Útulňa

Táborisko Poľana pri obci Nová Sedlica

27.04.19

• od autobusovej zastávky v centre obce (druhá zastávka Nová Sedlica-obecný úrad) ideme 1,6 km severným smerom zelenou značkou k rázcestiu so žltou značkou. Pri rázcestí, na pravej strane, za železnou lávkou uvidíme Poľanu, na ktorej sa nachádza táborisko,
  • žltou značkou z Riabej skaly k rázcestiu so zelenou značkou pri Poľane,
  • zelenou značkou z vrcholu Čierťaže k rázcestiu so žltou značkou pri Poľane,
  • červenou značkou z vrcholu Kremenca k mostu pri konečnej zastávke (Nová Sedlica-otočka). Prejdeme cez most a odbočíme doprava. Odtiaľ 800 m pokračujeme k rázcestiu žltej a zelenej značky.

Útulňa

Drevená chatka s trojuholníkovým priečelím a dverami spredu. V útulni nie je podkrovie. Na zadnej stene sa nachádza malé okno, ktoré môžeme otvoriť. Útulňa sa dá zavrieť zvnútra. Vo vnútri nie je žiadne zariadenie, len holá podlaha. Na prespanie potrebujeme vlastnú karimatku a spací vak. Podľa mňa v chatke môže prespať najviac osem osôb.

Ďalšie informácie

Pri chatke sa nachádza stará autobusová zastávka, ktorú môžeme prípadne použiť aj na prespanie. V blízkosti útulne nájdeme drevený stôl s lavičkami a ohnisko. Nachádza sa tam aj rybník. Je tam náučná lokalita venovaná prírode Polonín. Samozrejme, dá sa tam aj stanovať.

Zdroj pitnej vody som tam nenašla. Vedľa na lúke tečie potôčik - bezmenný ľavostranný prítok Zbojského potoka, z ktorého vodu môžeme použiť napríklad na umytie alebo na varenie. Pitnú vodu si môžeme kúpiť v obchodoch v obci. V obchode pri penzióne Kremenec by nemal byť problém, aj keby by sme si chceli kúpiť vodu mimo otváracích hodín. Stačí poprosiť niekoho z personálu v reštaurácii vedľa obchodu.

Strava

V obci Nová Sedlica sú dva obchody s potravinami, krčma a reštaurácia, v ktorej vedia pripraviť vegánske jedlo. Oba obchody sa nachádzajú v centre. Jeden je pri obecnom úrade, druhý pri penzióne Kremenec. V druhom sme nemali problém nakúpiť aj mimo otváracích hodín.

Ide o piate miesto (táborisko) v NP Poloniny, kde turisti môžu legálne prespať pod strechou. Ostatné štyri nájdeme: v Ruskom sedle, v sedle pod Čierťažou, pri obci Runina (Brehy) a v obci Zboj.

Na texte spolupracoval Peter Kalenský

Poznámka: fotky boli urobené na začiatku apríla.

Táborisko Poľana pri obci Nová Sedlica 01/05/19 22:32 1 príspevok

Útulňa Táborisko Poľana pri obci Nová Sedlica Návštevníci Polonín dostali ďalšiu útulňu, v ktorej môžu zadarmo prenocovať. Drevená chatka sa nachádza na lúke Poľana, 1,6 km od centra obce Nová Sedlica. Môže poslúžiť najmä pre tých, ktorí chcú prespať pred výstupom na hlavný hrebeň Polonín, alebo tým, ktorí z hrebeňa schádzajú. Útulňu a táborisko pripravila obec Nová Sedlica. 27/04/19 Beata Okulińska Bukovské vrchy
Túra Náučné chodníky NP Poloniny – minisprievodca 2 Náučné chodníky na území Bukovských vrchov nám umožňujú navštíviť lokality, kam nevedie značkovaný turistický chodník. Ponúkajú možnosť vystúpiť na ďalšie vrcholy, pozrieť si vzácne prírodné rezervácie a spoznať dejiny výnimočného územia. Bohužiaľ, sú turistami zriedkavo navštevované. Možno preto, že nie všetci o nich vedia. V druhej časti seriálu predstavujem náučné chodníky južnej časti Bukovských vrchov. 02/11/18 Beata Okulińska Zaujímavosti
Túra Náučné chodníky NP Poloniny – minisprievodca 1 Najviac navštevovaná časť Bukovských vrchov (NP Poloniny) je poľsko-slovenský hraničný hrebeň, ktorý vedie cez najvyššie vrcholy hôr. Málo turistov schádza nižšie, v južnom smere, možno preto, že turistických chodníkov je tam len niekoľko a neponúkajú možnosť vystúpiť na ďalšie vrcholy. Toto vôbec neznamená, že lokalita je menej atraktívna. Naopak, nájdeme tam veľa zaujímavých, krásnych miest a zavedú nás do nich náučné chodníky, ktorých je zatiaľ deväť. V prvej časti seriálu predstavujem náučné chodníky severnej časti Bukovských vrchov. 26/10/18 Beata Okulińska Zaujímavosti

Útulňa Chatka Zigovka Milú a výborne zariadenú lesnú chatku som objavil úplnou náhodou. Išiel som pozrieť kamaráta do Hornej Marikovej pešo cez hory a tu sa tesne pod horským sedlom vrchu Zigov (Milechovská Kýčera) ukázal medzi stromami nový zrub. Keďže bol blízko modrej značky, tak som si ho išiel pozrieť. O to väčšie bolo prekvapenie, že je voľne prístupný. dnes Tomáš Trstenský Javorníky
Túra Vodopády v okolí Liptovských Revúc Jar v roku 2019 začala veľmi suchým a teplým marcom a pokračovala takým istým aprílom. Turisti sa tešili a poľnohospodári bedákali. V máji sa to však vymenilo. Studený a daždivý máj žičil poľnohospodárom, ale trápil turistov. V máji by už bolo treba stúpať aj do vyšších hôr, robiť hrebeňovky, no počasie hovorí nie! včera Danka Tomášiková Veľká Fatra a Choč
Túra Nýdek – Veľká Čantoryje s deťmi Koncom augusta 2018 má mladšia dcéra Vilma 8 týždňov a za sebou prvý alpský výlet. Staršia dvojročná Dita je už skúsená turistka. O dva týždne na to trávime predĺžený víkend v Mostoch u Jablunkova, hneď za slovenskou hranicou. Po výlete na Girovú a upršanom dni na Trojmedzí má byť opäť pekne, a tak sa rozhodujeme pre turistický výlet na Veľkú Čantoryju (po česky Velká Čantoryje), hraničný vrchol a najvyšší bod Sliezskych Beskýd. 18/07/19 Andrea Morongová Západné Beskydy, Česko

Táborisko Poľana pri obci Nová Sedlica 01/05/19 22:32 1 príspevok
    • Bukovské vrchy: v doline Zbojského potoka pri rázcestníku Poľana na brehu Novosedlického rybníka

• pre 8 osôb na podlahe s vlastnou karimatkou a spacím vakom

• zdroj pitnej vody priamo na táborisku nie je, poniže smerom do dediny je prameň pri ceste (700 m po zelenej značke)

• Nová Sedlica (bus)

• Drevený stôl s lavičkami, ohnisko, stará autobusová zastávka ako prístrešok, miesto na stanovanie