chodníky a strhnuté mosty, prosia preto turistov, aby zbytočne neriskovali a nepokúšali sa prebrodiť cez potoky a horské bystriny a radšej sa vrátili po rovnakej trase.

Vo Vysokých Tatrách aktuálne stále prší a vodné toky majú zvýšený stav.

Poškodené a uzatvorené chodníky v Tatrách (video) 03/10/18 06:05 111 príspevkov

Extra 4 286 km naprieč Amerikou Pacific Crest Trail je diaľková trasa vedúca od mexickej po kanadskú hranicu cez USA s dĺžkou 4286km. V roku 2017 ju celú absolvoval cestovateľ Miloslav Daníšek z Višňového pri Žiline. S Milom sme sa porozprávali o tom, čo ho k tomu viedlo, ako to na trase funguje, čo všetko zažil a tiež čo mal na tomto treku v batohu. 19/10/18 Soňa Mäkká Rozhovory
Chata Horská chata pod Kráľovou hoľou Nízke Tatry sú o jednu horskú chatu bohatšie. Z nevyužívanej búdy v Prednom sedle pod Kráľovou hoľou sa po rekonštrukcii stala menšia horská chata. Predné sedlo je jedným z miest, kde návštevný poriadok Národného parku Nízke Tatry dovoľuje prenocovanie. Aktuálne to je s výrazne vyšším komfortom, ak sa vám ujde miesto na chate, ktorej kapacita je dosť malá. Chata poskytuje aj stravovacie služby a je otvorená denne. 13/10/18 Soňa Mäkká Nízke Tatry
Túra Okruh na Sivý vrch a Babky Pred nami je vraj posledný letný deň a tak pozerám do mapy, kam by som sa išla ešte rýchlo opáliť. Váham medzi viacerými cieľmi, ale ranné mraky nad vysokotatranskými štítmi ma odrádzajú a tak frčím na iný koniec TANAP-u, do obľúbenej lokality Babiek a keďže mám dosť času aj denného svetla, určite pridám aj Sivý vrch. 03/10/18 Soňa Mäkká Západné Tatry

Túra Roklina Piecky Jar sa blíži k svojmu koncu, ale teploty dosvedčujú skôr letné obdobie, množstvo búrok cez týždeň za horúcich dni to len potvrdilo. Moje milované Slanské vrchy mám prejdené v podstate celé, a tak sa snažím vyraziť aj inde do hôr. Spoznať miesta z našej prekrásnej slovenskej prírody. Jedným z takýchto miest je Slovenský raj. V rovnomennom NP je množstvo prírodných zákutí, ktoré stoja za návštevu a ich spoznanie. Nebudem ich spomínať, ale sa zameriam na tiesňavu, kam dnes pôjdem. Bude to roklina Piecky s Veľkým a Terasovým vodopádom. dnes Marián Jaššo Slovenský raj
Túra Hadia dolina a krasové zaujímavosti v jej okolí Koniec júla 2018 je na môj vkus nechutne horúci a navyše v popoludňajších hodinách hrozia búrky. Ale sedieť doma sa mi nechce. V takýchto horúcich dňoch volím túru do roklín, tienistých horských dolín alebo aspoň prevažná časť túry musí viesť lesom. včera Danka Tomášiková Starohorské vrchy, Kremnické vrchy, +