Pozvánka

10. ročník Expedičnej kamery

19. 02. 2019
OZ Cestou necestou pozýva na Expedičnú kamera 2019, už desiaty ročník filmového festivalu pre cestovateľov, športovcov aj dobrodruhov. Medzinárodný filmový festival Expedičná kamera je svojím rozsahom najväčšou cestovateľskou a outdoorovou akciou v Česku a na Slovensku. Už od roku 2009 prináša divákom tie najlepšie cestovateľské a dobrodružné filmy sezóny z celého sveta aj z domácej produkcie.

V tohtoročnom programe nájdete 6 filmov, ocenených napríklad na Kendal Mountain Festivale, Vancouver International Mountain Film Festivale, ale aj čerstvé novinky z domácej produkcie.

Môžete sa tešiť na expedíciu do vnútra peruánskej džungle vo filme Matsés, mrazivý príbeh horolezca zraneného tesne pod vrcholom vysnenej hory Tupendeo v pohorí Kašmír, novozélandské adrenalínové putovanie Waiau-Toa Odyssey na horských bicykloch a packraftoch, medailónik hendikepovanej lezkyne z Nového Anglicka v snímke Stumped, závod naprieč Spojenými štátmi v podaní dvoch húževnatých cyklistiek vo filmu Divided a Kroky na hrane alebo bežeckú výpravu slovenských ultrabežcov po stopách neľútostnej židovskej histórie.

OZ Cestou necestou organizuje Expedičnú kameru 27. februára v Stredisku kultúry Nové Mesto na Vajnorskej v Bratislave. 7. marca sa premietanie presúva do Pezinka a v Modre sa bude konať 15. marca.

Termíny premietaní v ostatných slovenských aj českých mestách si môžete pozrieť tu.

10. ročník Expedičnej kamery 19/02/19 15:00 nová téma

Pozvánka Festival Cestou necestou v 14 mestách SR Nový rok, nové výzvy, nové cesty, ale aj nové miesta, kde ešte nikto nikdy nebol. Skialp, autonomádi, vysokohorská turistika, mladí fotografi, rôzne sólo kúsky, dlhodobé cestovanie či stopovanie všetkého možného v zabudnutých končinách sveta. Na všetko toto pozývajú organizátori festivalu Cestou necestou, ktorý štartuje svoju novú sezónu už dnes a bude sa konať v 14 mestách na Slovensku. 13/01/20 Redakcia Festivaly a premietania
Recenzia Knižné tipy od Tomáša – retroturistika a príručka prežitia Pokračujeme v našich knižných tipoch výberom od nášho dlhoročného autora a editora Tomáša Trstenského. V jeho zozname sa nachádzajú knihy venujúce sa útulniam a chatám Malej Fatry, histórii turistiky na Slovensku, či Podkarpatskej Rusi z čias 1. Československej republiky. Výber uzatvára príručka prežitia s praktickým, no aj svojsky originálnymi radami. 24/11/19 Redakcia Mapy a knihy
Pozvánka Vysoké hory Nitra 2019 Tretí novembrový víkend bude v Nitre už po štrnástykrát patriť tradičnému festivalu. Pozostáva z hlavného festivalového dňa, soboty s bohatým programom pre širokú verejnosť, ktorému predchádza „detský piatok“ pre žiakov nitrianskych škôl. Podujatie uzavrie nedeľný poznávací výlet na Zobor. 12/11/19 Redakcia Festivaly a premietania

Túra Z Kriváňa na Kriváň (z Poľany do Tatier) Poľana, Kráľová hoľa, Kriváň - tri symbolické vrcholy Slovenska. Raz dávnejšie som v televízii sledoval reportáž o prechode týchto troch vrcholov v jednom slede zo severu na juh. Ja som sa nechal inšpirovať a po niekoľkých rokoch sa mi aj za spoluúčasti dvoch kamarátov podarilo prechod zrealizovať výhradne po značených trasách z mojej domovskej dedinky Kriváň až po majestátny Kriváň vo Vysokých Tatrách cez Poľanu a Nízke Tatry, spolu viac ako 180 km. Všetko sa to udialo v prvej polovici júla v priebehu 8 dní. dnes Martin Hakel Nízke Tatry, Muránska planina, +
Prístrešok Sedlo Vyšný Tvarožec Pri zdolávaní červenej značky z čergovského Minčola do Duklianskeho priesmyku som narazil na niekoľko objektov nezachytených v mapách. Informácia o ich existencii by pravdepodobne ovplyvnila moje plánovanie viacdenného putovania trasou mimo dotykov s civilizáciou. Jedným je prístrešok v sedle Nižný Tvarožec. Som na pochybách nazývať ho prístreškom. Svojím spôsobom je útulňou bez špeciálneho priestoru na spanie, no poskytuje pohodový úkryt nielen v nepohode. včera Vladimír Mikuš Nízke Beskydy
Túra Z Nesluše cez osady s deťmi Na dolných Kysuciach v bočnom údolí neďaleko okresného Kysuckého Nového Mesta sa nachádza obec Nesluša. V jej okolí je na svahoch Javorníkov roztrúsených až dvadsaťdva osád. Rozhodujeme sa pre peší výlet okolím osady Samuhelovci, Ostré. Sem by nás mala zaviesť z konca Nesluše žltá značka. Od osady chceme potom po modrej značke pokračovať k osadám Tabačkovci, Grešákovci a Balošákovci pod Jakubovským vrchom. Uvidíme, ako sa nám to podarí. 06/08/20 Jana Bílešová Javorníky