Rokovania o novom návštevnom poriadku pre TANAP prebiehajú

05. 06. 2019
O desať dní začína nová letná sezóna v Tatranskom národnom parku (TANAP), keďže sezónna uzávera väčšiny turistických chodníkov platí do 14.6. Nový návštevný poriadok je zatiaľ v príprave, štátna ochrana prírody vyhodnocuje pripomienky od rôznych subjektov, vrátane hromadnej pripomienky iniciatívy Aj my sme Tatry, pod ktorú sa podpísalo viac ako 16 tisíc ľudí.

Na aktuálny stav prípravy návštevného poriadku sme sa spýtali riaditeľa Správy TANAP-u Pavla Majka. "Vyhodnocovanie pripomienok sme začali od hromadnej petície. Mali sme stretnutie so zástupcami iniciatívy Aj my sme Tatry (AMST), do 17. mája mali poslať svoje písomné vyjadrenie k tomu, čo sme prerokovali v snahe nájsť vzájomné kompromisy. Tento materiál sme od nich ešte nedostali, zatiaľ len písomné ospravedlnenie, že sa ešte potrebujú stretnúť."

Na stretnutí, ktoré sa konalo 2. mája v sídle Štátnej ochrany prírody (ŠOP) v Banskej Bystrici, sa zúčastnili sa zástupcovia Okresného úradu z Prešova a Žiliny, S-TANAP-u, ŠOP a štyria zástupcovia iniciatívy AMST. Snahu nájsť spoločné kompromisy potvrdzuje aj Igor Koller zo Slovenského horolezeckého spolku JAMES. "Po dlhšom vysvetľovaní stanovísk a doterajšieho priebehu celého procesu okolo NP TANAP-u sme prebrali naše konkrétne požiadavky deklarované vo výzve iniciatívy. Bola obojstranná snaha nájsť kompromisy. Dohodli sme sa, že pripravíme presnejšie znenie našich konkrétnych požiadaviek a úloh vyplývajúcich z rokovania. Iniciatíva AMST má štyroch členov, štyri veľké organizácie so svojimi výkonnými výbormi a odbornými komisiami, ktoré sa vyjadrujú k danej problematike. Aj preto meškáme s našimi vyjadreniami k bodom rokovania v Banskej Bystrici, zašleme ho ŠOP v najbližších dňoch."

Aké pravidlá sú v platnosti?

Aktuálne je pohyb návštevníkov národného parku upravený Rozhodnutím Okresného úradu Prešov zo dňa 25.10.2017, ktorý vydal zoznam značených chodníkov podliehajúcich sezónnej uzávere, a ďalej Zoznamom vyhradených miest v Tatranskom národnom parku, ktorý vydali OÚ Prešov a Žilina 14.6.2017.

Rokovania o novom návštevnom poriadku pre TANAP prebiehajú 07/02/20 14:15 4 príspevky

Správa Anjel na horách spája turistiku s dobročinnosťou Vojtech Špišák je turista, ultrabežec a organizátor pretekov v horskom behu Východniarska stovka. Popri tom každý rok vymyslí charitatívnu akciu spojenú so športom. Tento rok robí zaujímavý projekt v spolupráci s neziskovou organizáciou Dobrý anjel. 30/07/20 Soňa Mäkká Správy
Predstavenie Hanwag Banks II Lady GTX Topánky od nemeckej značky Hanwag nosím už od vysokoškolských čias, posledné štyri roky je to najmä ľahký model Banks. Tento rok prišiel výrobca s jeho novou verziou. Čakala som, že pôjde len o nejaký facelift, no pri prvom pohľade som mala dojem, že ide o úplne iné topánky. Iný strih, iné kopyto, zmenené materiály a iná farba. Samozrejme, keď sa pozrieme na topánku bližšie, nepoprie, že ide o rovnaký model. V nasledujúcom článku oba modely porovnám. 29/07/20 Soňa Mäkká Obutie
Túra Ostredok a Krížna - okruh z Vyšnej Revúcej Ostredok je najvyšší vrchol Veľkej Fatry. Nedávno sa tu udiala pomerne unikátna vec, bolo treba presunúť vrcholový smerovník na susednú kótu. Zistilo sa, že dovtedajší vrchol má ešte o niečo vyšší predvrchol a tomu teda patrí výškové prvenstvo v pohorí. V Rybovskom sedle si spomenieme aj na najtragickejšiu lavínu na Slovenku. 27/07/20 Soňa Mäkká Veľká Fatra a Choč

Túra Dva tipy ako k drevenej zvoničke pod Zlieňom Jedným z mojich prvých článkov na Hikingu bol článok "S Adamkom cez laz Adamovci". Nad lazom Adamovci sa nachádzajú nádherné lúky Kysuckej vrchoviny, z ktorých sú otvorené výhľady široko-ďaleko, ale predovšetkým na hlavný hrebeň Malej Fatry a na Kubínsku hoľu. dnes Jana Bílešová Kysucká vrchovina
Túra Patagónia: NP Los Glaciares - Laguna Torre Patagónia - oblasť ktorú pozná snáď každý. Pri vyslovení tohto slova mnohým nabehnú zimomriavky. Región je vo svete preslávený svojou nespútanou, divokou a nesmierne nádhernou prírodou, ktorá je snom každého cestovateľa, turistu či horolezca. Odmalička tomu nebolo inak ani u mňa. No človek postupne získa rôzne predsudky typu: je to príliš krásne, príliš drahé a vzdialené na to, aby sa to niekedy splnilo. No keď sa o problematiku začnete zaujímať podrobnejšie, zistíte že to nemusí byť až taká pravda. včera Martin Baniari Svet
PR Starostlivosť o obuv Prečo by sme mali obuv ošetrovať? Ošetrovanie obuvi plní niekoľko funkcií. Jednou nich je odstránenie nečistôt a zachovanie pôvodného vzhľadu, teda estetické hľadisko. Druhou je zachovanie vodoodpudivosti povrchu, čo je veľmi dôležité pre priedušnosť obuvi s vodeodolnou membránou – teda udržanie funkčnosti. Tretia, a možno najdôležitejšia funkcia, je zaistenie dlhej životnosti. Udržanie vláčnosti usne je z tohto hľadiska jednou z priorít, pretože stvrdnutá useň môže poškodiť švy a pri ohýbaní aj praskať. 03/08/20 sponzorovaný článok Obutie