Bivak

Táborisko Pustka pod Svinským hrbom

06.07.19
Hnilecké vrchy síce nepatria k častým cieľom hrebeňovkárov, ale možnosť táborenia určite poteší. Zároveň ide o vďačnú oblasť pre tulákov v severnej časti Volovských vrchov, ktoré nie sú poznačené masívnou ťažbou dreva ako zvyšok pohoria.

• z Poráča (bus) po modrej značke popod Svinský hrb za cca 0.30 h,
  • zo Závadky (bus) po zelenej značke cez Smrečinu a popod Holý vrch za cca 2.45 h,
  • zo Švedlára (vlak, bus) po modrej značke cez sedlo pod Bukovcom, Bukovec (Buchwald) a popod Holý vrch za cca 3.15 h.

Zariadenie táboriska je veľmi jednoduché. Tvorí ho upravené vonkajšie ohnisko s priľahlým sedením (lavička a pník), drevený stôl a jednoduchý prístrešok, pod ktorým je drevené sedenie (stôl a lavice). Prístrešok zo smrekovej guľatiny má rozmery približne 2 x 2 metre (nepravidelný lichobežník). Jednospádovú pultovú krytinu tvorí igelit, ktorý je zaťažený konármi. Na nocľah je ťažšie využiteľný, keďže je v ňom umiestnené sedenie a taktiež bočné steny nie sú nijako chránené proti dažďu. Čiastočne je chránené konármi buka, pod ktorým je prístrešie umiestnené.

Na stanovanie možno využiť priľahlú lúku Pustka, ktorá je udržiavaná kosením. Zrejme posedenie s ohniskom slúži koscom počas šichty. Preto prosím o dodržiavanie poriadku v okolí a nezakladanie nových ohnísk.

Najbližší mne známy zdroj vody sa nachádza SZ od Holého vrchu na traverzovej ceste (zelená značka smer Závadka, asi 30 minút chôdze). Ide o napájadlá pre dobytok. Voda sa dá tiež nabrať v obci Poráč, kde je viacero voľne prístupných prameňov.

Táborisko Pustka pod Svinským hrbom 06/07/19 00:00 nová téma

Túra Prečo rastie deväť sekvojovcov pri Novej Bani Cez prázdniny mnohí balia kufre a mieria za hranice všednej každodennosti. Merajú dlhé cesty a precestujú pol sveta, aby videli jeho divy. Čuduj sa svete aj na krpatom Slovensku máme tiež mnohé kuriozity, divy a unikáty. Netreba cestovať stovky či viac kilometrov. Netreba ani vracať ľudom Slovensko. Stačí sa lepšie pozrieť za vlastné humná a poriadne sa rozhliadnuť. Objavíme mnoho zaujímavostí, ktoré nás doslova zaskočia. 02/08/19 Tomáš Trstenský Pohronský Inovec, Vtáčnik, +
Recenzia Zakarpatí - Sprievodca bývalou Podkarpatskou Rusou Podkarpatská Rus sa presne pred 100 rokmi (1919) stala súčasťou Československa, odkedy začali vychádzať výpravné cestopisy o kraji pod Východnými Karpatami. Klub československých turistov začal zakladať na Podkarpatsku svoje odbory, budovať značené chodníky a stavať horské chaty. Aby prilákali výletníkov z ostatných častí republiky, boli vydávaní knižní sprievodcovia po podkarpatských horách i obciach. 24/07/19 Tomáš Trstenský Mapy a knihy
Útulňa Chatka Zigovka Milú a výborne zariadenú lesnú chatku som objavil úplnou náhodou. Išiel som pozrieť kamaráta do Hornej Marikovej pešo cez hory a tu sa tesne pod horským sedlom vrchu Zigov (Milechovská Kýčera) ukázal medzi stromami nový zrub. Keďže bol blízko modrej značky, tak som si ho išiel pozrieť. O to väčšie bolo prekvapenie, že je voľne prístupný. 20/07/19 Tomáš Trstenský Javorníky

Túra Západné Javorníky: Čertov – Vysoká nad Kysucou Východnú časť Javorníkov v okolí Čadce som pochodil vo všetkých ročných obdobiach, pešo, na snežniciach alebo aj na bicykli. Západnú časť, tvoriacu hranicu SR a ČR, som poznal len z lyžovačky na Čertove. Túto osadu Lazov pod Makytou som zvolil ako východisko hrebeňovej túry najmä z dopravných dôvodov – keď piatok bol zároveň sviatkom Sv. Cyrila a Sv. Metoda a autobus z Púchova ideálne nadväzoval na skorý rýchlik z Bratislavy. dnes Peter Straka Javorníky
Prístrešok Rokoš Ďalšiu možnosť úkrytu pri potulkách Strážovskými vrchmi ponúka prístrešok, vybudovaný pár metrov od vrcholu Rokoša. Jeho výhodou je, že má vytvorený v podkroví priestor pre zopár nocľažníkov (hoci možnosť nocľahu je limitovaná neprítomnosťou vodného zdroja v okolí). včera Michal Bukvai Strážovské vrchy
Ferrata Ferrata Dve veže v Liptovských Revúcach Postupne aj na Slovensku pribúdajú zaistené cesty via ferrata. Nový prírastok k tomuto populárnemu sprístupneniu skál nehorolezcom pribudol na Liptove, neďaleko Nižnej Revúcej na skale nad Záhorovom. Dostal pomenovanie "Dve veže" a krátko pred oficiálnym otvorením sme ho vyskúšali spolu s asi tuctom iných ferratistov z okolia. 16/08/19 Ľubomír Mäkký Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)

Táborisko Pustka pod Svinským hrbom 06/07/19 00:00 nová téma
    • Slovenské rudohorie - Volovské vrchy - Hnilecké vrchy: lúka Pustka pod Svinským hrbom

• vo vlastnom stane na udržiavanej lúke