Senník Dolina
Senník Dolina Zatvoriť

Búda Senník Dolina pod Lyscom

Počas mojej dvojdňovej túlačky v októbri 2017 som pri stúpaní na Lysec v Ostrôžkach naďabil na lúku Dolina, kde sa nachádza vcelku príhodný objekt na vandrácke prespanie. Objektom je síce senník, ale v pohorí, kde nie je veľa iných možností prístrešia, môže poslúžiť.

Ostrôžky: na okraji lesnej čistinky nazývanej Dolina pod vrchom Lysec pri červenej značke
596 m n. m.
2 miesta v spodnej časti a 5 miesť pod strechou
trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)
pod červenou značkou je bezmenný pravostranný prítok potoka Riečka
Spojenie
Praha (bus), Ľuboreč (bus)
Dalšie info
senník a krmelec pre lesnú zver

Nachádza sa na lúke Dolina, resp. lesnej čistinke v jej polovici na okraji. Senník je zreteľne vidieť od chodníka (červená značka) pri klesaní z Lysca, pri stúpaní sa treba obzrieť doprava.

• Po červenej z obce Praha cez Lentvorský mlyn za 1.30 h,
  • po červenej z obce Príboj cez osadu Imrov Kopec za 2.30 h,
  • po modrej z obce Ľuboreč cez Lysec za 2.30 h.

Senník má typický predlžený tvar s rozmermi asi 4 x 2 mere so sedlovou strechou. Má tri časti, jedna dlhšia, slúži ako krmelec. Druhá menšia, na uskladnenie sena, ktorá je vhodná na prespanie pre asi dve osoby. Vojsť sa dá do nej uzatvárateľnými dverami. Ochráni pred dažďom a v podstate aj pred vetrom. Tretia časť sa nachádza pod strechou, ktorá rovnako slúži na uskladnenie sena, kapacita je pre päť až šesť ľudí. V štíte nad krmelcom sa nachádza vchod, ale nevšimol som si rebrík. Jeho funkciu čiastočne nahrádza stena krmelca.

Pri senníku som nezaznamenal prameň, ale podľa mapy, by mal pod červeňou značkou prameniť bezmenný pravostranný prítok potoka Riečka.