Búda Útulňa Schovánka

Ďalšia malá útulňa v Strážovských vrchoch. Takmer dokonale ukrytá. Kto o nej nevie, takmer isto na nu nenatrafí. Všetci kamaráti mi hovorili, že v tejto útulni boli. Niektorí vraveli, že vyhorela, iní, že je postavená nanovo, ďalší zase, že je stále taká istá. Nikto mi však nevedel povedat, kde presne je. Preto som sa rozhodol vybrať sa do týchto miest a nájsť ju. Mala by byť niekde v blízkosti Fačkovského sedla.

Strážovské vrchy: medzi Homôlkou a Dlhou lúkou nad Fačkovským sedlom. Treba hľadať totem pod stromom, od ktorého je útulňa iba už iba pár desiatok metrov.
okolo 900 m n. m.
pohodlne pre 6 ľudí
celoročná, bez hospodára
bezprostredne pri útulni nie je, treba zísť k potoku v doline
Dalšie info
Pozor, poloha útulne je približná. Orientujte sa podľa slovného popisu.

Aktualizácia 2.1.2019
Poloha útulne aktualizovaná podľa reportu vo fóre.

Po malých peripetiách sa mi nakoniec podarilo túto milú útulňu nájsť.

K útulni je najlepší prístup z Fačkovského sedla. Vedie k nej úzky chodníček, ktorý začína kúsok za spodnou stanicou vleku a pokračuje až na Dlhú lúku. Tu je ukrytá Schovánka - na východnej strane lúky je chodník, ktorým sa asi po 50 metroch dostanete ku chate. Chodník spoznáte podľa totemu s lebkou. Dá sa sem dostať aj inými cestami, tie popisovať nebudem. Priamo pod útulňou sa nachádza dolu v doline chata Reváň.

O útulni

Je to drevená chalúpka typického slovenského štýlu. Dnu sa vchádza nízkymi dverami pod úroveň vonkajšieho terénu a nájdete tu všetko, čo budete potrebovať. Vnútri je útulňa zariadená jednoducho, ale účelne – je tu piecka s hrncami, stôl s drevenými lavicami aj poschodová posteľ s dekami a starým spacákom. V podkroví je koberec a pohodlne sa tu vyspí asi 6 ľudí. V chate nájdete aj základné potraviny. Vonku je ohnisko s drevenými lavicami, za chatou je dreváreň so sekerou aj pílami, kúsok ďalej drevená latrína.

Voda v tesnej blízkosti nie je. Predpokladám, že treba zbehnúť dolu k potoku.