Senník Dolina pod Lyscom

18.08.18
Počas mojej dvojdňovej túlačky v októbri 2017 som pri stúpaní na Lysec v Ostrôžkach naďabil na lúku Dolina, kde sa nachádza vcelku príhodný objekt na vandrácke prespanie. Objektom je síce senník, ale v pohorí, kde nie je veľa iných možností prístrešia, môže poslúžiť.

Nachádza sa na lúke Dolina, resp. lesnej čistinke v jej polovici na okraji. Senník je zreteľne vidieť od chodníka (červená značka) pri klesaní z Lysca, pri stúpaní sa treba obzrieť doprava.

• Po červenej z obce Praha cez Lentvorský mlyn za 1.30 h,
  • po červenej z obce Príboj cez osadu Imrov Kopec za 2.30 h,
  • po modrej z obce Ľuboreč cez Lysec za 2.30 h.

Senník má typický predlžený tvar s rozmermi asi 4 x 2 mere so sedlovou strechou. Má tri časti, jedna dlhšia, slúži ako krmelec. Druhá menšia, na uskladnenie sena, ktorá je vhodná na prespanie pre asi dve osoby. Vojsť sa dá do nej uzatvárateľnými dverami. Ochráni pred dažďom a v podstate aj pred vetrom. Tretia časť sa nachádza pod strechou, ktorá rovnako slúži na uskladnenie sena, kapacita je pre päť až šesť ľudí. V štíte nad krmelcom sa nachádza vchod, ale nevšimol som si rebrík. Jeho funkciu čiastočne nahrádza stena krmelca.

Pri senníku som nezaznamenal prameň, ale podľa mapy, by mal pod červeňou značkou prameniť bezmenný pravostranný prítok potoka Riečka.

Senník Dolina pod Lyscom 19/08/18 16:17 3 príspevky

Túra Bzovská motanica a prieskum Horných Fafákov Moja prvá túra osadami Veporských vrchov resp. Podpoľania sa konala pred 4 rokmi a bola naj - naj - naj. Nasledujúca sa mi podarila až na jeseň predminulého roka. Preto som si povedal, že nebudem otáľať s ďalšou návštevou, a tak sa mi podarilo jeden augustový víkend 2018 stráviť na značených, ale aj neznačených cestách západnej časti Veporských vrchov. 18/05/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Po Šariši na tuláka III. - tajné skvosty Bachurne Bachureň nie je veľmi známe pohorie a dokonca ani na Hikingu nemá samostatnú sekciu. Pritom v sebe zahŕňa veľa rozmanitých zaujímavostí, od nádherných horských lúk až po skalné výtvory, ktoré sú na prvý pohľad skryté, ale pri troška chcenia dajú sa hravo nájsť. 06/05/19 Henrich Tomáš Branisko, Šariš
Túra Lenartov – Muszynka – Lacková – Cigeľka Útulňa Kráľova studňa v Ľubovnianskej vrchovine je zrejme jediný turistický objekt na poľsko-slovenskej hranici a je vcelku slávna. Keďže sa nachádza v mojej obľúbenej oblasti, nebolo treba veľa vnútornej polemiky, či tam zájsť, ale kedy? 28/04/19 Henrich Tomáš Nízke Beskydy, Ľubovnianska vrchovina

Túra Takmer Ilavská 25-ka Už dlhšie som plánoval atraktívny okruh z Hornej Poruby. Chcel som vybehnúť na Vápeč, Sokol, Vlčinec, a keď sa podarí, rád by som si pozrel aj Sokoliu nad Iliavkou. Na prechádzku som sa vybral v sobotu a zhodou okolností sa práve vtedy išla Ilavská 25-ka. Absolvoval som takmer totožnú trasu naopak, vďaka čomu som niektorých turistov stretol dvakrát za deň. Na poslednej kontrole na Vlčinci mi dokonca chceli dať pečiatku, akurát nemali kam. dnes Martin Knor Strážovské vrchy
Príbeh Pohľadnica Sedím v kuchyni pri okne a obzerám si pohľadnicu. Nenašiel som si ju v poštovej schránke, ale zastrčenú pod dverami svojho bytu. Akási pláž, pár hotelov a lodičky, ale to ma nezaujíma. Zaujíma ma text. „Pozdravujeme z dovolenky a tešíme sa na vás doma. Víno výborné, jedlo úžasné. Všetci sme v poriadku.“ Tak to mi naozaj stačí. Pohľadnica má len jednu malú chybu. Polovica, kde obvykle býva adresa, a aj vrch, kde je zvykom vytlačiť destináciu, chýba. Len akési číslo úplne dolu je to, čo hľadám. Nie že by bola pohľadnica vystrihnutá alebo začiernená, to nie. Je len z polovice materiálu strhnutá. Akoby vyšúchaná mokrým prstom, ale nevadí. Dobre viem, kto mi ju poslal, a dobre viem, odkiaľ je. Som veľmi šťastný. A asi nie som sám. včera Boro Tomis Príbehy
Správa Ministerstvo chce dať ŠOP právo zakázať plošné výruby V stredu 29. mája by sa na rokovanie vlády mala dostať novela zákona o ochrane prírody a krajiny. Ministerstvo životného prostredia (MŽP) ňou chce zakázať plošné výruby v chránených územiach od 2. stupňa ochrany. Štátna ochrana prírody (ŠOP) by mala mať rozhodujúce slovo pri plánovanej i náhodnej ťažbe. Novela obsahuje aj záväzok dosiahnuť bezzásahový stav najmenej na polovici územia národných parkov. 24/05/19 Soňa Mäkká Správy

Senník Dolina pod Lyscom 19/08/18 16:17 3 príspevky
    • Ostrôžky: na okraji lesnej čistinky nazývanej Dolina pod vrchom Lysec pri červenej značke

• 2 miesta v spodnej časti a 5 miesť pod strechou

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• pod červenou značkou je bezmenný pravostranný prítok potoka Riečka

• Praha (bus), Ľuboreč (bus)

• senník a krmelec pre lesnú zver