Žiar nad Záklapím

01.06.19

Nachádza sa v južnej časti pohoria, v plytkom sedielku medzi vrchmi Hradište (635 m), Vápenica (608 m) a blízkym vŕškom Žiar (555 m). Asi 400 m poniže prechádza cez samotu Záklapie modro a žlto značený turistický chodník. Z chodníka odbáča pri kríži chodník remízkou do kopca, ponad lúky vchádza do lesa a dostáva sa do sedla pod Hradišťom. K prístrešku treba ísť ešte asi 100 m mierne hore do sedielka pod Vápenicou.

• modrá z Považskej Bystrice (stanica), 2:10 h,
  • žltá z Považského Podhradia, 1:20 h,
  • žltá z Udiče (cez Klapy), 1:50 h,
  • neznačene zo Šebešťanovej, asi 1,1 km.

Prístrešok je celodrevený, terén pod ním tvorí len udupaná hlina. Pôdorys je asi 5 x 3 metre, šesť stĺpov nesie krov a sedlovú strechu. Je pokrytá asfaltovým šindľom v dobrom stave. V "interiéri" je drevený stôl s lavicami. Keďže podlaha sa mierne zvažuje a stôl s lavicami sú napevno zapustené do zeme, možnosti rozložiť sa na nocľah sú obmedzené.

Na lúčke sa nachádza uzamknutá zanedbaná chatka (asi lesnícka). O jej svetlejšej minulosti svedčí elektrický stĺp, teraz už bez káblov. Stredne výdatný prameň zachytený rúrkou je vedľa lesnej cesty schádzajúcej na šebeštiansku stranu asi 100 m od prístrešku.

Žiar nad Záklapím 01/06/19 00:00 nová téma

Prístrešok Žiar nad Záklapím Pri jarnej potulke som sa na mnohokrát navštívený skalnatý vrch Klapy vybral inými neznačenými chodníkmi. V lesoch nad Šebešťanovou som natrafil najprv na prameň a o chvíľu na malú lúku Žiar so zanedbanou chatkou. Je síce zamknutá, ale pod lesom stojí prístrešok. Vedomosť o jeho existencii sa môže zísť. 01/06/19 Michal Bukvai Javorníky
Túra Vršatec - Brumov - Pulčín - Sidonie - Horné Srnie Aj v druhej polovici augusta sa drží teplé a suché počasie, čo mi osobne vyhovuje. Zopár dní dovolenky mám ešte k dispozícii a z pobytu na južnej Morave ostali nejaké prostriedky v „západnej mene“. Dokopy to rozhodlo o tom, že som sa vybral na trojdňovú nenáročnú turistiku kúsok za humná. 26/03/19 Michal Bukvai Javorníky, Biele Karpaty, +
Túra Kláštorisko, Tomášovský výhľad a Ihrík z Hrabušíc Na druhý deň víkendového pobytu na severnej strane Slovenského raja som ešte doma naplánoval schválne mimo rokliny. Bol som si vedomý, že syn nebude na zimné podmienky úplne vybavený a vravel som si, že jedna roklina bude stačiť. Prechod Pieckami nakoniec prebehol nad očakávanie hladko, ale plán som ponechal... aj preto, že niektoré úseky potrebovali spresnenie priebehu na mape. 17/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj

Túra Nýdek – Veľká Čantoryje s deťmi Koncom augusta 2018 má mladšia dcéra Vilma 8 týždňov a za sebou prvý alpský výlet. Staršia dvojročná Dita je už skúsená turistka. O dva týždne na to trávime predĺžený víkend v Mostoch u Jablunkova, hneď za slovenskou hranicou. Po výlete na Girovú a upršanom dni na Trojmedzí má byť opäť pekne, a tak sa rozhodujeme pre turistický výlet na Veľkú Čantoryju (po česky Velká Čantoryje), hraničný vrchol a najvyšší bod Sliezskych Beskýd. dnes Andrea Morongová Západné Beskydy, Česko
Recenzia Asolo Magnum GV – ferratové stredne vysoké topánky Hľadanie ideálnej obuvi na turistiku a pridružené aktivity je zložité. Modelov na trhu je veľké množstvo a jeden, ktorým by sa dalo pokryť všetko, je takmer nemožné nájsť. V poslednom čase som si zvykol – ako priblíženie k ideálu univerzality – používať approach polovičky. Za cenu zníženia opory dostanete vzdušnú obuv s výbornou pohyblivosťou, no členok si to môže ľahko odniesť. Ak chcete ponechať výhody approach polovičiek, no trochu zlepšiť oporu, môžete siahnuť po tzv. mid verzii, ktorá má nízky komín. Takouto mid verziou je napr. aj Asolo Magnum GV, ktorý od jari testujem. včera Ľubomír Mäkký Obutie
Správa UNESCO pralesy chránime málo a škodíme partnerským krajinám Minulú stredu, 10. júla, skončilo 43. zasadanie Výboru pre svetové dedičstvo UNESCO v Baku. V prijatom uznesení výbor nalieha na Slovenskú republiku, aby zabezpečila primeranú ochranu Karpatských bukových pralesov (KBP) pred ťažbou a ďalšími potenciálnymi hrozbami a najmä vytýčila finálne hranice tejto lokality, zapísanej do Zoznamu svetového dedičstva. Neplnením záväzkov Slovensko môže poškodiť aj ostatné štáty, ktoré tiež majú pralesy a staré bukové lesy zapísané v tomto zozname. Spolu s nami sa môžu dostať do Zoznamu ohrozených pamiatok, keďže Karpatské bukové pralesy a staré lesy sú jedna medzinárodná lokalita. 16/07/19 Soňa Mäkká Správy

Žiar nad Záklapím 01/06/19 00:00 nová téma
    • Javorníky: sedielko medzi vrchmi Hradište a Vápenica, na lúke Žiar

• 2 - 3 osoby s vlastnou výbavou

• trojsezónna bez vykurovacieho telesa