Ohnisko na okraji lúky Pustka
Bivak

Táborisko Pustka pod Svinským hrbom

06. 07. 2019
Hnilecké vrchy síce nepatria k častým cieľom hrebeňovkárov, ale možnosť táborenia určite poteší. Zároveň ide o vďačnú oblasť pre tulákov v severnej časti Volovských vrchov, ktoré nie sú poznačené masívnou ťažbou dreva ako zvyšok pohoria.

• z Poráča (bus) po modrej značke popod Svinský hrb za cca 0.30 h,
  • zo Závadky (bus) po zelenej značke cez Smrečinu a popod Holý vrch za cca 2.45 h,
  • zo Švedlára (vlak, bus) po modrej značke cez sedlo pod Bukovcom, Bukovec (Buchwald) a popod Holý vrch za cca 3.15 h.

Zariadenie táboriska je veľmi jednoduché. Tvorí ho upravené vonkajšie ohnisko s priľahlým sedením (lavička a pník), drevený stôl a jednoduchý prístrešok, pod ktorým je drevené sedenie (stôl a lavice). Prístrešok zo smrekovej guľatiny má rozmery približne 2 x 2 metre (nepravidelný lichobežník). Jednospádovú pultovú krytinu tvorí igelit, ktorý je zaťažený konármi. Na nocľah je ťažšie využiteľný, keďže je v ňom umiestnené sedenie a taktiež bočné steny nie sú nijako chránené proti dažďu. Čiastočne je chránené konármi buka, pod ktorým je prístrešie umiestnené.

Na stanovanie možno využiť priľahlú lúku Pustka, ktorá je udržiavaná kosením. Zrejme posedenie s ohniskom slúži koscom počas šichty. Preto prosím o dodržiavanie poriadku v okolí a nezakladanie nových ohnísk.

Najbližší mne známy zdroj vody sa nachádza SZ od Holého vrchu na traverzovej ceste (zelená značka smer Závadka, asi 30 minút chôdze). Ide o napájadlá pre dobytok. Voda sa dá tiež nabrať v obci Poráč, kde je viacero voľne prístupných prameňov.

Táborisko Pustka pod Svinským hrbom 06/07/19 00:00 nová téma

Recenzia Merino bunda Black hill Veles Koncom roka 2019 sa mi na víkendovej akcii vo Veľkej Fatre pokazil na flísovej bunde zips. Nebola to žiadna výhra chodiť po zasneženej Fatre s rozzipsovanou bundou. Zhodou okolnosti na chate bol kamarát s merino bundou od Black hill, ktorá sa mi zapáčila, tak som si ju hneď vyskúšal. Po návrate do civilizácie som si objednal u slovenského výrobcu model Veles. Po trištvrte roku jej nosenia sa s vami podelím o moje skúsenosti. 28/10/20 Tomáš Trstenský Oblečenie
Túra Zaniknuté dediny (8) – Dubník V súvislosti s ťažbou nerastného bohatstva neustále vznikajú i zanikajú ľudské sídla. Na území Slovenska bola v minulých storočiach intenzívna ťažba prevažne rudného bohatstva. S baníckou činnosťou na našom území vzniklo viacero baníckych osád. Mnoho ich zaniklo, ale medzi bývalými baníckymi kolóniami má výsostnú pozíciu osada Dubník. 23/07/20 Tomáš Trstenský Slanské vrchy
Názor Petícia: Do prírody cez betónové koridory? Nie! Králikárne versus vilové štvrte alebo zeleň hneď za panelákmi proti vyasfaltovaným koridorom pomedzi múry satelitných ulíc. Obyvatelia banskobystrického sídliska Fončorda nesúhlasia s rozsiahlou výstavbou rodinných domov v prírode hneď nad mestom.  20/06/20 Tomáš Trstenský Iné

Správa Stane sa Čertovica bežkárskym eldorádom? Po minulej zimnej sezóne má OZ Horské spoločenstvo za sebou testovací ročník, kedy sme sprístupnili 15 kilometrov bežkárskych tratí pomocou staršieho ratraku, ktorého limity nedovoľujú pripraviť seriózne trate do ďalších sezón. Ratrak sme viac času opravovali, ako na ňom jazdili a aj tak ho presvedčili iba na zatáčanie do jednej strany. dnes Marek Šurina Správy
Túra Ako sme nezmizli v pohorí Tríbeč S kamarátom z času na čas vyrážame na vander s prespaním vonku. Tento rok sa nám to pre pandémiu či pracovné povinnosti nedarilo, a tak po celoštátnom špáraní v nose sme sa rozhodli využiť slobodu pohybu s negatívnym testom. Mňa zaujal článok o útulni Žliabok, a tak som vymyslel trasu a Ctibor zohnal ďalšieho parťáka – Petra zo Špačiniec. včera Miroslav Svítek Tribeč
Túra Tri dni v Chočských vrchoch Slovensko máme celkom slušne prechodené, no nájde sa pár turisticky veľmi známych miest, ktoré sa nám úspešne vyhýbajú. Takými bola časť Chočských vrchov - Pravnáč a Čerenová skala. 30/11/20 Danka Tomášiková Veľká Fatra a Choč

Táborisko Pustka pod Svinským hrbom 06/07/19 00:00 nová téma
    • Slovenské rudohorie - Volovské vrchy - Hnilecké vrchy: lúka Pustka pod Svinským hrbom

• vo vlastnom stane na udržiavanej lúke