Chôdza naboso
Chôdza naboso Zatvoriť

Extra Zážitkový chodník Bosou nohou

V jednu peknú letnú pracovnú stredu nás prišiel pozrieť môj brat. Chcel nám ukázať zaujímavú lokalitu, ktorú cez víkend s kamarátmi preskúmal. Po náročnom a horúcom dni som sa tešila na záver pracovného dňa. Presunuli sme sa do dolnorakúskeho kúpeľného mestečka Bad Deutsch-Altenburg (slov. Nemecký Starhrad) v susedstve známeho mestečka Hainburg an der Donau (slov. Hájhrad).

Dostali sme sa ku krásnemu kostolu Panny Márie - románska trojloďová bazilika zasvätená Nanebovzatiu Panny Márie, ktorú postavili v priebehu prvej polovice 13. storočia, spolu s blízkym karnerom (cintorínska kaplnka s kostnicou v podzemí, poznámka redakcie). Krásny kostol sme si zvonka dôkladne pozreli. Po prehliadke sme sa dostali k neďalekému zaujímavému chodníku Bosou nohou s názvom Barfuss Finnenweg. Páčia sa mi takéto originálne nápady.

Podvečerné slnečné lúče osvetľovali trasu chodníka, ktorý sme si samozrejme vyskúšali. Vyzuli sme si topánky a začali sme kráčať v tieni stromov po rôznych prekážkach – piesku, veľkých okruhliakoch, menších kamienkoch, štrku, kôre. Chodidlo si postupne zvykalo na nerovný terén a zároveň som cítila uvoľnenie a príjemnú masáž. Chôdza po kôre bola miestami pichľavá, užívala som si chôdzu po piesku, cítila som sa ako na pieskovej pláži. Príjemná bola aj chôdza po slnkom vyhriatych okruhliakoch. Dĺžka prechodu je individuálna, kľudne môžete nachodiť kilometre.

Po dobrej prechádzke si môžete ovlažiť nohy v chladnejšej vode v malom bazéniku určenom pre nožný kúpeľ. Cítila som sa ako znovuzrodená, neskutočne čarovné miesto, ideálne na relax a meditáciu. Na oddych slúžia tiež drevené lavičky. Predstavila som si tu ranné cvičenie jógy pri východe slnka. Človek si chôdzou posilní zdravie a celkovo sa uvoľní od sedavej práce. Chôdza naboso je prirodzená, stimuluje nervovú sústavu. Množstvo vnemov, ktoré chodidlami vnímame pôsobí blahodárne na psychiku. Moja malá neterka najradšej chodí bosá a keď jej obúvam topánočky, okamžite ich dáva dolu.

Zrelaxovaní sme sa presunuli na malokarpatský kopec Braunsberg (346 m n. m.) vyčnievajúci nad Hainburgom. Pôvodne stálo na vrchole keltské hradisko. Vychutnávali sme si prekrásny západ slnka. Ľudia sedeli na dekách a meditovali. V Donau Cafe sme si pochutili na dobrej večeri s výhľadom na Dunaj, ktorý sa trblietal v tmavých lúčoch zapadajúceho slnka. Som rada, že sme takto strávili deň po práci, a keďže víkend je ďaleko, tak si ho môžeme kedykoľvek spestriť počas týždňa.