Jakubianka na Hniezdnej polianke

25.08.18
Po rokoch som sa opäť dostal do Levočských vrchov, a to na viac dní. Na rozdiel od poslednej návštevy už nie sú Vojenskými lesmi a bol som napokon milo prekvapený, že ani neboli holorubom, ako presakovali informácie. Hoci tu na oficiálne ubytovanie nie je ani jedna chata, my sme s partiou bývali v chate Vinná, našiel som tu zopár možností na prenocovanie pod strechou pre tulákov.

Na Hniezdnej polianke som objavil bývalú horáreň Jakubianka prerobenú na chatu a vedľa je krásny veľký prístrešok.

• z červenej od Malého Václaváku dole po asfaltke doprava (2,32 km),
  • z obce Jakubany od kostola hore dolinou po asfaltke (10,6 km).

Na kamennej dlažbe s rozmermi asi 6 x 5 m stojí na šiestich drevených koloch prístrešok s lomenou strechou, pokrytou asi asfaltovým šindľom. Pod strechou sú dva veľké drevené stoly so štyrmi lavicami s opierkami. Na laviciach a stoloch sa v suchu určite vyspí 6 ľudí. V prípade nutnosti si myslím, že také isté množstvo ľudí sa vyspí pod stolmi či na podlahe prístrešku.

Za zamknutou budovou, asi bývalej drevárne, je latrína. Priamo pred prístreškom na lúke je ohnisko s piatimi polenami, ako sedením. V okolitých lesoch je dostatok popadaného dreva na slušný ohník. Vzhľadom na malú vzdialenosť od hrebeňa je to myslím si celkom vítaná možnosť skloniť hlavu na noc s istotou suchej noci, aj keď prístrešok nemá bočné steny.

Za cestou, asi 20 m od prístrešku tečie potok Jakubianka. Vzhľadom na to, že sa tu nepasie, ani tu nie sú salaše, myslím si, že voda nebude kontaminovaná a po prevarení by mohla byť pitná. No radšej odporúčame naberať vodu z bezmenného ľavostranného prítoka Jakubianky, ktorý tečie popri chate od severu.

Poznámka: Samozrejmosťou pre každého, kto by prístrešok využil, by malo byť zanechanie ho v stave akom ho našiel. Čiže odpadky si treba zobrať so sebou.

Nový prístrešok

Obec Ihľany stavia za obecné peniaze z dreva obecných lesov nový prístreškok pre cyklistov na Malom Václaváku – Točne. Bodaj by takýchto aktivít v prospech pobytu ľudí v prírode bolo viac!

Jakubianka na Hniezdnej polianke 25/08/18 00:00 nová téma

Túra Olbramovice – Prčice Minulý rok som 53. ročník pochodu Praha – Prčice vynechal pre iný, pre mňa významný pochod, no tento rok som bol pevne odhodlaný pokračovať na jednej zo 17 peších trás. Prisľúbili mi spoluúčasť aj Igor a Ivana, moji tradiční parťáci. No a do toho prišiel pricviknutý nerv po Veľkonočnej turistike a zrážka so slovenskou zdravotníckou realitou. Keď píšem tieto riadky koncom mája, ešte stále mám tri týždne do návštevy neurológa, lebo skorší termín vraj nie je! Odtrpel som si svoje na Tomášovom pochode na počesť Štefánika, a tak som dúfal, že podobne zvládnem aj tohtoročnú trasu pochodu Praha – Prčice, len plánovanú z Týnce nad Sázavou som zamenil za kratšiu z Olbramovic. 04/06/19 Miroslav Svítek Svet
Túra Česká Kanada počas Veľkej noci Aj tento rok som privítal ponuku a s kamarátmi z TK Štart som sa rozhodol, ako pešiacka menšina, stráviť Veľkonočné sviatky. Pelé vybral Českú Kanadu a ubytovanie v kempe Komorník pri rybníku podobného mena a obci Strmilov. Dopravili sme sa sem v piatok piatimi autami pätnásti a desať bicyklov. Cestou sme sa zastavili v Jindřichovom Hradci a prezreli si pekné historické mestečko, zámok a Krýzovy Jesličky. Vraj je to najväčší, ľudový, pohyblivý Betlehem na svete s dĺžkou 17 m. Po príchode do kempu som obišiel rybník, ktorý je obklopený lesíkom, a tak množstvo chát nie je až tak na očiach. 21/05/19 Miroslav Svítek Svet
Túra Molpír, Driny, Červená, Jaseňové, Krč, Slepý a Holý vrch Už dlhšiu dobu som sa nevybral na kopce v rámci projektu Zimné výstupy na kopce Malých Karpát. Zároveň v spolupráci s KBT pripravujem obnovenie Odznaku za výstupy na 12 kopcov Malých Karpát, a tak som sa rozhodol v sobotu pred Veľkou nocou vybrať sa na sedem kopcov v okolí Smoleníc. Pridali sa ku mne kamaráti z TK Štart a hoci mala byť poriadna zima na apríl, nič nám nezabránilo vlakom z Bratislavy cez Trnavu, docestovať do Smoleníc. 02/05/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty

Túra Beskid, Kasprowy Wierch a Dolina Gąsienicowa v zime V predchádzajúcej časti sme si predstavili prechádzku na hraničný hrebeň v letnom čase. Išlo o preskúmanie terénu pred zimou. Tentokrát sa po takmer rovnakých stopách vydáme bielou Gąsienicowou dolinou, keď bude lákadlom pohľad na zatvorenú slovenskú krajinu Vysokých a Západných Tatier. Na začiatok pridáme krátku prechádzku za výhľadmi ponad Kotlinu Zakopiańsku a na takmer celé Tatry. Posledný deň bude patriť vzácnemu zoskupeniu kolíb - “Bacówiek” na lúke Polana Kopieniec. dnes Roman Matkovčík Tatry, Západné Tatry, +
PR Turistické ciele Záhoria Záhorie svojou rozmanitosťou splní požiadavky aj toho najnáročnejšieho turistu. Spoznávaním pamiatok, ochutávaním špecialít, relaxáciou v kúpeľoch a potulkami borovicovými lesmi zanechá stopu v každom človeku. Preskúmajte jedinečnosti regiónu a nechajte sa inšpirovať aj týmito tipmi na výlety pre malých aj veľkých bádateľov. včera sponzorovaný článok
Túra Malá Studená dolina s deťmi Ďalší, v poradí piaty diel zo seriálu Tatranské doliny s deťmi nás privádza do Malej Studenej doliny, v ktorej sa nachádza hneď dvojica chát. Zamkovského chata na jej začiatku a Téryho chata v jej hornej časti, vďaka čomu ide o jednu z najnavštevovanejších tatranských dolín. Na letný turistický výlet sme sa vybrali s ďalšou rodinkou, spolu štyri decká, čo znamenalo, že túra si žila svojím životom a jej opis by bol viac o deťoch ako o doline. Preto robím výnimku a dolinu si obieham ešte raz, tentokrát sólo a v jesennom období. včera Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry

Jakubianka na Hniezdnej polianke 25/08/18 00:00 nová téma
    • Levočské vrchy: Hniezdna polianka

• 6 ľudí s vlastnou karimatkou a spacím vakom

• ľavostranný bezmenný prítok potoka Jakubovianka, ktorý tečie povyše chaty od severu