Pozvánka

VIDMO 2018

01.10.18
V tomto roku sa uskutoční už 13. ročník Medzinárodnej prehliadky horských a adrenalínových filmov VIDMO 2018. Bude sa konať v dňoch 4.-6. októbra (štvrtok – sobota) 2018 v divadelnej sále Mestského kultúrneho strediska v Dolnom Kubíne.

Od štvrtkového rána až do sobotného neskorého večera bude v priestoroch Mestského kultúrneho strediska na námestí Slobody v Dolnom Kubíne (v 450-sedadlovej divadelnej sále) v rámci 13.VIDMA pestrý filmový a sprievodný program. Návštevníci VIDMA budú môcť vidieť sedem približne dvojhodinových blokov horských a adrenalínových filmov, pochádzajúcich z Medzinárodného festivalu horských filmov a dobrodružstva Hory a mesto v Bratislave, tiež z Medzinárodného horského festivalu v kanadskom Vancouveri.

Ďalej na návštevníkov čakajú autorské výstavy horských a cestopisných fotografií, štyri filmové projekcie pre školy a pútavú multimediálnu prezentáciu slovenských extrémnych skialpinistov, hlavných hostí VIDMO 2018: Rastislava a Mira PEŤOVCOV s názvom „Vo svetle a tieni strmých línií“.

Viac informácií o blížiacom sa horskom festivale VIDMO 2018 v Dolnom Kubíne nájdete na webovej stránke www.vidmofest.sk

VIDMO 2018 01/10/18 15:00 nová téma

Pozvánka 10. ročník Expedičnej kamery OZ Cestou necestou pozýva na Expedičnú kamera 2019, už desiaty ročník filmového festivalu pre cestovateľov, športovcov aj dobrodruhov. Medzinárodný filmový festival Expedičná kamera je svojím rozsahom najväčšou cestovateľskou a outdoorovou akciou v Česku a na Slovensku. Už od roku 2009 prináša divákom tie najlepšie cestovateľské a dobrodružné filmy sezóny z celého sveta aj z domácej produkcie. 19/02/19 Redakcia
Pozvánka Outdoor filmový festival Oščadnica 2018 V dňoch 29. a 30.12.2018 sa v priestoroch DK Oščadnica uskutoční 5.ročník tradičného festivalu Outdoor filmový festival Oščadnica (OFF Oščadnica). Organizátori pozývajú divákov na horské filmy z domácej, ale aj zahraničnej produkcie. Sú medzi nimi snímky o dobrodružných výpravách do najvyšších hôr planéty, ale aj neuveriteľné výkony na hranici ľudských možností v Alpách. 14/12/18 Redakcia Iné
Pozvánka V Trenčíne sa začína festival HoryZonty Vo štvrtok 8. novembra otvorí svoje brány festival dobrodružných filmov HoryZonty po trinásty raz. V programe figurujú i ocenené snímky z Medzinárodného festivalu horského filmu v Poprade. Návštevníci podujatia budú môcť vzhliadnuť film Rasťa Hatiara Vrcholová príťažlivosť i najnovší dokument od Pavla Barabáša Tieň jaguára. 05/11/18 Redakcia Iné

Túra Chata pod Soliskom a Škutnastá poľana s bábom Keď príde do hôr jeseň a začne farbiť všetko svojou pestrou paletou, každý okamih v nej strávený je dvojnásobne krásny. Pre mňa bol taký posledný septembrový deň v roku 2016, ktorý som strávila na vychádzke v slnkom zaliatych Vysokých Tatrách s dcérkou. Výber trasy sme podriadili tomu, že sme mali v nosiči 7-mesačného svištíka, no aj tak sme chceli bližšie k vrcholom, bližšie k modrej oblohe a bližšie k slniečku. dnes Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Zbojnícka chata, Rainerova útulňa a Bilíkova chata Aj keď nadovšetko mám nesmierne rád prírodu a turistické podujatia, nie som nejaký extra tatranský vlk, skôr celkom začiatočník. Nikdy ma Tatry nelákali tak, aby som po nich musel liezť a celé ich schodiť. Možno to bolo tým, že som s turistikou začal trocha neskôr, v pokročilejšom veku a stanovil som si iné ciele, ktoré som chcel mať prejdené a prebádané. dnes Marián Jaššo Vysoké a Belianske Tatry
Recenzia Najkrajšie pešie okruhy 1. + 2. diel Keď vydavateľstvo DAJAMA začalo s edíciou Po Slovenskou, prvou lastovičkou bol sprievodca Najkrajšie pešie okruhy z roku 2013. V tomto roku vydavateľstvo pristúpilo k jeho opätovnému vydaniu s drobnými zmenami, okrem toho však vydalo pokračovanie a v pláne je aj tretí diel. Okružných trás na Slovensku sa dá urobiť naozaj veľa a tak sme sa pozreli, čo autorov knihy zaujalo tentokrát. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy