Kari Traa Rose - funkčné merino prádlo s pekným dámskym dizajnom
Kari Traa Rose - funkčné merino prádlo s pekným dámskym dizajnom Zatvoriť

Predstavenie Kari Traa Rose – dámske dizajnové termoprádlo

Termoprádlo Kari Traa som registrovala už dávnejšie najmä zo ženského pohľadu ako veľmi pekné kusy oblečenia. Pred tohtoročnou zimnou sezónou som si zaradila do šatníka set spodného a vrchného dielu Rose, dva páry ponožiek a čiapku. V nasledujúcich riadkoch sa podelím o prvotné dojmy z nosenia počas tohtoročnej jesene.

Výrobca
76 g – ponožky
55 g – čiapka
Páči sa mi
dizajn, tepelný konfort, materiálová skladba, strih
Infocena
89 € – tričko s dlhým rukávom
63 € – dlhé spodky
39 € – čiapka
20 € – 2 páry ponožiek
Obchody
Odporúčané:
forgirlsbygirls.sk, norwayshop.sk, sportrysy.sk, damisport.sk, adamsport.sk
Ďalšie:
activeplanet.sk, desport.sk, karakoram.sk, sbsport.sk, vt.sk

Charakteristika

Ide o vlnenú bielizeň, ktorá sa používa ako základná vrstva. Je vyrobená zo 100 % merino vlny, hrúbka vlákna je 19,5 mikrónov, výsledná hmotnosť vrchného kusu je 223 g, spodného dielu 177 g, ponožiek 67 g a čiapky 55 g.

Materiál by mal byť pružný vo všetkých štyroch smeroch. Dizajn je inšpirovaný tradičným nórskym vzorom ruže v kombinácii s bočnými farebnými dielmi, ktoré by mali mať zoštíhľujúci efekt (myslím, že aj majú). Bočné diely na spodnej aj vrchnej časti setu sú fialovej farby. Švy, zips na vrchnej časti a guma na páse na spodnej časti sú výraznej ružovej farby a vzor z troch rôznych farieb z fialovo-ružového spektra. Jednotlivé diely sú zošité plochým švom. Vrchný diel je rolák s trochu nižším golierom a polovičným zipsom. Na jednofarebné bočné diely je použitá vlna s nižšou gramážou, pravdepodobne kvôli lepšiemu odvetrávaniu. Rovnako je to pri spodnom diele setu.

Odevy sú vyrobené v Číne, nikde nič netrčí ani sa nestrapká. K dispozícii je niekoľko farebných možností a veľkosti od S po XL. Ja mám M.

Ponožky majú trocha pestrejšie zloženie, konkrétne 55 % vlna, 27 % akryl, 11 % polyester, 4 % polyamyd, 3 % elastan. Každý pár má iný dizajn, ale všade je použitá fialová, ružová a biela farba a vzor ruže. Majú zosilnenú pätu a špičku a sú pomerne vysoké.

Čiapka je z merino vlny, má vyšší strih a je dvojvrstvová, v univerzálnej veľkosti.

Prvé skúsenosti z terénu

Termoprádlo je určené do chladného zimného počasia, ktoré zatiaľ nenastalo, preto som spodnú časť setu doteraz nepoužila ani raz. Vrchnú som nosila počas tohtoročnej jesene pri chladnejšom a veternom počasí v Malých Karpatoch a v premenlivom počasí na túrach vo Vysokých Tatrách, rovnako ako ponožky. Najviac som zatiaľ využila čiapku, ktorá mi veľmi vyhovuje a dobre mi sedí, takže v rebríčku mojich čiapok aktuálne zaujala prvé miesto a nosím ju takmer denne. Musím spomenúť, že nemám rada, keď mi je chladno na hlavu a čiapky nosím celú jeseň, zimu a jar nielen na horách, ale aj v civilizácii. Uvidím, dokedy mi bude teplotne vyhovovať, zatiaľ som s ňou nižšiu teplotu ako plus 5 stupňov nezažila.

Vrchný diel setu vo veľkosti M mi dobre sedí, zadný diel sa nevyhŕňa, je to pohodlný kus odevu, hoci trochu hryzie, čo sa pri vlnenom výrobku dá očakávať. Po prvých dvoch troch minútach to už nevnímam. Termo je dosť hrubé, obvykle naň stačí len tenká mikina. Ak zasvietilo slnko, napriek novembru som mala na sebe len toto tričko. Mokrý chrbát nechladil, ak neboli dlhšie prestoje, prípadne stačilo niečo priobliecť. Iba raz sa mi stalo, že som po dosiahnutí cieľa prezliekala aj tričko a to po obedovej pauze v studenom vetre.

Ponožky som mala na dvoch túrach a zatiaľ mi v nich bolo priteplo, odkladám ich vyslovene na zimné počasie.

Merino vlna, ktorá bola použitá, je očividne kvalitná, prádlo nesmrdí ani po viacerých túrach, samozrejme z hygienického hľadiska ho treba občas vyprať, aj keď nesmrdí. Hlavné určenie tohto modelu je použitie v zimnom počasí, takže mu dám v zime poriadne zabrať a na jar sa podelím o ďalšie skúsenosti.

Ženské okienko

Dizajn sa mi veľmi páči. Je až neuveriteľné, aké pekné dokáže byť termoprádlo, keď si spomeniem, čo za neforemné veci fádnych farieb a jednotného strihu sme nosili pred pätnástimi rokmi.