Extra

HIKING.SK mal v roku 2018 priemerne
370-tisíc návštev mesačne
zdroj: Google Analytics

Priemerná mesačná návštevnosť HIKING.SK za uplynulý rok bola na úrovni takmer 370-tisíc návštev, o ktoré sa postaralo vyše 160-tisíc používateľov a pozreli si pritom viac ako 775 tisíc stránok. Najsilnejším mesiacom je tradične august – tento rok sme počas neho zaznamenali 535-tisíc návštev od 235-tisíc návštevníkov, ktorí si pozreli takmer milión stránok.

Najviac nás navštevujú ľudia vo vekových kategóriách 25-34 rokov (38 %) a 35-44 rokov (27 %). Nasledujú 45-54 rokov (15%), 55-64 (10 %), 18-24 (7 %) a 65+ (3 %). Mierne prevládajú muži (54 %), čo je oproti minulosti výrazný posun smerom k rodovej vyváženosti, ktorá nás teší. Však aj nežnejšie polovičky vedia byť zdatné turistky.

Podiel častí HIKING.SK na návštevnosti

Články a turistická mapa spolu tvoria viac ako polovicu zobrazených stránok a podieľajú sa na tom približne rovnakým dielom. Nasleduje galéria, fórum a ďalšie časti.

Najčítanejšie články

Pri tvorbe a výbere tém sa neriadime tým, čo má potenciál na najvyššiu čítanosť. To by sme dookola publikovali túry z najnavštenovanejších národných parkov. Pre nás je dôležité pokrývať aj zapadnutejšie lokality pre turistických fajnšmekrov. Napriek tomu stojí za to pozrieť sa, aké články najviac pritiahli čitateľov. Netreba tomu však prikladať priveľkú dôležitosť, lebo podiel TOP10 na celkovej čítanosti článkov je neveľký (viď graf nižšie).

TOP10 bez ohľadu na dátum publikácie

8. Morské oko a Päť Poľských plies 10031×
  9. Nové ferraty Komín a Výzva na Kremnickej skale 9801×
  10. Chata pri Zelenom plese – Brnčalka 9492×

Zaujímavé pritom je, že v rebríčku sa umiestnili články o všetkých troch ferratách alpského typu, ktoré na Slovensku máme. Tento pohyb v horách má budúcnosť a postupne preniká aj k nám. Tiež nás teší, že medzi najčítanejšími článkami sa nachádzajú aj tipy na túry s deťmi. Miernym prekvapením je umiestnenie sa článku o Brnčalke napriek tomu, že táto populárna tatranská chata má aj svoj web a informácie o nej sú kde-kade po internete.

TOP10 článkov publikovaných v roku 2018

8. Skryté poklady Malých Karpát nad Sološnicou 3031×
  9. Prebeh Cesty hrdinov SNP očami ultrabežcov 2696×
  10. Najvyššie vrchy SR - najvyššie body okresov 2501×

Teší nás záujem turistickej verejnosti o nové turistické chaty, ktoré vznikli v Nízkych Tatrách – Domček HS na Čertovici a Chata pod Kráľovou hoľou. Vedú ich progresívni ľudia z Horehronia, ktorí sú novou vlnou v tomto odvetví s významom presahujúcim región. Rozhovor s chatármi spod Kráľovej hole si môžete prečítať tu.

Diskusné fórum

Hoci najnavštevovanejšie články majú istý potenciál byť aj najdiskutovanejšími, nebýva to pravidlom. Najdiskutovanejšie diskusné témy sa skôr týkajú oblastí, na ktoré majú naši čitatelia odlišné názory. Tradične ide o témy spojené s ochranou prírody, lesníctva, medveďov, lyžiarskych stredísk, či diskusné témy, ktoré sú dlhodobo na očiach, lebo si v nich turisti vymieňaujú informácie. Pripájame preto TOP10 najdiskutovanejších tém tohto roka:

1. TuristickaMapa.sk - fórum 151 príspevkov
  8. Tatry Mountain Resorts 74 príspevkov
  9. Ochrana prírody je v slepej uličke 73 príspevkov
  10. Skalné okná, brány a tunely Slovenska 72 príspevkov

Ešte raz ďakujeme za vašu priazeň v uplynulom roku a v budúcom sa budeme ďalej snažiť, aby bol pre vás HIKING.SK (nielen) poslednou zastávkou pred cestou na hory.

Aký bol rok 2018 – návštevnosť a najčítanejšie články 29/12/18 21:55 9 príspevkov

Recenzia Dynafit HOJI – ľahké lyžiarky na skialp aj freeride Ľahké, pohodlné a ohybné na šliapanie a tuhé na zjazd. Mantra pri výbere lyžiarok na skialp. Niektoré sú skôr orientované na výšľap, iné na zjazd. Dynafit inštinktívne zaraďujeme medzi tie značky, ktoré kladú dôraz na výšľap. Viacerými modelmi v minulosti sa snažili dokázať opak – napr. pred pár rokmi Vulcan, či celý rad freeride lyžiarok. Aktuálna novinka Dynafitu vznikla v spolupráci s legendou freeridu Ericom Hjorleifsonom, ktorého prezývku nesú – HOJI. My sme ich skúšali minulú zimnú sezónu verziu Pro Tour v limitovanej snehobielej edícii. 30/01/19 Ľubomír Mäkký Obutie
Recenzia Termoska a termohrnček GSI Outdoors Najlepší spôsob, ako sa na túre zohriať, je okrem pohybu aj pitie teplých tekutín. Teplý čaj jednak zahreje priamo svojou teplotou a tiež dodržiavanie pitného režimu je jedným z odporúčaných spôsobov pri predchádzaní hypotermie. Dehydratácia hrozí v zime aj preto, že nedostatok tekutín pre chlad menej cítime. Teplý čaj si môžete v teréne buď uvariť, alebo priniesť z domu či horskej chaty. V oboch prípadoch sa hodí termoska. Dva odlišné prístupy predstavujú izolované vákuové nádoby od GSI Outdoors – jednou je termohrnček, druhou tradičná termoska. 09/01/19 Ľubomír Mäkký Ostatné
Extra Aký bol rok 2018 – návštevnosť a najčítanejšie články Koniec roka je aj obdobím bilancovania. Prinášame preto pár zaujímavých čísel o našej návštevnosti, ktorá svedčí o mimoriadnej obľube nášho webu medzi vami čitateľmi. Za dlhodobú priazeň, ktorá stále rastie, sme veľmi vďační a snažíme sa spolu s rozsiahlym kolektívom stálych aj občasných prispievateľov publikovať kvalitné texty zo známych aj menej známych lokalít, či s pomocou množstva turistov pravidelne aktualizovať turistickú mapu. 28/12/18 Ľubomír Mäkký Správy

Túra Rozsutce z Bieleho Potoka Leto v roku 2018 nie a nie sa rozlúčiť. Ešte aj v polovici septembra teploty v podhorí dosahovali 25 stupňov. Keď sa po dlhšom čase objavil syn a chcel podniknúť nejakú túru, sadli sme si nad mapu a dumali, kde dávnejšie nebol. V Malej Fatre sme pred rokmi strávili zopár stanovačiek a vtedy naposledy bol aj na Veľkom Rozsutci. Voľba bola jasná - treba naplánovať výlet do tých končín. dnes Michal Bukvai Malá Fatra
Test Batoh Hyperlite Mountain Gear Windrider 2400 Ak poškuľuješ po ľahšej výstroji na hiking alebo si niečo započul o ultralight hikingu, Windrider od Hyperlite Mountain Gear by si určite nemal prehliadnuť. Je však exotický biely batoh z polopriesvitného materiálu naozaj správnou voľbou? Dve sezóny som batoh testoval a tu sú moje postrehy. včera Adrián Kašniar Batohy
Túra Nový Zéland - krajina papraďorastov Keď som išiel prvýkrát v roku 2004 na Nový Zéland, potreboval som víza. Po viacerých urgenciách som ich nakoniec dostal, zarazilo ma však, ako vyzerali. Krížom cez stranu pasu sa ťahal obrázok paprade. Prečo papraď a prečo nie kivi? Veď pre Nový Zéland sú charakteristické práve tieto nelietavé vtáky. A to až tak, že sa slovom kivi (a nie aktinídia) nazýva ovocie, ktoré sa do Európy začalo dovážať z Nového Zélandu. Dokonca Novozélanďania sami seba nazývajú Kiwi. 15/01/19 Martin Knor Svet