Hviezda

29.09.18

Nachádza sa na bočnom hrebeni Javorníkov, v plytkom sedielku medzi vrchmi Lopušná a Žeravica, na rozhraní chotárov obcí Hatné (v Marikovskej doline) a Stupné (v Papradnianskej doline). Modrá TZT prechádza bezprostredne povedľa lúky, na okraji ktorej je prístrešok vybudovaný.

• modrá z Považskej Bystrice, žel. stanica, 3:10 h,
  • žltá + modrá z Považského Podhradia, 2:20 h,
  • žltá z Udiče (cez Klapy) + modrá, 2:30 h,
  • žltá + modrá z Papradna, 2:40 h,
  • modrá z Malého Javorníka, 6:10 h,
  • neznačenými cestami z obcí v susedných dolinách asi 2,5 až 3 km.

Jednoduchá konštrukcia má pôdorys asi 4 x 5 m. Štyri hrubé neotesané kmene nesú drevený krov a sedlovú strechu pokrytú vlnitým plechom. Steny sú úplne voľné, podlahu tvorí udupaná hlina. "Interiér" obsahuje drevený stôl s lavicou pozdĺž jednej strany. Do podkrovia vedie pevný rebrík, a tu vidno, že (napriek vročeniu 2017 na čelnej doske) prístrešok ešte nie je úplne dokončený. Hore sú ešte voľné dosky a penové tabule (asi na zateplenie strechy). Záujemcovia o prípadný mocľah si musia priestor trochu upratať. Na zem a do podkrovia sa dokáže uložiť zo 10 - 12 osôb, karimatka a spacák sú samozrejmosťou.

Na lúke pri prístrešku je ohnisko tvorené murovanou skružou s kladami na sedenie okolo, na rovnejšom mieste natiahnutá sieť na volejbal či nohejbal, pri ceste je kríž a informačné tabule (na jednej z nich povesť viažuca sa na lokalitu). Prameň som v bezprostrednom okolí nezaregistroval, možno by sa voda dala vypýtať v neďalekej samote Hviezda, ale na prítomnosť ľudí v nej by som sa nespoliehal.

Za objekt môžeme vďačiť poľovnému združeniu z Prosného. Snáď bude v dobrej kondícii slúžiť všetkým milovníkom prírody.

Hviezda 30/09/18 15:36 2 príspevky

Prístrešok Hviezda Od Považskej Bystrice sa severným smerom tiahne dlhý bočný hrebeň Javorníkov, oddeľujúci Marikovskú a Papradniansku dolinu. V dĺžke viac než 30 km ním vedie modrá turistické značka, končiaca na Malom Javorníku. Trasa asi nie je veľmi frekventovaná, skôr na ňu zablúdia cykloturisti. V každom prípade poteší možnosť ukryť sa v novovybudovanom prístrešku. 29/09/18 Michal Bukvai Javorníky
Búda Zrub Moravské Počas potuliek v slovensko - poľskom pohraničí na Kysuciach som pri zostupe z vrchu Kykula prechádzal okolo pekného zrubu s terasou. Na moje prekvapenie, bol otvorený, zariadenie vysťahované a okolie postupne zarastá burinou. Zrejme sa ho vlastník (podľa katastra Lesy SR) rozhodol opustiť. 07/07/18 Michal Bukvai Kysucké Beskydy
Búda Koliba pod Suchým hrádkom Počas túry po Tatranskej magistrále som v oblasti medzi rázcestím pod Bystrou a Račkovou dolinou prechádzal krajinársky pekným úsekom na pomedzí lesa (čo je v týchto končinách vzácnosť) a rozsiahlych lúk a pasienkov. Z viacerých objektov ma zaujala stará koliba, ktorá by mohla poskytnúť útočište. 11/11/17 Michal Bukvai Západné Tatry

Recenzia Termoprádlo Craft Fuseknit Comfort Zip Značka Craft nie je na našom trhu žiadnou novinkou, myslím, že sa s ňou stretol už takmer každý človek využívajúci kvalitné funkčné oblečenie. No musím sa priznať, že som zatiaľ žiadny z ich výrobkov nevyskúšal. Prvým kúskom, ktorý som si z dielne tohto výrobcu obliekol, je funkčné tričko s dlhým rukávom Craft Fuseknit Zip. Moje skúsenosti z jeho používania sa pokúsim zhrnúť do niekoľkých nasledujúcich odstavcov.
 dnes Stanislav Ďurica Oblečenie
Ferrata Zugspitze ferratou Höllental Klettersteig Milovníci zaistených ciest si prídu na svoje, ak sa rozhodnú vycestovať za hranice. My sme sa vybrali preskúmať nemeckú ferratovú trasu, ktorá sa nachádza v údolí Höllental. Počasie nám prialo, ľudí bolo málo a tak, či to stálo za to, posúďte sami. včera Alexandra Uhlárová Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Túra Dobrovodský kras Vo svojich článkoch sa snažím písať hlavne o zaujímavých miestach v širšom okolí Zvolena. Samozrejme, chodíme aj do vzdialenejších pohorí, ale myslím si, že o nich by mali písať hlavne domáci turisti. Pri našom táraní sa po Malých Karpatoch sme však objavili zaistený chodník, o ktorom som nenašla zmienku na Hikingu, a tak som sa rozhodla o ňom napísať. Ale tiež preto, že túra sa mi veľmi páčila. 17/12/18 Danka Tomášiková Malé Karpaty

Hviezda 30/09/18 15:36 2 príspevky
    • Javorníky: v sedielku medzi vrchmi Žeravica a Lopušná v lokalite Hviezda

• 12 ľudí v podkroví s vlastným spacákom a karimatkou

• trojsezónna, bez vykurovacieho telesa