Chatka Lesov SR Hladomérke (Hladomierka)

Chatka Lesov SR Hladomierka

09. 03. 2019
Pri putovaní z Dolného Lopašova k posedu pod Klenovou na 12. ročník Zimného výstupu som v oblasti Šaškovec našiel krásnu malú dreveničku patriacu štátnemu podniku Lesy SR. Prameň pri nej je na TuristickaMapa.sk, no informácia o chatke chýbala, a tak som sa rozhodol o možnosti pomerne luxusnej možnosti prespať v suchu pod strechou informovať prípadných záujemcov.

• Po červenej z Dolného Lopašova – 5,3 km.
  • Po modrej z Prašníka do Pustej Vsi a z nej po zelenej na Malú Klenovú a z nej po červenej k chatke – 8,9 km.
  • Po žltej z Horných Košarísk k Lopušná-prameň a odtiaľ po modrej na Dvoly a odtiaľ po červenej k chatke – 13,4 km.
  • Po zelenej z Dobrej Vody na Malú Klenovú a odtiaľ po červenej k chatke – 9,8 km.
  • Po červenej z Brezovej pod Bradlom k smerovníku Baranecká, od neho po žltej na Dvoly a odtiaľ po červenej k chatke – 12,6 km.

Chatka s pôdorysom v tvare písmena T leží vo svahu, kúsok nad lesnou cestou. Vchod do chatky je z krytej terasy, na ktorú sa vystupuje po štyroch betónových schodíkoch a po otvorení drevených dvierok sa ocitneme na vybetónovanej podlahe s rozmermi asi 3 x 3 metre. Terasa je obohnaná drevenou stenou do výšky pása dospelého človeka. Nad ňou je strecha z klasických pálených škridiel. Čelný priestor pod áčkom strechy, ako aj boky nad terasou sú ešte kryté stenou z dosiek. Vodu zo strechy odvádza kvalitná rína, a tak predpokladám, že dovnútra na terasu neprší. Aspoň som na nej nenašiel ani trošku snehu a teda naokolo ho bolo bohate. Na terase sa nachádza starší stôl a jedna stolička. Pohodlne sa tu podľa mňa vyspia štyria nocľažníci.

Na podlahe bolo trocha nafúkaného opadaného lístia, ale to sa dá za minútu - dve upratať. Cez cestu sa nachádza latrína, neďaleko chatky je výdatný prameň. Vedľa chatky je ohnisko s dvomi lavičkami a v okolitom lese dostatok popadaného dreva na oheň. Samozrejmosťou je predpoklad, že prípadní nocľažníci zanechajú po sebe chatku a terasu v stave v akom ich našli pri svojom príchode a tak isto aj okolie chatky.

Chatka Lesov SR Šaškovec 11/03/19 08:18 2 príspevky

Bivak Pivnica Kolovrátok pod Mesačnou Opäť raz som sa presvedčil, že ak som niekade išiel desaťkrát, ešte stále som si všetko poriadne nepozrel. Na lúke Kolovrátok pod kopcom Mesačná vždy bývala kontrola pri Pochode bankových úradníkov. Chalani stanovali pri altánku a od prameňa sa chodilo neznačene k oploteniu obory Biela skala. Že je tam asi uprostred lúky pod stromami v lese pivnica, som si všimol až minulú sobotu, keď som prechádzal zo Sološnice do Píly. 17/10/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra České středohoří – okolím Litoměřic Náš T. O. Bjatek sa v roku 2020 dožíva 20. výročia svojej existencie. Na tento, pre nás tak významný rok, sme si pripravili viacero zájazdov – švajčiarske štvortisícovky, jednodňovky na Madeire, rakúske pohodové dvojtisícovky a České středohoří. Prišla však pandémia a plány nielen na zahraničie, ale aj domáce akcie padali jeden za druhým. 06/10/20 Miroslav Svítek Svet
Túra Píla – Budmerice – Báhoň Prechod Lúčanskou Fatrou a debata s kamarátom ma inšpirovala k plánovaniu účasti na Špačinskej stovke, respektíve jej polovičke po Myjavu. To som však zabudol, že som pred časom kúpil lístky do divadla na sobotu večer. Bolo treba zvoliť niečo, z čoho sa dá v rozumnom čase vrátiť domov a scivilizovaný sa vybrať za kultúrou. Ešteže mám v šuplíku vždy pár tipov, kam sa chcem vybrať. Rozhľadňa pri Jablonci a Náučno-poznávací chodník popri Gidre bol jedným z nich, a tak sme sa tam vybrali s kamarátkou. 11/09/20 Miroslav Svítek Podunajsko

Recenzia Karol Kaliský: Rok v divočine Knihy s horskou tematikou zaberajú značnú časť našej knižnice. Koncom januára sem pribudla publikácia Rok divočiny od Karola Kaliského. Vytiahla som ju opäť teraz s príchodom dlhých zimných večerov, kedy sa aj deti s obľubou prehrabávajú v prírodopisných a geografických knihách. dnes Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Na Kráľovu hoľu cez Kráľovu skalu Na ikonickú Kráľovu hoľu vedie viacero značiek. My sme sa na ňu vybrali po zelenej z Telgártu, cez Kráľovu skalu, ktorá mala byť pôvodne cieľom detskej túry. No naši chlapci dali najavo, že už si nechcú kopec s vysielačom obzerať len zospodu. včera Soňa Mäkká Nízke Tatry
Rada Ako kakáte v lese? Sú to úplne základné potreby, týkajúce sa každého turistu bez ohľadu na kondičku či výbavu, avšak v turistických príručkách či v návštevných poriadkoch národných parkov sa o nich nič nedozviete. Áno, odpadky je potrebné brať so sebou, ale o tom, že aj toaleťák je odpad, už všetci taktne mlčíme a väčšina si to vysvetľuje tak, že to vlastne nie je odpad. 25/11/20 Lenka Rusnáková Strava a pitie

Chatka Lesov SR Šaškovec 11/03/19 08:18 2 príspevky
    • Malé Karpaty: pri červenej značke Dolný Lopašov - Malá Klenová, medzi horárňami Cerník - Lončár v lokalite Hladomérke (Hladomierka)

• štyria ľudia s vlastnou karimatkou a spacákom na podlahe krytej verandy

• upravený prameň vedľa chatky

• Dolný Lopašov (bus) - horáreň Lančár (červená značka)