Senník Dolina pod Lyscom

18.08.18
Počas mojej dvojdňovej túlačky v októbri 2017 som pri stúpaní na Lysec v Ostrôžkach naďabil na lúku Dolina, kde sa nachádza vcelku príhodný objekt na vandrácke prespanie. Objektom je síce senník, ale v pohorí, kde nie je veľa iných možností prístrešia, môže poslúžiť.

Nachádza sa na lúke Dolina, resp. lesnej čistinke v jej polovici na okraji. Senník je zreteľne vidieť od chodníka (červená značka) pri klesaní z Lysca, pri stúpaní sa treba obzrieť doprava.

• Po červenej z obce Praha cez Lentvorský mlyn za 1.30 h,
  • po červenej z obce Príboj cez osadu Imrov Kopec za 2.30 h,
  • po modrej z obce Ľuboreč cez Lysec za 2.30 h.

Senník má typický predlžený tvar s rozmermi asi 4 x 2 mere so sedlovou strechou. Má tri časti, jedna dlhšia, slúži ako krmelec. Druhá menšia, na uskladnenie sena, ktorá je vhodná na prespanie pre asi dve osoby. Vojsť sa dá do nej uzatvárateľnými dverami. Ochráni pred dažďom a v podstate aj pred vetrom. Tretia časť sa nachádza pod strechou, ktorá rovnako slúži na uskladnenie sena, kapacita je pre päť až šesť ľudí. V štíte nad krmelcom sa nachádza vchod, ale nevšimol som si rebrík. Jeho funkciu čiastočne nahrádza stena krmelca.

Pri senníku som nezaznamenal prameň, ale podľa mapy, by mal pod červeňou značkou prameniť bezmenný pravostranný prítok potoka Riečka.

Senník Dolina pod Lyscom 19/08/18 16:17 3 príspevky

Túra Trojdňové jesenné podpolianske lazy a Zákľuky Babie leto roku 2018 bolo ako to lanské, opäť nádherné a dožičilo veľa vhodných dní na túlanie sa Slovenskom. Využil som ho na jesennú trojdňovku Veporskými vrchmi, ktoré som chcel opätovne navštíviť už hneď po prvej návšteve, keď sa mi veľmi zaľúbili Zákľuky. Zároveň som dlhšie rozmýšľal prejsť si detvianske a hriňovské lazy. 05/08/19 Henrich Tomáš Veporské vrchy, Poľana
Túra Mýtna – Šoltýska – Utekáč – Tisovec – Muráň II. Oblasť medzi Mýtnou a Muráňom na prvý pohľad nevyniká ničím zaujímavým, len samé lesy, pasienky a lazy. No práve to, činí z toho žiadanú lokalitu pre milovníkov nevysokých pohorí a malebných lúk a dokonca sa tu dajú nájsť aj pamiatky ľudského umu, ale žiaľ aj hlúposti. 29/07/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Mýtna – Šoltýska – Utekáč – Tisovec – Muráň I. Oblasť medzi Mýtnou a Muráňom na prvý pohľad nevyniká ničím zaujímavým, len samé lesy, pasienky a lazy. No práve to činí z toho žiadanú lokalitu pre milovníkov nevysokých pohorí a malebných lúk, a dokonca sa tu dajú nájsť aj pamiatky ľudského umu, ale žiaľ, aj hlúposti ľudí. 22/07/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy

Túra Rudník a Rajtopíky z priesmyku Branisko Asi tak pol dňa sa krajina bude kúpať v slnečnom svetle. Taká je predpoveď na zajtrajší deň po tom, čo prvý sneh zavítal začiatkom zimy aj do nižších kopcov. Vyberám sa teda na prechádzku na Branisko, malé pohorie v centrálnej časti východného Slovenska, ktoré je svojou polohou priam predurčené k pekným výhľadom. V jeho strede leží priesmyk Branisko (alebo aj sedlo Chvalabohu), v najnižšej časti hrebeňa pohoria, kadiaľ prechádza stará hlavná cesta. Od otvorenia tunela Branisko je to už podstatne menej rušné miesto, zďaleka sa však nedá hovoriť o nejakom pokojnom miestečku. Práve odtiaľ začínam dnešný turistický výlet. dnes Peťo Nový Branisko
Túra Z Lysca na Kľak - jarná samota vo Veľkej Fatre Po prechode liptovského hrebeňa Veľkej Fatry ma prirodzene zaujímal aj jeho sused, divoký, menej chodený turčiansky. Jeho časť od Borišova po Malý Lysec som si kedysi prešiel s kamarátmi, ale severnejšie sme sa vtedy nedostali. Keď som si v máji študoval mapy, veľkofatranské lesy a ich jarná krása ma k sebe zasa akosi pritiahli. Nemám síce dosť času na kompletnú hrebeňovku, ale na prejdenie ďalšieho úseku to stačiť bude. Počasie hlásia ideálne a teším sa, čo mi putovanie pre mňa doposiaľ neznámym krajom prinesie. včera Martin Baniari Veľká Fatra a Choč
Prístrešok Chata Podhradská dolina Podhradskou dolinou vedie jeden z prístupov na Rokoš (od Uhrovského Podhradia). Podľa stavu chodníka pod sedlom nie je modro značkovaný chodník príliš využívaný, ale znalosť o možnosti úkrytu v závere doliny sa môže hodiť a niekomu zabezpečiť aj nocľah v suchu (tak ako mne). 24/08/19 Michal Bukvai Strážovské vrchy

Senník Dolina pod Lyscom 19/08/18 16:17 3 príspevky
    • Ostrôžky: na okraji lesnej čistinky nazývanej Dolina pod vrchom Lysec pri červenej značke

• 2 miesta v spodnej časti a 5 miesť pod strechou

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• pod červenou značkou je bezmenný pravostranný prítok potoka Riečka

• Praha (bus), Ľuboreč (bus)

• senník a krmelec pre lesnú zver