Rokovania o novom návštevnom poriadku pre TANAP prebiehajú

05. 06. 2019
O desať dní začína nová letná sezóna v Tatranskom národnom parku (TANAP), keďže sezónna uzávera väčšiny turistických chodníkov platí do 14.6. Nový návštevný poriadok je zatiaľ v príprave, štátna ochrana prírody vyhodnocuje pripomienky od rôznych subjektov, vrátane hromadnej pripomienky iniciatívy Aj my sme Tatry, pod ktorú sa podpísalo viac ako 16 tisíc ľudí.

Na aktuálny stav prípravy návštevného poriadku sme sa spýtali riaditeľa Správy TANAP-u Pavla Majka. "Vyhodnocovanie pripomienok sme začali od hromadnej petície. Mali sme stretnutie so zástupcami iniciatívy Aj my sme Tatry (AMST), do 17. mája mali poslať svoje písomné vyjadrenie k tomu, čo sme prerokovali v snahe nájsť vzájomné kompromisy. Tento materiál sme od nich ešte nedostali, zatiaľ len písomné ospravedlnenie, že sa ešte potrebujú stretnúť."

Na stretnutí, ktoré sa konalo 2. mája v sídle Štátnej ochrany prírody (ŠOP) v Banskej Bystrici, sa zúčastnili sa zástupcovia Okresného úradu z Prešova a Žiliny, S-TANAP-u, ŠOP a štyria zástupcovia iniciatívy AMST. Snahu nájsť spoločné kompromisy potvrdzuje aj Igor Koller zo Slovenského horolezeckého spolku JAMES. "Po dlhšom vysvetľovaní stanovísk a doterajšieho priebehu celého procesu okolo NP TANAP-u sme prebrali naše konkrétne požiadavky deklarované vo výzve iniciatívy. Bola obojstranná snaha nájsť kompromisy. Dohodli sme sa, že pripravíme presnejšie znenie našich konkrétnych požiadaviek a úloh vyplývajúcich z rokovania. Iniciatíva AMST má štyroch členov, štyri veľké organizácie so svojimi výkonnými výbormi a odbornými komisiami, ktoré sa vyjadrujú k danej problematike. Aj preto meškáme s našimi vyjadreniami k bodom rokovania v Banskej Bystrici, zašleme ho ŠOP v najbližších dňoch."

Aké pravidlá sú v platnosti?

Aktuálne je pohyb návštevníkov národného parku upravený Rozhodnutím Okresného úradu Prešov zo dňa 25.10.2017, ktorý vydal zoznam značených chodníkov podliehajúcich sezónnej uzávere, a ďalej Zoznamom vyhradených miest v Tatranskom národnom parku, ktorý vydali OÚ Prešov a Žilina 14.6.2017.

Rokovania o novom návštevnom poriadku pre TANAP prebiehajú 07/02/20 14:15 4 príspevky

Podcast O lavínach s Pavlom Krajčím zo Strediska lavínovej prevencie V 22. dieli HIKING podcastu bol naším hosťom Pavel Krajčí, odborník na lavínovú problematiku zo Strediska lavínovej prevencie. Hovorili sme o tom, čo robiť, ak sa my alebo naši kamaráti dostanú do lavíny, ako si plánovať túru v zime, aj ako Stredisko lavínovej prevencie tvorí každodenné lavínové správy. 27/11/20 Soňa Mäkká Rozhovory
Recenzia Karol Kaliský: Rok v divočine Knihy s horskou tematikou zaberajú značnú časť našej knižnice. Koncom januára sem pribudla publikácia Rok divočiny od Karola Kaliského. Vytiahla som ju opäť teraz s príchodom dlhých zimných večerov, kedy sa aj deti s obľubou prehrabávajú v prírodopisných a geografických knihách. 27/11/20 Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Na Kráľovu hoľu cez Kráľovu skalu Na ikonickú Kráľovu hoľu vedie viacero značiek. My sme sa na ňu vybrali po zelenej z Telgártu, cez Kráľovu skalu, ktorá mala byť pôvodne cieľom detskej túry. No naši chlapci dali najavo, že už si nechcú kopec s vysielačom obzerať len zospodu. 26/11/20 Soňa Mäkká Nízke Tatry

Túra Tematínsky hrad a Tematínska lesostep Alebo mrazivý novembrový slnečný kúpeľ. Sobotnú ozdravnú vychádzku sme si naplánovali v papučiach a s teplým čajom v piatok večer. Kubko navrhol hrad Tematín v Považskom Inovci, ktorý je od Bratislavy približne hodinku jazdy autom. Aby sme sa aj zahriali, pôjdeme z obce Lúka a späť cez Tematínsku lesostep. Vyzerá to aj na chôdzu mimo lesa, čo bude v predpovedanom chladnom počasí príjemné. Rada sa pridávam. dnes Daniela Mäkká Považský Inovec
Správa Stane sa Čertovica bežkárskym eldorádom? Po minulej zimnej sezóne má OZ Horské spoločenstvo za sebou testovací ročník, kedy sme sprístupnili 15 kilometrov bežkárskych tratí pomocou staršieho ratraku, ktorého limity nedovoľujú pripraviť seriózne trate do ďalších sezón. Ratrak sme viac času opravovali, ako na ňom jazdili a aj tak ho presvedčili iba na zatáčanie do jednej strany. včera Marek Šurina Správy
Túra Ako sme nezmizli v pohorí Tríbeč S kamarátom z času na čas vyrážame na vander s prespaním vonku. Tento rok sa nám to pre pandémiu či pracovné povinnosti nedarilo, a tak po celoštátnom špáraní v nose sme sa rozhodli využiť slobodu pohybu s negatívnym testom. Mňa zaujal článok o útulni Žliabok, a tak som vymyslel trasu a Ctibor zohnal ďalšieho parťáka – Petra zo Špačiniec. 01/12/20 Miroslav Svítek Tribeč