Chatka Lesov SR Hladomierka

09.03.19
Pri putovaní z Dolného Lopašova k posedu pod Klenovou na 12. ročník Zimného výstupu som v oblasti Šaškovec našiel krásnu malú dreveničku patriacu štátnemu podniku Lesy SR. Prameň pri nej je na TuristickaMapa.sk, no informácia o chatke chýbala, a tak som sa rozhodol o možnosti pomerne luxusnej možnosti prespať v suchu pod strechou informovať prípadných záujemcov.

• Po červenej z Dolného Lopašova – 5,3 km.
  • Po modrej z Prašníka do Pustej Vsi a z nej po zelenej na Malú Klenovú a z nej po červenej k chatke – 8,9 km.
  • Po žltej z Horných Košarísk k Lopušná-prameň a odtiaľ po modrej na Dvoly a odtiaľ po červenej k chatke – 13,4 km.
  • Po zelenej z Dobrej Vody na Malú Klenovú a odtiaľ po červenej k chatke – 9,8 km.
  • Po červenej z Brezovej pod Bradlom k smerovníku Baranecká, od neho po žltej na Dvoly a odtiaľ po červenej k chatke – 12,6 km.

Chatka s pôdorysom v tvare písmena T leží vo svahu, kúsok nad lesnou cestou. Vchod do chatky je z krytej terasy, na ktorú sa vystupuje po štyroch betónových schodíkoch a po otvorení drevených dvierok sa ocitneme na vybetónovanej podlahe s rozmermi asi 3 x 3 metre. Terasa je obohnaná drevenou stenou do výšky pása dospelého človeka. Nad ňou je strecha z klasických pálených škridiel. Čelný priestor pod áčkom strechy, ako aj boky nad terasou sú ešte kryté stenou z dosiek. Vodu zo strechy odvádza kvalitná rína, a tak predpokladám, že dovnútra na terasu neprší. Aspoň som na nej nenašiel ani trošku snehu a teda naokolo ho bolo bohate. Na terase sa nachádza starší stôl a jedna stolička. Pohodlne sa tu podľa mňa vyspia štyria nocľažníci.

Na podlahe bolo trocha nafúkaného opadaného lístia, ale to sa dá za minútu - dve upratať. Cez cestu sa nachádza latrína, neďaleko chatky je výdatný prameň. Vedľa chatky je ohnisko s dvomi lavičkami a v okolitom lese dostatok popadaného dreva na oheň. Samozrejmosťou je predpoklad, že prípadní nocľažníci zanechajú po sebe chatku a terasu v stave v akom ich našli pri svojom príchode a tak isto aj okolie chatky.

Chatka Lesov SR Šaškovec 11/03/19 08:18 2 príspevky

Túra Olbramovice – Prčice Minulý rok som 53. ročník pochodu Praha – Prčice vynechal pre iný, pre mňa významný pochod, no tento rok som bol pevne odhodlaný pokračovať na jednej zo 17 peších trás. Prisľúbili mi spoluúčasť aj Igor a Ivana, moji tradiční parťáci. No a do toho prišiel pricviknutý nerv po Veľkonočnej turistike a zrážka so slovenskou zdravotníckou realitou. Keď píšem tieto riadky koncom mája, ešte stále mám tri týždne do návštevy neurológa, lebo skorší termín vraj nie je! Odtrpel som si svoje na Tomášovom pochode na počesť Štefánika, a tak som dúfal, že podobne zvládnem aj tohtoročnú trasu pochodu Praha – Prčice, len plánovanú z Týnce nad Sázavou som zamenil za kratšiu z Olbramovic. 04/06/19 Miroslav Svítek Svet
Túra Česká Kanada počas Veľkej noci Aj tento rok som privítal ponuku a s kamarátmi z TK Štart som sa rozhodol, ako pešiacka menšina, stráviť Veľkonočné sviatky. Pelé vybral Českú Kanadu a ubytovanie v kempe Komorník pri rybníku podobného mena a obci Strmilov. Dopravili sme sa sem v piatok piatimi autami pätnásti a desať bicyklov. Cestou sme sa zastavili v Jindřichovom Hradci a prezreli si pekné historické mestečko, zámok a Krýzovy Jesličky. Vraj je to najväčší, ľudový, pohyblivý Betlehem na svete s dĺžkou 17 m. Po príchode do kempu som obišiel rybník, ktorý je obklopený lesíkom, a tak množstvo chát nie je až tak na očiach. 21/05/19 Miroslav Svítek Svet
Túra Molpír, Driny, Červená, Jaseňové, Krč, Slepý a Holý vrch Už dlhšiu dobu som sa nevybral na kopce v rámci projektu Zimné výstupy na kopce Malých Karpát. Zároveň v spolupráci s KBT pripravujem obnovenie Odznaku za výstupy na 12 kopcov Malých Karpát, a tak som sa rozhodol v sobotu pred Veľkou nocou vybrať sa na sedem kopcov v okolí Smoleníc. Pridali sa ku mne kamaráti z TK Štart a hoci mala byť poriadna zima na apríl, nič nám nezabránilo vlakom z Bratislavy cez Trnavu, docestovať do Smoleníc. 02/05/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty

Túra Pača – Úhorná – Hekerová – Smolník Horské poľany a Volovské vrchy, to je taký trocha oxymoron, keďže v tomto pohorí vo veľkej miere prevládajú lesy. Aj keď notoricky známou je Kojšovská hoľa, dá sa tu nájsť ešte jedna horská lúka, ktorá je možno ešte krajšia ako slávnejšia hoľa. dnes Henrich Tomáš Volovské vrchy
Túra Jesenný okruh Súľovskými skalami Nie – nešiel som tam kvôli dĺžke trasy, nešiel som tam kvôli veľkým prevýšeniam a náročnosti trasy. Tento okruh je v ponímaní slovenských turistov veľmi otrepaný a stokrát prechodený krížom-krážom. To stokrát je samozrejme myslené, len ako metafora. včera Vladimír Popluhár Súľovské vrchy
Správa Zajtra začína letná sezóna v TANAP-e Dnešným dňom končí sezónna uzávera v Tatranskom národnom parku, od zajtra tak budú prístupné všetky značené chodníky na území národného parku, s výnimkou niektorých, kde je pohyb obmedzený z iných dôvodov. Zisťovali sme, v akom stave sú chodníky, zabezpečovacie pomôcky a na čo by si turisti mali dávať pozor. 14/06/19 Soňa Mäkká Správy

Chatka Lesov SR Šaškovec 11/03/19 08:18 2 príspevky
    • Malé Karpaty: pri červenej značke Dolný Lopašov - Malá Klenová, medzi horárňami Cerník - Lončár v lokalite Hladomérke (Hladomierka)

• štyria ľudia s vlastnou karimatkou a spacákom na podlahe krytej verandy

• upravený prameň vedľa chatky

• Dolný Lopašov (bus) - horáreň Lančár (červená značka)