Pozvánka

Festival Cestou necestou na jar až v 22 mestách

sponzorovaný článok 13.03.19 Jarná šnúra festivalu prebieha od 4. 3. do 8. 4. 2019 v historicky najväčšom počte miest v celej SR. V programe sú všetky možné formy nezávislého cestovania – od expedícií po vlastnej osi, masívov hôr, lowcostovo okolo celého sveta, paraglajdingu, bicyklov, backpackerov, svadieb na nezvyčajných miestach až po stopovanie, dobrovoľníctvo či humanitárne projekty.

V slovenských mestách sa vďaka jedinečným záberom od profesionálnych fotografov budete môcť preniesť do veľkolepej Číny, za krásami Nového Zélandu, JV Ázie aj z vtáčej perspektívy a za volantom 4x4 naplno vychutnať africké perly Namíbiu a Botswanu. Pre nadšencov vysokých pohorí je pripravený 4282 km PCT trail z Mexika do Kanady sólo starým štýlom v podaní dôchodcu iba s mapou v ruke, ale taktiež nespútaná a divoká Kamčatka aj útek do Nepálu. Predstavíme vám tiež slovenský prvovýstup na najvyššiu horu Iraku.

Expedičného ducha budeme dobývať na dvoch Patroloch v československom zoskupení až v Maroku či na 30-ročnom busíku v Sýrii, ale aj pomalou jazdou na staručkom pionieri až v Kirgizsku. Predstavia sa aj NÁROČNÍ Košičania s ich úspešnou expedíciou na starom mercedese z Atlantiku k Pacifiku a späť.

Rusko absolvujeme po transsibírskej magistrále, no odbočíme aj do Kazachstanu, ktorý sa začína cítiť moderne.

Dvojkolesovými tátošmi s ľudským pohonom spoznáme autentický Omán, no so silnejšími náturami sa prevezieme 20 000 km krížom cez najvyššie položené sedlá v Andách a pre extrémistov je pripravený 4000 km ultra cyklo-maratón NC4K až za North Cape.

Doplavíme sa aj na ostrovy. Seychely lowcostovo len s batohom, Thajsko za cenu dovolenky v Európe či tipy a triky z deviatich ciest na Island. Taktiež zistíme, že v Tanzánii sú všetci priateľskí a Kolumbia už dávno nežije svojou drogovou minulosťou.

Ukážeme si, ako zodpovedne cestovať a ako hľadať slobodu na najdlhších púťach v Európe. Prvýkrát sa festival predstaví v Michalovciach, Humennom, Spišskej Novej Vsi, Nových Zámkoch, Bardejove a po dlhej dobe v Ružomberku a Zvolene. Viac o festivale nájdete tu.

Pozn. redakcie: Tento text je PR článok zadávateľa. Neprešiel jazykovým ani redakčným spracovaním a nemusí vyjadrovať názor redakcie HIKING.SK.

Túra Záhoráckou magistrálou I. Diaľkové trasy doposiaľ išli dosť mimo mojich turistických záujmov. Ich popularita však rastie, a tak vzklíčila myšlienka, že by som to mohol skúsiť. Väčšina z nich je však časovo náročná a zmiznúť na dva-tri týždne by mi doma neprešlo, tak som si vybral Záhorácku magistrálu, ktorá má baby parametre – necelých 103 kilometrov so stúpaním 1768 m. Pohodovým tempom sú to tri dni. dnes Ľubomír Mäkký Biele Karpaty, Myjavská pahorkatina, +
Túra Takmer Ilavská 25-ka Už dlhšie som plánoval atraktívny okruh z Hornej Poruby. Chcel som vybehnúť na Vápeč, Sokol, Vlčinec, a keď sa podarí, rád by som si pozrel aj Sokoliu nad Iliavkou. Na prechádzku som sa vybral v sobotu a zhodou okolností sa práve vtedy išla Ilavská 25-ka. Absolvoval som takmer totožnú trasu naopak, vďaka čomu som niektorých turistov stretol dvakrát za deň. Na poslednej kontrole na Vlčinci mi dokonca chceli dať pečiatku, akurát nemali kam. včera Martin Knor Strážovské vrchy
Príbeh Pohľadnica Sedím v kuchyni pri okne a obzerám si pohľadnicu. Nenašiel som si ju v poštovej schránke, ale zastrčenú pod dverami svojho bytu. Akási pláž, pár hotelov a lodičky, ale to ma nezaujíma. Zaujíma ma text. „Pozdravujeme z dovolenky a tešíme sa na vás doma. Víno výborné, jedlo úžasné. Všetci sme v poriadku.“ Tak to mi naozaj stačí. Pohľadnica má len jednu malú chybu. Polovica, kde obvykle býva adresa, a aj vrch, kde je zvykom vytlačiť destináciu, chýba. Len akési číslo úplne dolu je to, čo hľadám. Nie že by bola pohľadnica vystrihnutá alebo začiernená, to nie. Je len z polovice materiálu strhnutá. Akoby vyšúchaná mokrým prstom, ale nevadí. Dobre viem, kto mi ju poslal, a dobre viem, odkiaľ je. Som veľmi šťastný. A asi nie som sám. 25/05/19 Boro Tomis Príbehy