Bivak

Táborisko Pustka pod Svinským hrbom

06.07.19
Hnilecké vrchy síce nepatria k častým cieľom hrebeňovkárov, ale možnosť táborenia určite poteší. Zároveň ide o vďačnú oblasť pre tulákov v severnej časti Volovských vrchov, ktoré nie sú poznačené masívnou ťažbou dreva ako zvyšok pohoria.

• z Poráča (bus) po modrej značke popod Svinský hrb za cca 0.30 h,
  • zo Závadky (bus) po zelenej značke cez Smrečinu a popod Holý vrch za cca 2.45 h,
  • zo Švedlára (vlak, bus) po modrej značke cez sedlo pod Bukovcom, Bukovec (Buchwald) a popod Holý vrch za cca 3.15 h.

Zariadenie táboriska je veľmi jednoduché. Tvorí ho upravené vonkajšie ohnisko s priľahlým sedením (lavička a pník), drevený stôl a jednoduchý prístrešok, pod ktorým je drevené sedenie (stôl a lavice). Prístrešok zo smrekovej guľatiny má rozmery približne 2 x 2 metre (nepravidelný lichobežník). Jednospádovú pultovú krytinu tvorí igelit, ktorý je zaťažený konármi. Na nocľah je ťažšie využiteľný, keďže je v ňom umiestnené sedenie a taktiež bočné steny nie sú nijako chránené proti dažďu. Čiastočne je chránené konármi buka, pod ktorým je prístrešie umiestnené.

Na stanovanie možno využiť priľahlú lúku Pustka, ktorá je udržiavaná kosením. Zrejme posedenie s ohniskom slúži koscom počas šichty. Preto prosím o dodržiavanie poriadku v okolí a nezakladanie nových ohnísk.

Najbližší mne známy zdroj vody sa nachádza SZ od Holého vrchu na traverzovej ceste (zelená značka smer Závadka, asi 30 minút chôdze). Ide o napájadlá pre dobytok. Voda sa dá tiež nabrať v obci Poráč, kde je viacero voľne prístupných prameňov.

Táborisko Pustka pod Svinským hrbom 06/07/19 00:00 nová téma

Útulňa Barborka na Lenivej Výstavba na Lenivej sa nedávno "preslávila" stavebnou aktivitou armádneho generála. Na mieste niekdajšej vojenskej chaty Barbora sa rozhodol postaviť súkromný rekreačný objekt. Aby sa upokojil rozruch okolo kontroverznej výstavby na území Národného parku Nízke Tatry, tak generál pre verejnosť vybudoval v sedle Lenivej malú turistickú útulňu Barborka. 28/03/20 Tomáš Trstenský Nízke Tatry
Túra Via Dinarica (3) – planina Visočica a Treskavica Putovanie ľudoprázdnymi balkánskymi horami pokračuje. Opúšťame planinu Bjelašnica a mostom cez Rakitnicu prechádzame do pohoria Visočica. Nedržíme sa kŕčovite trasy magistrály. Via Dinarica zabočí k horskej osade Bobovica a my pokračujeme po asfaltke do dedinky Tušila. Prechádzame jej jednotlivými osadami, až zakotvíme v susedstve turistickej chaty Vrela. Nasledujúce dve noci kotvíme v penzióne Visočica. 25/03/20 Tomáš Trstenský Svet
Prístrešok Jánske táborisko Oravská Polhora Oravská Polhora ako naša najsevernejšia obec je vhodným východiskom (cieľom) pri prechode hlavného hrebeňa Oravských Beskýd. Ak zvolíte neskorý nástup na hrebeňovku, tak mám pre vás tip na prvý nocľah v blízkosti horného konca rozsiahlej goralskej obce. 21/03/20 Tomáš Trstenský Oravské Beskydy

Túra Macedónske paberky Desaťdňová návšteva Severného Macedónska sa uskutočnila ešte na jar v roku 2016, ktorej hlavnými cieľmi boli ľudoprázdne končiny pohorí Šar planina a Galičica s prechodom od jazera Ohrid k Prespanu. Nech je inšpiráciou pre podobný okruh západnou polovicou balkánskej krajiny. dnes Marek Súľovský Svet
Túra Ako sme sa motali Štiavnickými vrchmi - 1. časť Za cieľ tohtoročného jarného vandru sme si zvolili Štiavnické vrchy. Slovo „jarný“ však tento rok začiatkom mája bolo treba brať s poriadnou rezervou. Príroda sa totiž tento rok zbláznila ešte viac ako po iné roky a zo zimy sme skočili rovno do leta. Stromy zakvitli už v apríli a v máji sme tu mali hotové leto s 30-stupňovými teplotami. Kým po iné roky sme sa v tomto termíne vytešovali z jarnej chrumkavej zelenej farby lístia a postupne sa s nadmorskou výškou prebúdzajúcu krajinu, teraz sme vyhľadávali tieň a schovávali sa pred páliacim slnkom. včera Zdeno Vasilišin Štiavnické vrchy
Túra Hrebeňovka Bielych Karpát Biele Karpaty sú ďalším pohorím, ktoré mám veľmi rád, a tak ďalší viacdňový prechod mieril automaticky sem. Logickým začiatkom pre hrebeňovku pohoria by bol Lyský priesmyk nad obcou Lysá pod Makytou, kde Biele Karpaty začínajú. Obísť však najkrajšiu časť pohoria v oblasti Vršatských bradiel by bola škoda, a tak som sa rozhodol začať v meste Púchov. 05/04/20 Pavel Forgáč Biele Karpaty

Táborisko Pustka pod Svinským hrbom 06/07/19 00:00 nová téma
    • Slovenské rudohorie - Volovské vrchy - Hnilecké vrchy: lúka Pustka pod Svinským hrbom

• vo vlastnom stane na udržiavanej lúke