Žiar nad Záklapím

01.06.19

Nachádza sa v južnej časti pohoria, v plytkom sedielku medzi vrchmi Hradište (635 m), Vápenica (608 m) a blízkym vŕškom Žiar (555 m). Asi 400 m poniže prechádza cez samotu Záklapie modro a žlto značený turistický chodník. Z chodníka odbáča pri kríži chodník remízkou do kopca, ponad lúky vchádza do lesa a dostáva sa do sedla pod Hradišťom. K prístrešku treba ísť ešte asi 100 m mierne hore do sedielka pod Vápenicou.

• modrá z Považskej Bystrice (stanica), 2:10 h,
  • žltá z Považského Podhradia, 1:20 h,
  • žltá z Udiče (cez Klapy), 1:50 h,
  • neznačene zo Šebešťanovej, asi 1,1 km.

Prístrešok je celodrevený, terén pod ním tvorí len udupaná hlina. Pôdorys je asi 5 x 3 metre, šesť stĺpov nesie krov a sedlovú strechu. Je pokrytá asfaltovým šindľom v dobrom stave. V "interiéri" je drevený stôl s lavicami. Keďže podlaha sa mierne zvažuje a stôl s lavicami sú napevno zapustené do zeme, možnosti rozložiť sa na nocľah sú obmedzené.

Na lúčke sa nachádza uzamknutá zanedbaná chatka (asi lesnícka). O jej svetlejšej minulosti svedčí elektrický stĺp, teraz už bez káblov. Stredne výdatný prameň zachytený rúrkou je vedľa lesnej cesty schádzajúcej na šebeštiansku stranu asi 100 m od prístrešku.

Žiar nad Záklapím 01/06/19 00:00 nová téma

Prístrešok Žiar nad Záklapím Pri jarnej potulke som sa na mnohokrát navštívený skalnatý vrch Klapy vybral inými neznačenými chodníkmi. V lesoch nad Šebešťanovou som natrafil najprv na prameň a o chvíľu na malú lúku Žiar so zanedbanou chatkou. Je síce zamknutá, ale pod lesom stojí prístrešok. Vedomosť o jeho existencii sa môže zísť. 01/06/19 Michal Bukvai Javorníky
Túra Vršatec - Brumov - Pulčín - Sidonie - Horné Srnie Aj v druhej polovici augusta sa drží teplé a suché počasie, čo mi osobne vyhovuje. Zopár dní dovolenky mám ešte k dispozícii a z pobytu na južnej Morave ostali nejaké prostriedky v „západnej mene“. Dokopy to rozhodlo o tom, že som sa vybral na trojdňovú nenáročnú turistiku kúsok za humná. 26/03/19 Michal Bukvai Javorníky, Biele Karpaty, +
Túra Kláštorisko, Tomášovský výhľad a Ihrík z Hrabušíc Na druhý deň víkendového pobytu na severnej strane Slovenského raja som ešte doma naplánoval schválne mimo rokliny. Bol som si vedomý, že syn nebude na zimné podmienky úplne vybavený a vravel som si, že jedna roklina bude stačiť. Prechod Pieckami nakoniec prebehol nad očakávanie hladko, ale plán som ponechal... aj preto, že niektoré úseky potrebovali spresnenie priebehu na mape. 17/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj

Túra Lavanttaler Alpen - Koralpe a Saualpe Keď chodievam Rakúskom po diaľnici A2 na juh, na hranici medzi Štajerskom a Korutánskom obdivujem vysokú horu. Volá sa Koralpe a patrí do pohoria Lavanttaler Alpen. Začiatkom júna bolo v Hochschwabe veľa snehu, preto som sa o týždeň vybral práve sem. Na oblých kopcoch ležiacich o voľačo južnejšie snáď už sneh nebude. Jeden deň strávim v Koralpe a druhý prejdem o voľačo nižšie Saualpe. dnes Martin Knor Svet
Túra Mýtna – Šoltýska – Utekáč – Tisovec – Muráň I. Oblasť medzi Mýtnou a Muráňom na prvý pohľad nevyniká ničím zaujímavým, len samé lesy, pasienky a lazy. No práve to činí z toho žiadanú lokalitu pre milovníkov nevysokých pohorí a malebných lúk, a dokonca sa tu dajú nájsť aj pamiatky ľudského umu, ale žiaľ, aj hlúposti ľudí. včera Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra GSB: Bacówka w Bartnem – Nowa Wieś Večer sme si s Borisom preprali nejaké veci, no hoci sme ich na paličkách vystrčili z okna von, ráno vôbec neboli suché. Chatár sa ponáhľal k lekárovi, a tak sme museli do ôsmej opustiť chatu. Raňajky o siedmej vôbec neboli na škodu. Parťáci si dali praženicu a dostali ju vcelku na jednej panvici. Ja som chcel klobásu, no večer sme všetky zjedli, a tak boli párky. Deň sa ukazoval byť opäť slnečný, tak sme vykročili na náš piaty deň putovania po Beskydskej magistrále (GSB) ovešaní neuschnutým prádlom. 21/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Poľsko

Žiar nad Záklapím 01/06/19 00:00 nová téma
    • Javorníky: sedielko medzi vrchmi Hradište a Vápenica, na lúke Žiar

• 2 - 3 osoby s vlastnou výbavou

• trojsezónna bez vykurovacieho telesa