Pozvánka

V Trenčíne sa začína festival HoryZonty

05.11.18
Vo štvrtok 8. novembra otvorí svoje brány festival dobrodružných filmov HoryZonty po trinásty raz. V programe figurujú i ocenené snímky z Medzinárodného festivalu horského filmu v Poprade. Návštevníci podujatia budú môcť vzhliadnuť film Rasťa Hatiara Vrcholová príťažlivosť i najnovší dokument od Pavla Barabáša Tieň jaguára.

Na priaznivcov HoryZontov čaká tento rok 51 filmov. Polovica pochádza z dielne slovenských autorov. Je medzi nimi aj víťaz ceny Grand prix na festivale v Poprade.

Na filme Vrcholová príťažlivosť pracoval jeho autor priebežne päť rokov. Dielo zachytáva príbeh horolezca Petra Hámora, ktorému sa ako prvému Slovákovi podarilo stáť na vrcholoch všetkých štrnástich osemtisícoviek. Do Trenčína ho na HoryZonty príde predstaviť spolu s režisérom aj hlavný hrdina snímky. Dvojica podujatie vo štvrtok 8. novembra otvorí.

K tohoročným hosťom festivalu patria i Michal Sabovčík a Juraj Koreň. Tí porozprávajú o svojej horolezecko-leteckej expedícii v Antarktíde. Zo zážitkami z dobrodružnej cesty naprieč Severnou Amerikou sa s návštevníkmi príde podeliť aj mladá cestovateľka z Čiech Monika Benešová.

Slováci Tomáš Šmátrala a Michaela Kršáková priblížia divákom Projekt Green Life, ktorého náplňou je ochrana dažďových pralesov a oceánov v Indonézii.

Novinkou tohto ročníka je špeciálna sekcia Trvalo udržateľné dobrodružstvo. V nej budú mať priestor tri lokálne komunity z oblasti ekológie a trvalo udržateľného rozvoja na prezentáciu svojej činnosti. Pozvanie prijalo združenie Zelená Hliadka Trenčín, Zero waste a majitelia prvého bezobalového obchodu v Trenčíne Bezobalis.

V rámci sprievodných podujatí sa Trenčania budú môcť opäť previezť na psom záprahu, vyskúšať si jazdu na pumptrackovej dráhe i na bicykli fixed gear, vyniesť pivný sud na nosičskej krošni na Farských schodoch, zmerať si sily v Behu o pohár HoryZontov či vyskúšať workout na hrazdách s vozíčkarom Denisom Kučerom.

Festival dobrodružných filmov HoryZonty sa bude konať aj vďaka podpore Mesta Trenčín, Trenčianskeho samosprávneho kraja, Ministerstva kultúry Slovenskej republiky a Audiovizuálneho fondu. Všetky potrebné informácie sú dostupné na internetovej stránke podujatia www.horyzonty.sk.

V Trenčíne sa začína festival HoryZonty 05/11/18 17:17 1 príspevok

Pozvánka Festival Cestou necestou v 14 mestách SR Nový rok, nové výzvy, nové cesty, ale aj nové miesta, kde ešte nikto nikdy nebol. Skialp, autonomádi, vysokohorská turistika, mladí fotografi, rôzne sólo kúsky, dlhodobé cestovanie či stopovanie všetkého možného v zabudnutých končinách sveta. Na všetko toto pozývajú organizátori festivalu Cestou necestou, ktorý štartuje svoju novú sezónu už dnes a bude sa konať v 14 mestách na Slovensku. 13/01/20 Redakcia Festivaly a premietania
Recenzia Knižné tipy od Tomáša – retroturistika a príručka prežitia Pokračujeme v našich knižných tipoch výberom od nášho dlhoročného autora a editora Tomáša Trstenského. V jeho zozname sa nachádzajú knihy venujúce sa útulniam a chatám Malej Fatry, histórii turistiky na Slovensku, či Podkarpatskej Rusi z čias 1. Československej republiky. Výber uzatvára príručka prežitia s praktickým, no aj svojsky originálnymi radami. 24/11/19 Redakcia Mapy a knihy
Pozvánka Vysoké hory Nitra 2019 Tretí novembrový víkend bude v Nitre už po štrnástykrát patriť tradičnému festivalu. Pozostáva z hlavného festivalového dňa, soboty s bohatým programom pre širokú verejnosť, ktorému predchádza „detský piatok“ pre žiakov nitrianskych škôl. Podujatie uzavrie nedeľný poznávací výlet na Zobor. 12/11/19 Redakcia Festivaly a premietania

Túra Cez Malé Pieniny (sedlo Vabec – Červený Kláštor) Pieniny sú síce maličkým národným parkom, ale svojou rozmanitosťou sú stále oblasťou, kam sa rád vraciam. Zvlášť som si obľúbil a často navštevujem lokalitu blízko sedla Rozdiel nad Litmanovou. A pri voľbe dvojdňovej turistiky padla opäť voľba na túto oblasť s plánom, že noc strávime práve v tomto sedle. dnes Stanislav Ďurica Pieniny
Túra Z Jablunkovského k Vlárskemu priesmyku (1) Aj keď som už niečo v živote prešiel, jedna časť Slovenska mi bola úplne neznáma. Severozápadné pohraničie Slovenska. Po jednom náhodnom zbere čučoriedok v oblasti Stratenca ma hrebeň Javorníkov chytil za srdce. Taký pekný kraj a pre mňa bez preháňania Terra incognita. Musím s tým niečo vykonať. Pomaly sa rodil plán na prechod pohraničných hôr z oblasti Beskýd Javorníkmi k Bielym Karpatom jedným vrzom. 18/01/20 Vladimír Mikuš Javorníky, Západné Beskydy
Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. 17/01/20 Michal Bukvai Súľovské vrchy