Pozvánka

VIDMO 2018

01.10.18

Od štvrtkového rána až do sobotného neskorého večera bude v priestoroch Mestského kultúrneho strediska na námestí Slobody v Dolnom Kubíne (v 450-sedadlovej divadelnej sále) v rámci 13.VIDMA pestrý filmový a sprievodný program. Návštevníci VIDMA budú môcť vidieť sedem približne dvojhodinových blokov horských a adrenalínových filmov, pochádzajúcich z Medzinárodného festivalu horských filmov a dobrodružstva Hory a mesto v Bratislave, tiež z Medzinárodného horského festivalu v kanadskom Vancouveri.

Ďalej na návštevníkov čakajú autorské výstavy horských a cestopisných fotografií, štyri filmové projekcie pre školy a pútavú multimediálnu prezentáciu slovenských extrémnych skialpinistov, hlavných hostí VIDMO 2018: Rastislava a Mira PEŤOVCOV s názvom „Vo svetle a tieni strmých línií“.

Viac informácií o blížiacom sa horskom festivale VIDMO 2018 v Dolnom Kubíne nájdete na webovej stránke www.vidmofest.sk

VIDMO 2018 01/10/18 15:00 nová téma

Pozvánka VIDMO 2018 V tomto roku sa uskutoční už 13. ročník Medzinárodnej prehliadky horských a adrenalínových filmov VIDMO 2018. Bude sa konať v dňoch 4.-6. októbra (štvrtok – sobota) 2018 v divadelnej sále Mestského kultúrneho strediska v Dolnom Kubíne. 01/10/18 Redakcia
Pozvánka Horomil Fest oslavuje 10 rokov Horomil fest - festival pre všetkých milovníkov prírody, cestovania, hôr a adrenalínu je už 10 rokov stálou súčasťou kultúrneho života Považskej Bystrice. Za jednu dekádu navštívilo festival tisíce divákov a desiatky hostí ako napr. Pavol Barabáš, František Kelle, Peter Hámor, Boris Filan, Martin Nikodým... Organizátori podujatia – traja kamaráti Martin Holeš, Marek Janičík a Juraj Lukáš si aj tento rok pre divákov pripravili zaujímavý program. 18/09/18 Redakcia
Pozvánka Geo Mega Event – Za pokladmi starej Bratislavy 3. ročník geocachingového Mega Eventu SLOVAK GEOAWARDS 2018 sa bude konať po prvýkrát blízko centra Bratislavy. Počas víkendu 7. – 9. septembra 2018 si návštevníci v Sade Janka Kráľa a na Tyršovom nábreží budú môcť vyskúšať hľadať poklady, lúštiť šifry či orientovať sa v teréne. Na podujatí sa stretne veľké množstvo priaznivcov hry geocaching z celého sveta a budú sa odovzdávať ceny za najlepšie kešky Slovenska. 24/08/18 Redakcia Slovensko, Podunajsko

Recenzia Devold Running – ľahké funkčné merino Počas tohtoročnej letnej turistickej sezóny som najviac nosil ľahké funkčné tričko Devold Running. Je vyrobené z kombinácie merino vlny a materiálu Tencel. Hoci jeho názov smeruje viac k behu ako turistike, počas teplých dní bolo na horách veľmi príjemným spoločníkom. O tom, ako obstálo v niekoľkomesačnom testovaní, sa podelím v nasledovných riadkoch. dnes Ľubomír Mäkký Oblečenie
Recenzia Peter Wohlleben – Sprievodca lesom Knihu mi podsunul kamarát Juro so slovami: „Mám pre teba dobré čítanie.“ Najskôr asi mesiac nedotknute ležala medzi ostatnými knihami na nočnom stolíku, no keď som ju otvoril, zistil som, že to ma veru bude baviť. Autor je síce Nemec, ale poznatky z jeho knihy sa dajú aplikovať aj pre našu krajinu. Z každej stránky cítiť, že Wohlleben je skutočný milovník lesa a vo svojej knihe sa delí s čitateľom zábavnou formou a v prepojení s praxou o svoje zážitky z lesa. dnes Zdeno Vasilišin Mapy a knihy
Túra Dolina Kościeliska a tri blízke doliny Zakopaného Poľské horské mestečko Zakopané ponúka nespočetné množstvo aktivít so širokým spektrom prírodných krás. Túto výhodu mu prináša ideálna poloha na rozhraní Vysokých, Západných Tatier a Podhalia. Tentokrát navštívime najbližšie doliny tunajších Západných Tatier. Pritiahli nás sem potôčiky, skalné útvary a relatívne veľká voľne prístupná jaskyňa. Taktiež nakukneme do jednej z najdlhších poľských tatranských dolín. včera Roman Matkovčík Tatry, Západné Tatry