Merino boxerky Devold Hiking
Merino boxerky Devold Hiking Zatvoriť

Recenzia Merino boxerky Devold Hiking

Jednou z prvých funkčných vecí, ktoré som pred takmer 20 rokmi kúpil z brigádnických študentských zárobkov, boli ponožky a boxerky. Doteraz si myslím, že spolu s kvalitnými topánkami ide o úplný základ toho, čo treba na turistiku mať. Zvyšok sa dá improvizovať, resp. postupne dokupovať, pokiaľ človek robí turistiku pravidelne. Od minuloročnej jesene pravidelne používam merino boxerky Devold Hiking, ktoré som mal na sebe s výnimkou horúceho leta na takmer každej mojej tohtoročnej túre a v článku sa podelím o svoje skúsenosti.

Výrobca
Farebné kombinácie
oranžová, šedá, čierna
Páči sa mi
elastický sťahujúci pás, odolnosť voči pachom, predĺžený strih, univerzálnosť použitia
Nepáči sa mi
dlhšie schnú
Infocena
32 € – eshop distribútora
Obchody
eshop[eshop] distribútora

Materiály a strih

Boxerky sú ušité zo 100 % merino vlny s vláknom hrúbky 18,7 μm a gramážou 190 g/m². Gramáž ho teda zaraďuje medzi stredne teplé merino materiály. Vyššia gramáž je aj mechanicky odolnejšia, čo je tiež dôležité pri určení tohto prádla.

Pás je 4 cm vysoký a je z výrazne elastického umelého materiálu so silným sťahujúcim efektom. Slúži na to, aby boxerky pevne držali tam, kde treba. Zvyšok strihu je skôr voľnejší, hoci dobre anatomicky tvarovaný. Trencľe sú celkovo ušité zo sedmich dielov – tri predné, dva bočné a dva zadné. Ide o tradičný boxerkový strih. Všetky diely sú z materiálu s rovnakou gramážou, no predný stredný je zdvojený.

Na stehnách sú boxerky o niečo dlhšie, ako som pri outdoor spodnom prádle zvyknutý. Pri nosení s nohavicami s bočným rozopínaním ich vidieť, ak si človek nedá pozor, pokiaľ na túrach rieši takéto estetické záležitosti. Či už pri bočnom vetraní alebo celkovo v chladnejších podmienkach sa hodí predĺženie, lebo tým trencľe lepšie udržujú bedrové kĺby v teple.

Starostlivosť

Podľa symbolov na štítku je možné merino prať na 40 °C, žehliť na nízku teplotu a dokonca sušiť v sušičke na jemný program. Dva posledne menované úkony nerealizujem, lebo jednak žehlenie termoprádla mi príde zbytočné a druhak sa mi v sušičke podarilo poškodiť iné merino. Prať vždy stačilo na 30 °C. Pokiaľ sa nazbiera dostatok merino kúskov, používame tekutý prípravok pre vlnu, inak skončili boxerky medzi zvyškom termoprádla.

Skúsenosti

Boxerky boli so mnou na väčšine túr od jesene 2017 až doteraz. Výnimkou boli len túry v horúcom letnom počasí. Boli so mnou na turistike, skialpe či na kurze horolezectva. Strih je síce anatomický, no nie je vypasovaný a po pár túrach ho možno označiť skôr za voľnejší. Merino totiž mierne povolilo. Pre mňa nezvyklá je dĺžka na stehnách, no zvykol som si a najmä v chladnejšom počasí som to ocenil.

Odvod potu je o niečo horší ako pri spodnom prádle z polyesterového vlákna. Taktiež dlhšie schnú. Takto vychádza merino všeobecne. Pokiaľ sa v týchto partiách extrémne potíte, treba pozerať po inom materiáli. Prípadne viac popracovať na kondičke.

Trencľe som mal na sebe aj na túre, kde som do nitky premokol od pása dolu. Oceňujem, že aj napriek tomu ma toto spodné prádlo pri pohybe zahrialo a na oných partiách som neprechladol.

Nezanedbateľným plusom je tiež odolnosť voči zápachom. Viacdňové akcie zvládli lepšie, ako som očakával. Po celodennej túre ich stačilo vyvesiť, aby preschli a do rána odvetrali tak, že boli takmer ako čisté. Presušenie a odvetranie je však nutnosť, lebo keď sa mi stalo, že som ich mal vlhké niekde hodené na dne batoha, tak to už bez vypláchania v čistej vode a vysušenia nešlo.

Merino trencľe Devold Hiking hodnotím ako univerzálne spodné prádlo vhodné na celoročné použitie s výnimkou horúcich letných dní. Sú voľnejšie, no dobre anatomicky tvarované, dobre držia, dlho odolávajú pachom a hrejú aj mokré.