Senník Dolina pod Lyscom

18.08.18
Počas mojej dvojdňovej túlačky v októbri 2017 som pri stúpaní na Lysec v Ostrôžkach naďabil na lúku Dolina, kde sa nachádza vcelku príhodný objekt na vandrácke prespanie. Objektom je síce senník, ale v pohorí, kde nie je veľa iných možností prístrešia, môže poslúžiť.

Nachádza sa na lúke Dolina, resp. lesnej čistinke v jej polovici na okraji. Senník je zreteľne vidieť od chodníka (červená značka) pri klesaní z Lysca, pri stúpaní sa treba obzrieť doprava.

• Po červenej z obce Praha cez Lentvorský mlyn za 1.30 h,
  • po červenej z obce Príboj cez osadu Imrov Kopec za 2.30 h,
  • po modrej z obce Ľuboreč cez Lysec za 2.30 h.

Senník má typický predlžený tvar s rozmermi asi 4 x 2 mere so sedlovou strechou. Má tri časti, jedna dlhšia, slúži ako krmelec. Druhá menšia, na uskladnenie sena, ktorá je vhodná na prespanie pre asi dve osoby. Vojsť sa dá do nej uzatvárateľnými dverami. Ochráni pred dažďom a v podstate aj pred vetrom. Tretia časť sa nachádza pod strechou, ktorá rovnako slúži na uskladnenie sena, kapacita je pre päť až šesť ľudí. V štíte nad krmelcom sa nachádza vchod, ale nevšimol som si rebrík. Jeho funkciu čiastočne nahrádza stena krmelca.

Pri senníku som nezaznamenal prameň, ale podľa mapy, by mal pod červeňou značkou prameniť bezmenný pravostranný prítok potoka Riečka.

Senník Dolina pod Lyscom 19/08/18 16:17 3 príspevky

Túra Mýtna – Šoltýska – Utekáč – Tisovec – Muráň I. Oblasť medzi Mýtnou a Muráňom na prvý pohľad nevyniká ničím zaujímavým, len samé lesy, pasienky a lazy. No práve to činí z toho žiadanú lokalitu pre milovníkov nevysokých pohorí a malebných lúk, a dokonca sa tu dajú nájsť aj pamiatky ľudského umu, ale žiaľ, aj hlúposti ľudí. včera Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy
Prístrešok Pod Surovinou Pri mojich túlačkách Vrchdobročom som dvakrát prechádzal popri väčšom prístrešku, ktorý je v tejto oblasti raritou, a tak pri turistike určite pomôže znalosť prístrešia, lebo vrcholové výhľadové lúky nepriťahujú len peších ale aj cykloturistov. 13/07/19 Henrich Tomáš Veporské vrchy
Túra Prechod (ne)známym Vihorlatom II. Pred štyrmi rokmi som prvýkrát navštívil Vihorlatské vrchy a prešiel všetky zaujímavé miesta. Tým pádom to vyzeralo, že Vihorlat mám vybavený a môžem naň spokojne zabudnúť. Teda aspoň na nejaký čas. Ale keď som videl, že v jeho "závetrí" sú drevené cerkvi a že by sa to dalo spojiť s východným hrebeňom, tak som dumal nad prechodom (ne)známeho východného hrebeňa Vihorlatu. 24/06/19 Henrich Tomáš Vihorlatské vrchy

Túra Lavanttaler Alpen - Koralpe a Saualpe Keď chodievam Rakúskom po diaľnici A2 na juh, na hranici medzi Štajerskom a Korutánskom obdivujem vysokú horu. Volá sa Koralpe a patrí do pohoria Lavanttaler Alpen. Začiatkom júna bolo v Hochschwabe veľa snehu, preto som sa o týždeň vybral práve sem. Na oblých kopcoch ležiacich o voľačo južnejšie snáď už sneh nebude. Jeden deň strávim v Koralpe a druhý prejdem o voľačo nižšie Saualpe. dnes Martin Knor Svet
Túra GSB: Bacówka w Bartnem – Nowa Wieś Večer sme si s Borisom preprali nejaké veci, no hoci sme ich na paličkách vystrčili z okna von, ráno vôbec neboli suché. Chatár sa ponáhľal k lekárovi, a tak sme museli do ôsmej opustiť chatu. Raňajky o siedmej vôbec neboli na škodu. Parťáci si dali praženicu a dostali ju vcelku na jednej panvici. Ja som chcel klobásu, no večer sme všetky zjedli, a tak boli párky. Deň sa ukazoval byť opäť slnečný, tak sme vykročili na náš piaty deň putovania po Beskydskej magistrále (GSB) ovešaní neuschnutým prádlom. 21/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Poľsko

Senník Dolina pod Lyscom 19/08/18 16:17 3 príspevky
    • Ostrôžky: na okraji lesnej čistinky nazývanej Dolina pod vrchom Lysec pri červenej značke

• 2 miesta v spodnej časti a 5 miesť pod strechou

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• pod červenou značkou je bezmenný pravostranný prítok potoka Riečka

• Praha (bus), Ľuboreč (bus)

• senník a krmelec pre lesnú zver