Chatka Lesov SR Hladomérke (Hladomierka)

Chatka Lesov SR Hladomierka

09. 03. 2019
Pri putovaní z Dolného Lopašova k posedu pod Klenovou na 12. ročník Zimného výstupu som v oblasti Šaškovec našiel krásnu malú dreveničku patriacu štátnemu podniku Lesy SR. Prameň pri nej je na TuristickaMapa.sk, no informácia o chatke chýbala, a tak som sa rozhodol o možnosti pomerne luxusnej možnosti prespať v suchu pod strechou informovať prípadných záujemcov.

• Po červenej z Dolného Lopašova – 5,3 km.
  • Po modrej z Prašníka do Pustej Vsi a z nej po zelenej na Malú Klenovú a z nej po červenej k chatke – 8,9 km.
  • Po žltej z Horných Košarísk k Lopušná-prameň a odtiaľ po modrej na Dvoly a odtiaľ po červenej k chatke – 13,4 km.
  • Po zelenej z Dobrej Vody na Malú Klenovú a odtiaľ po červenej k chatke – 9,8 km.
  • Po červenej z Brezovej pod Bradlom k smerovníku Baranecká, od neho po žltej na Dvoly a odtiaľ po červenej k chatke – 12,6 km.

Chatka s pôdorysom v tvare písmena T leží vo svahu, kúsok nad lesnou cestou. Vchod do chatky je z krytej terasy, na ktorú sa vystupuje po štyroch betónových schodíkoch a po otvorení drevených dvierok sa ocitneme na vybetónovanej podlahe s rozmermi asi 3 x 3 metre. Terasa je obohnaná drevenou stenou do výšky pása dospelého človeka. Nad ňou je strecha z klasických pálených škridiel. Čelný priestor pod áčkom strechy, ako aj boky nad terasou sú ešte kryté stenou z dosiek. Vodu zo strechy odvádza kvalitná rína, a tak predpokladám, že dovnútra na terasu neprší. Aspoň som na nej nenašiel ani trošku snehu a teda naokolo ho bolo bohate. Na terase sa nachádza starší stôl a jedna stolička. Pohodlne sa tu podľa mňa vyspia štyria nocľažníci.

Na podlahe bolo trocha nafúkaného opadaného lístia, ale to sa dá za minútu - dve upratať. Cez cestu sa nachádza latrína, neďaleko chatky je výdatný prameň. Vedľa chatky je ohnisko s dvomi lavičkami a v okolitom lese dostatok popadaného dreva na oheň. Samozrejmosťou je predpoklad, že prípadní nocľažníci zanechajú po sebe chatku a terasu v stave v akom ich našli pri svojom príchode a tak isto aj okolie chatky.

Chatka Lesov SR Šaškovec 11/03/19 08:18 2 príspevky

Túra Okolím Holíča Prešli dva týždne od mojej túry z Gbiel do Holíča, a keďže sa každoročná SKLADANIA nekonala pre operáciu jej organizátora, nič mi nebráni ísť dokončiť putovanie za zaujímavosťami Holíča a jeho okolia. Ani sychravé počasie, ani to, že sa ku mne nikto, napriek prísľubom, napokon nepridal. Pri prestupovaní v Kútoch som si aspoň zalomil palce s Bačom, ktorý pre zmenu išiel vlakom na Cerovú a potom na osadnú lúku pod Lipovým vrchom. 19/01/21 Miroslav Svítek Záhorie
Túra Gbely – Kopčany – Holíč V Slovenskom rozhlase som zachytil reláciu o výsadbe stromoradia pod dohľadom pamiatkárov medzi Holíčom a cyklomostom cez Moravu pri Kopčanoch. To mi pripomenulo, že sa roky chystám ísť pozrieť pozorovateľňu vtáctva na Adamovských jazerách a kostol sv. Margity Antiochijskej pri Kopčanoch. Napokon sa z toho vyvinula celkom zaujímavá túra za našou históriou. 03/01/21 Miroslav Svítek Záhorie
Túra Zliechov – Rohatá skala – Košecké Podhradie Vďaka osobnému odovzdávaniu odznakov OTO 24 vrcholov MK v BSK absolvujem v posledných mesiacoch desiatky rozhovorov s turistami a dozvedám sa tak o ich rôznych aktivitách. Tak som sa dozvedel o aktivite Trenčianskeho turistického vysokohorského klubu k 25. výročiu ich vzniku. Síce oficiálne skončila k 31. januáru 2020, no to mi nebránilo napísať pánovi Petrincovi a poprosiť ho, aby mi zaslal podklady k TTO Poznávanie Strážovských vrchov. 22/12/20 Miroslav Svítek Strážovské vrchy

Túra Decembrový Rokoš Zimný slnovrat je na dosah ruky, dni sú krátke a mám deň dovolenky v čase obstojného počasia. Vytipujem si niečo, čo by bolo zaujímavé, dalo sa stihnúť za krátkeho denného svetla a trošku vymazalo biele miesta z mojej turistickej mapy. Bude to vrchol Rokoša na kraji Strážovských vrchov. Bol som tam už viackrát, no teraz na výstup a zostup volím novú trasu. dnes Vladimír Mikuš Strážovské vrchy
Recenzia Turistický batoh Fjällräven Singi 28 Batoh s netradičným vzhľadom, odolnými materiálmi, masívnym chrbtovým systémom a vyberateľným bedrovým pásom. Vhodný na trojsezónnu jednodňovú turistiku, keď toho so sebou potrebujete viac. Príjemným detailom je celorozopínací predný diel, ako aj možnosť dokúpenia prídavných vreciek. včera Ľubomír Mäkký Batohy
Cyklotúra Okolo Ženevského jazera Toto bude naozaj veľká výprava. Cyklotúra okolo Ženevského jazera. Prejsť by som mal približne 180 kilometrov, za dva dni. Prejdem cez územie dvoch štátov, okrem Švajčiarska aj cez susedné Francúzsko. Začínam vo švajčiarskom Lausanne. 26/01/21 Dominik Baco Svet

Chatka Lesov SR Šaškovec 11/03/19 08:18 2 príspevky
    • Malé Karpaty: pri červenej značke Dolný Lopašov - Malá Klenová, medzi horárňami Cerník - Lončár v lokalite Hladomérke (Hladomierka)

• štyria ľudia s vlastnou karimatkou a spacákom na podlahe krytej verandy

• upravený prameň vedľa chatky

• Dolný Lopašov (bus) - horáreň Lančár (červená značka)