Pozvánka Cestovateľský festival Kaleidoskop

Nahliadnite do sveta plného farieb, chutí a zážitkov! Nový festival Cestovateľského kina pozýva spoznávať dobrodružstvá a možnosti, ktoré čakajú za horizontom bežného dňa. Nezvyčajné cestovateľské zážitky a inšpiratívne príbehy ožijú počas zaujímavých prednášok, diskusií či seminárov. Tri plnohodnotné dni objavovania doplní kultúrny program a fotografické výstavy. Zapojte sa do komunity cestovateľov, ktorí sú odhodlaní vytvoriť lepšiu budúcnosť a posuňte svoje limity!

Program

18:15 - 19:15 Tuk tukom z Thajska do Česka

19:30 - 20:30 Fenomén Venezuela

Trabantem napříč kontinenty / Dan Přibáň

Neprehliadnuteľná žltá karavána, ktorá bez GPS a na autách z čias dávno minulých prešla Afriku, Hodvábnu cestu, Južnú Ameriku aj Tichomorie. Novinár, dokumentarista a dobrodružný cestovateľ Dan Přibáň sa s nami podelí o množstvo zážitkov, ktoré nazbieral počas pozoruhodného projektu Trabantem napříč kontinenty.

Osemtisícovky bez kyslíka / Radek Jaroš

Len 15 ľudí na svete dosiahlo všetky vrcholy nad 8000 metrov bez použitia kyslíka. Náš ďalší hosť – profesionálny horolezec Radek Jaroš – je jedným z nich. Jeho prednášky vychádzajú z viac ako 20 ročnej kariéry, zážitkov a skúseností nazbieraných pri nespočetných himalájskych expedíciách.

Elbrus severnou stranou / Pavel “Hirax” Baričák

O výstupe na Elbrus severnou stranou bude hovoriť autor úspešných cestopisov Pavel “Hirax” Baričák. Na festivale vystúpi pri príležitosti čerstvého vydania svojho ruského cestopisu Rusko - Zbožňované aj zatracované.

Tuk tukom z Thajska do Česka / Tomáš Vejmola

Opustil všetko, čo mal a vydal sa na cesty. Tomáš Vejmola začal svoje životné dobrodružstvo dvoma mesiacmi v Indii a Nepále, neskôr sa na bicykli vydal do Gruzínska a potom vyrazil do Thajska, kde si kúpil tuk tuk a presne do roka a do dňa prešiel 13-tisíc kilometrov. Vo svojej prednáške nás vtiahne do atmosféry svojich ciest.

Mrazivý svet Škandinávie / Jozef Zelizňák

Dvorný prekladateľ svetoznámeho autora škandinávskych kriminálok na Slovensku Joa Nesbøho, ale aj ďalších populárnych spisovateľov, sa do krajín na severe Európy nevyberá len na stránkach kníh, ale aj ako vášnivý cestovateľ a sprievodca. Jozef Zelizňák nám umožní nazrieť do duše týchto exotických krajín.

Cestovať lacno a zážitkovejšie / LowCost Race

Výzvové preteky LowCost Race a ich účastníci každým rokom dokazujú, že cestovať lacno nie je problém, ale práve naopak, že takýmto spôsobom je možné zažiť viac zážitkov a zanechať v miestnych lepší dojem a pocit, než v prípade bežných turistov.

Fenomén Venezuela / Peter “Becko” Ondrejovič

Legenda slovenského expedičného cestovania, ktorá má cestovateľských a objaviteľských zážitkov na niekoľko kníh. Alebo aj filmov. Petra “Becka” Ondrejoviča môžete poznať aj z filmov Pavla Barabáša Omo – cesta do praveku a Amazonia vertical. Počas svojej prednášky na festivale bude hovoriť o Venezuele, ktorú navštívil už 33-krát.

Digitálny nomád / Matouš Vinš

Cestovateľ a kreatívec, ktorý žije svojou prácou. Vďaka digitálnemu nomádstvu sa mu otvoril svet. V prednáške nám ukáže, ako si potrebnú slobodu zariadiť, kam sa ako nomád vydať a ako dosiahnuť všetko, čo je k tomu potrebné.

Ako som vozil Nórov / Ondrej Sokol

Nasať náturu nórskeho národa a sledovať ho cez predné okno autobusu nám dovolí šofér Ondrej Sokol. Ten prešiel zo štúdia prekladateľstva rovno do dopravného podniku v Bratislave a neskôr v Nórsku. Z jeho zážitkov, ktoré najprv pravidelne uverejňoval na webe, vznikol bestseller Ako som vozil Nórov.

Legenda Burning Man / Miša Rygrová

Mnohí sme o ňom počuli, ale len málokto ho naozaj zažil. Burning Man už dávno nie je len rituál v púšti v Nevade, ale kultúra zachvacujúca celý svet. Miša Rygrová nám priblíži tento festival odohrávajúci sa v meste vzniknutom z prachu, po ktorom na konci opäť zostane len prach. Prezradí, ako sa na Burning Man dostať, pripraviť a zapojiť sa.

Počas celého festivalu bude pred Starou tržnicou prebiehať Street Food Park, takže postarané bude aj o hladné bruchá.

Miesto konania

Stará tržnica, Námestie SNP 25

Vstupenky sú k dispozícii na mieste.