Pozvánka

Festival Cestou necestou na jar až v 22 mestách

sponzorovaný článok 13.03.19 Jarná šnúra festivalu prebieha od 4. 3. do 8. 4. 2019 v historicky najväčšom počte miest v celej SR. V programe sú všetky možné formy nezávislého cestovania – od expedícií po vlastnej osi, masívov hôr, lowcostovo okolo celého sveta, paraglajdingu, bicyklov, backpackerov, svadieb na nezvyčajných miestach až po stopovanie, dobrovoľníctvo či humanitárne projekty.

V slovenských mestách sa vďaka jedinečným záberom od profesionálnych fotografov budete môcť preniesť do veľkolepej Číny, za krásami Nového Zélandu, JV Ázie aj z vtáčej perspektívy a za volantom 4x4 naplno vychutnať africké perly Namíbiu a Botswanu. Pre nadšencov vysokých pohorí je pripravený 4282 km PCT trail z Mexika do Kanady sólo starým štýlom v podaní dôchodcu iba s mapou v ruke, ale taktiež nespútaná a divoká Kamčatka aj útek do Nepálu. Predstavíme vám tiež slovenský prvovýstup na najvyššiu horu Iraku.

Expedičného ducha budeme dobývať na dvoch Patroloch v československom zoskupení až v Maroku či na 30-ročnom busíku v Sýrii, ale aj pomalou jazdou na staručkom pionieri až v Kirgizsku. Predstavia sa aj NÁROČNÍ Košičania s ich úspešnou expedíciou na starom mercedese z Atlantiku k Pacifiku a späť.

Rusko absolvujeme po transsibírskej magistrále, no odbočíme aj do Kazachstanu, ktorý sa začína cítiť moderne.

Dvojkolesovými tátošmi s ľudským pohonom spoznáme autentický Omán, no so silnejšími náturami sa prevezieme 20 000 km krížom cez najvyššie položené sedlá v Andách a pre extrémistov je pripravený 4000 km ultra cyklo-maratón NC4K až za North Cape.

Doplavíme sa aj na ostrovy. Seychely lowcostovo len s batohom, Thajsko za cenu dovolenky v Európe či tipy a triky z deviatich ciest na Island. Taktiež zistíme, že v Tanzánii sú všetci priateľskí a Kolumbia už dávno nežije svojou drogovou minulosťou.

Ukážeme si, ako zodpovedne cestovať a ako hľadať slobodu na najdlhších púťach v Európe. Prvýkrát sa festival predstaví v Michalovciach, Humennom, Spišskej Novej Vsi, Nových Zámkoch, Bardejove a po dlhej dobe v Ružomberku a Zvolene. Viac o festivale nájdete tu.

Pozn. redakcie: Tento text je PR článok zadávateľa. Neprešiel jazykovým ani redakčným spracovaním a nemusí vyjadrovať názor redakcie HIKING.SK.

Recenzia Detská nepremokavá bunda Skogstad Vadsø S nárastom výkonnosti dieťaťa rastú nielen prejdené kilometre a nastúpané metre, ale aj nutnosť kvalitnej výbavy. Ako bunda už nestačí lepší pršiplášť z hypermarketu, treba už serióznejšiu. Jednak s ohľadom na hmotnosť, ale aj šírku použitia – či už do veterného alebo daždivého počasia. Hoci osemročné dieťa sa ešte nepotí ako dospelák, už treba brať ohľad aj na priedušnosť. Tento rok Kubko preto nosí bundu Vadsø od Nórskeho Skogstad. dnes Ľubomír Mäkký Oblečenie
Správa Novela zákona o lesoch by mala pomôcť ochrane prírody Minulý týždeň schválil parlament popri novele zákona o ochrane prírody a krajiny aj novelu zákona o lesoch. Tá obsahuje viaceré ustanovenia, ktoré môžu pomôcť ochrane prírody. Paradoxne ide o prvý všeobecne záväzný právny predpis definujúci bezzásahový režim v slovenskej legislatíve. Okrem iného sa zaoberá ochranou pralesov a pralesových zvyškov, povoľuje tiež pasenie hospodárskych zvierat na lesných pozemkoch, ak si to vyžaduje program starostlivosti o chránené územie. Podľa zákona o ochrane prírody sa budú schvaľovať programy starostlivosti na územiach NATURA 2000. včera Soňa Mäkká Správy
Ferrata Dolomity – Tofana di Mezzo a Tofana di Dentro Tofany sú jednou z najznámejších častí Dolomitov. Výstup na Tofanu di Rozes som opísal v minulom článočku, v tomto opíšem okruh cez Tofanu di Mezzo a Tofanu di Dentro, ktorý som absolvoval hneď ďalší deň. Až večer pred túrou som si pozrel odhadované časy ferrát a trochu som sa naľakal. Naštudoval som si zopár ústupových trás, avšak dúfal som, že okruh zvládnem celý podľa pôvodného plánu. včera Martin Knor Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)