Chatka Lesov SR Hladomierka

09.03.19
Pri putovaní z Dolného Lopašova k posedu pod Klenovou na 12. ročník Zimného výstupu som v oblasti Šaškovec našiel krásnu malú dreveničku patriacu štátnemu podniku Lesy SR. Prameň pri nej je na TuristickaMapa.sk, no informácia o chatke chýbala, a tak som sa rozhodol o možnosti pomerne luxusnej možnosti prespať v suchu pod strechou informovať prípadných záujemcov.

• Po červenej z Dolného Lopašova – 5,3 km.
  • Po modrej z Prašníka do Pustej Vsi a z nej po zelenej na Malú Klenovú a z nej po červenej k chatke – 8,9 km.
  • Po žltej z Horných Košarísk k Lopušná-prameň a odtiaľ po modrej na Dvoly a odtiaľ po červenej k chatke – 13,4 km.
  • Po zelenej z Dobrej Vody na Malú Klenovú a odtiaľ po červenej k chatke – 9,8 km.
  • Po červenej z Brezovej pod Bradlom k smerovníku Baranecká, od neho po žltej na Dvoly a odtiaľ po červenej k chatke – 12,6 km.

Chatka s pôdorysom v tvare písmena T leží vo svahu, kúsok nad lesnou cestou. Vchod do chatky je z krytej terasy, na ktorú sa vystupuje po štyroch betónových schodíkoch a po otvorení drevených dvierok sa ocitneme na vybetónovanej podlahe s rozmermi asi 3 x 3 metre. Terasa je obohnaná drevenou stenou do výšky pása dospelého človeka. Nad ňou je strecha z klasických pálených škridiel. Čelný priestor pod áčkom strechy, ako aj boky nad terasou sú ešte kryté stenou z dosiek. Vodu zo strechy odvádza kvalitná rína, a tak predpokladám, že dovnútra na terasu neprší. Aspoň som na nej nenašiel ani trošku snehu a teda naokolo ho bolo bohate. Na terase sa nachádza starší stôl a jedna stolička. Pohodlne sa tu podľa mňa vyspia štyria nocľažníci.

Na podlahe bolo trocha nafúkaného opadaného lístia, ale to sa dá za minútu - dve upratať. Cez cestu sa nachádza latrína, neďaleko chatky je výdatný prameň. Vedľa chatky je ohnisko s dvomi lavičkami a v okolitom lese dostatok popadaného dreva na oheň. Samozrejmosťou je predpoklad, že prípadní nocľažníci zanechajú po sebe chatku a terasu v stave v akom ich našli pri svojom príchode a tak isto aj okolie chatky.

Chatka Lesov SR Šaškovec 11/03/19 08:18 2 príspevky

Túra GSB: Bacówka w Bartnem – Nowa Wieś Večer sme si s Borisom preprali nejaké veci, no hoci sme ich na paličkách vystrčili z okna von, ráno vôbec neboli suché. Chatár sa ponáhľal k lekárovi, a tak sme museli do ôsmej opustiť chatu. Raňajky o siedmej vôbec neboli na škodu. Parťáci si dali praženicu a dostali ju vcelku na jednej panvici. Ja som chcel klobásu, no večer sme všetky zjedli, a tak boli párky. Deň sa ukazoval byť opäť slnečný, tak sme vykročili na náš piaty deň putovania po Beskydskej magistrále (GSB) ovešaní neuschnutým prádlom. 21/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Poľsko
Túra GSB: Jaworzyna Krynicka – Bacówka w Bartnem Po úžasnej večeri sme strávili skoro hodinu nad papierovými mapami a rozoberali, kade zajtra pôjdeme. Čakala nás najdlhšia etapa nášho šesťdenného putovania a vzhľadom na horúčavy sme nechceli kráčať ani o meter viac. Pelé neverí elektronickým mapám, a tak všetko preveroval na papierových. Ale napokon vybrali časovo najkratšiu a presne takú, ako som naplánoval. Čiže od chaty po zelenej. Dnes dáme červenej GSB zbohom. 14/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Ľubovnianska vrchovina, +
Túra GSB: Krościenko nad Dunajcem – Schronisko Jaworzyna Po štvrtýkrát sa vyberám po Hlavnej beskydskej magistrále (GSB). Naplánovať si trasu z bodu, kde sme skončili pred rokom k bodu, odkiaľ sa dá relatívne ľahko vrátiť na Slovensko, nebol problém. Problémom sa ukázalo ako sa dostať čo najrýchlejšie z Bratislavy do Krościenka, z Nowa Wieś do Bratislavy a zohnať na trase ubytovanie. Striedavo intenzívne som na tom pracoval od októbra 2018 a nebyť kamarátky Beaty z Poľska, tak si tak spokojne 7. 6. 2019 piati do vlaku po práci asi nesadneme. Parťák, kvôli ktorého účasti na Trnavskej stovke sme to o týždeň odložili, ležal doma na antibiotikách. Takže po tretíkrát s partiou ideme šiesti, ale do vlaku len piati! 07/07/19 Miroslav Svítek Ľubovnianska vrchovina, Poľsko

Túra Tri studničky – Kriváň a späť Na Kriváň sme sa v minulosti už vybrali, ale s malými deťmi (8 rokov) a neskoro, tak po upozorneniach schádzajúcich turistov sme to otočili ešte pred kosodrevinou - neľutujeme. Aj deti si to tentokrát užili oveľa viac a hlavne, chvalabohu za výhľad. dnes Marianna Holá Vysoké a Belianske Tatry
PR Dva mesiace na storočnej plachetnici v Antarktíde Ľadová púšť, kam len oko dovidí. Zem nikoho, kde platia osobitné zákony a ktorej vládnu chlad a obrovské plávajúce kusy ľadu. Najchladnejší kontinent, ktorý bol po storočia mýtickým miestom, obývajú dnes len vedci, kráľovské tučniaky, veľryby, albatrosy a pár ďalších živočíchov. Cestovateľské kino sa tentokrát vyberie do Antarktídy. V utorok 24. septembra ju v KC Dunaj priblíži cestovateľ Martin Navrátil, ktorý sa tam vybral na storočnej plachetnici. včera sponzorovaný článok
Recenzia Detská nepremokavá bunda Skogstad Vadsø S nárastom výkonnosti dieťaťa rastú nielen prejdené kilometre a nastúpané metre, ale aj nutnosť kvalitnej výbavy. Ako bunda už nestačí lepší pršiplášť z hypermarketu, treba už serióznejšiu. Jednak s ohľadom na hmotnosť, ale aj šírku použitia – či už do veterného alebo daždivého počasia. Hoci osemročné dieťa sa ešte nepotí ako dospelák, už treba brať ohľad aj na priedušnosť. Tento rok Kubko preto nosí bundu Vadsø od Nórskeho Skogstad. včera Ľubomír Mäkký Oblečenie

Chatka Lesov SR Šaškovec 11/03/19 08:18 2 príspevky
    • Malé Karpaty: pri červenej značke Dolný Lopašov - Malá Klenová, medzi horárňami Cerník - Lončár v lokalite Hladomérke (Hladomierka)

• štyria ľudia s vlastnou karimatkou a spacákom na podlahe krytej verandy

• upravený prameň vedľa chatky

• Dolný Lopašov (bus) - horáreň Lančár (červená značka)