Útulňa a stará autobusová zastávka
Útulňa a stará autobusová zastávka Zatvoriť

Útulňa Táborisko Poľana pri obci Nová Sedlica

Návštevníci Polonín dostali ďalšiu útulňu, v ktorej môžu zadarmo prenocovať. Drevená chatka sa nachádza na lúke Poľana, 1,6 km od centra obce Nová Sedlica. Môže poslúžiť najmä pre tých, ktorí chcú prespať pred výstupom na hlavný hrebeň Polonín, alebo tým, ktorí z hrebeňa schádzajú. Útulňu a táborisko pripravila obec Nová Sedlica.

Bukovské vrchy: v doline Zbojského potoka pri rázcestníku Poľana na brehu Novosedlického rybníka
421 m n. m.
pre 8 osôb na podlahe s vlastnou karimatkou a spacím vakom
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
zdroj pitnej vody priamo na táborisku nie je, poniže smerom do dediny je prameň pri ceste (700 m po zelenej značke)
Spojenie
Nová Sedlica (bus)
Dalšie info
Drevený stôl s lavičkami, ohnisko, stará autobusová zastávka ako prístrešok, miesto na stanovanie

• od autobusovej zastávky v centre obce (druhá zastávka Nová Sedlica-obecný úrad) ideme 1,6 km severným smerom zelenou značkou k rázcestiu so žltou značkou. Pri rázcestí, na pravej strane, za železnou lávkou uvidíme Poľanu, na ktorej sa nachádza táborisko,
  • žltou značkou z Riabej skaly k rázcestiu so zelenou značkou pri Poľane,
  • zelenou značkou z vrcholu Čierťaže k rázcestiu so žltou značkou pri Poľane,
  • červenou značkou z vrcholu Kremenca k mostu pri konečnej zastávke (Nová Sedlica-otočka). Prejdeme cez most a odbočíme doprava. Odtiaľ 800 m pokračujeme k rázcestiu žltej a zelenej značky.

Útulňa

Drevená chatka s trojuholníkovým priečelím a dverami spredu. V útulni nie je podkrovie. Na zadnej stene sa nachádza malé okno, ktoré môžeme otvoriť. Útulňa sa dá zavrieť zvnútra. Vo vnútri nie je žiadne zariadenie, len holá podlaha. Na prespanie potrebujeme vlastnú karimatku a spací vak. Podľa mňa v chatke môže prespať najviac osem osôb.

Ďalšie informácie

Pri chatke sa nachádza stará autobusová zastávka, ktorú môžeme prípadne použiť aj na prespanie. V blízkosti útulne nájdeme drevený stôl s lavičkami a ohnisko. Nachádza sa tam aj rybník. Je tam náučná lokalita venovaná prírode Polonín. Samozrejme, dá sa tam aj stanovať.

Zdroj pitnej vody som tam nenašla. Vedľa na lúke tečie potôčik - bezmenný ľavostranný prítok Zbojského potoka, z ktorého vodu môžeme použiť napríklad na umytie alebo na varenie. Pitnú vodu si môžeme kúpiť v obchodoch v obci. V obchode pri penzióne Kremenec by nemal byť problém, aj keby by sme si chceli kúpiť vodu mimo otváracích hodín. Stačí poprosiť niekoho z personálu v reštaurácii vedľa obchodu.

Strava

V obci Nová Sedlica sú dva obchody s potravinami, krčma a reštaurácia, v ktorej vedia pripraviť vegánske jedlo. Oba obchody sa nachádzajú v centre. Jeden je pri obecnom úrade, druhý pri penzióne Kremenec. V druhom sme nemali problém nakúpiť aj mimo otváracích hodín.

Ide o piate miesto (táborisko) v NP Poloniny, kde turisti môžu legálne prespať pod strechou. Ostatné štyri nájdeme: v Ruskom sedle, v sedle pod Čierťažou, pri obci Runina (Brehy) a v obci Zboj.

Na texte spolupracoval Peter Kalenský

Poznámka: fotky boli urobené na začiatku apríla.