Útulňa

Chatka Zigovka

20.07.19

• z Hornej Marikovej, Modlatína (bus) po modrej značke cez Končitú za asi 1.30 h,
  • z Hornej Marikovej, Kátliny (bus) po žltej a modrej cez Končitú za asi 2.00 h,
  • z Mestečka / Záriečia (vlak, bus) po zelenej a modrej značke cez sedlo Kýčera za asi 3.15 h.

Ide o nový objekt, o ktorom nevedel ani kamarát. Drevený zrub je zastrešený sedlovou plechovou strechou, ktorá na východnej a severnej strane vytvára krytú verandu ako vstup do objektu. Prízemnú časť tvorí kuchyňa a jedáleň s veľmi dobrým vybavením. V rohu je umiestnené vykurovacie teleso (kovová pec), ktoré slúži aj na varenie. Pod oknom sú umiestnené skrinky s výlevkou (bez vody) a pri susednej stene ďalšie skrinky vo forme kuchynskej linky. Nad nimi sú dobre uzavreté police, aby sa k potravinám nedostali hlodavce. Pri schodoch na poschodie je veľká polica s ďalším kuchynským vybavením. Jedálenskú časť tvorí stôl a tri široké lavice, ktoré môžu poslúžiť ako lavice na spanie pre nižších nocľažníkov. Súčasťou sú tri drevené stoličky. Denné svetlo zabezpečujú tri plastové okná po stranách.

Podkrovnú - spaciu časť tvorí matracové letisko, ktoré osvetľuje jedno plastové okno. Ďalšie sedenie je umiestnené na verande, kde sú dve drevené lavičky a stolička. Pod chatkou je samozrejme aj vonkajšie ohnisko s drevenou lavičkou. Na blízkom smreku sú drevené smerovky k blízkym i vzdialeným cieľom.

O studničke v blízkosti chatky neviem (nehľadal som), ak o nej viete, napíšte do diskusie. Najbližšia voda by sa mala nachádzať v zákrute lesnej cesty na modrej značke poniže sedla na polohe tu. Ďalšia voda sa nachádza v pramennej oblasti Kátlinského potoka na polohe tu.

Chatka Zigovka 23/07/19 18:47 3 príspevky

Túra Prečo rastie deväť sekvojovcov pri Novej Bani Cez prázdniny mnohí balia kufre a mieria za hranice všednej každodennosti. Merajú dlhé cesty a precestujú pol sveta, aby videli jeho divy. Čuduj sa svete aj na krpatom Slovensku máme tiež mnohé kuriozity, divy a unikáty. Netreba cestovať stovky či viac kilometrov. Netreba ani vracať ľudom Slovensko. Stačí sa lepšie pozrieť za vlastné humná a poriadne sa rozhliadnuť. Objavíme mnoho zaujímavostí, ktoré nás doslova zaskočia. 02/08/19 Tomáš Trstenský Pohronský Inovec, Vtáčnik, +
Recenzia Zakarpatí - Sprievodca bývalou Podkarpatskou Rusou Podkarpatská Rus sa presne pred 100 rokmi (1919) stala súčasťou Československa, odkedy začali vychádzať výpravné cestopisy o kraji pod Východnými Karpatami. Klub československých turistov začal zakladať na Podkarpatsku svoje odbory, budovať značené chodníky a stavať horské chaty. Aby prilákali výletníkov z ostatných častí republiky, boli vydávaní knižní sprievodcovia po podkarpatských horách i obciach. 24/07/19 Tomáš Trstenský Mapy a knihy
Útulňa Chatka Zigovka Milú a výborne zariadenú lesnú chatku som objavil úplnou náhodou. Išiel som pozrieť kamaráta do Hornej Marikovej pešo cez hory a tu sa tesne pod horským sedlom vrchu Zigov (Milechovská Kýčera) ukázal medzi stromami nový zrub. Keďže bol blízko modrej značky, tak som si ho išiel pozrieť. O to väčšie bolo prekvapenie, že je voľne prístupný. 20/07/19 Tomáš Trstenský Javorníky

Túra Západné Javorníky: Čertov – Vysoká nad Kysucou Východnú časť Javorníkov v okolí Čadce som pochodil vo všetkých ročných obdobiach, pešo, na snežniciach alebo aj na bicykli. Západnú časť, tvoriacu hranicu SR a ČR, som poznal len z lyžovačky na Čertove. Túto osadu Lazov pod Makytou som zvolil ako východisko hrebeňovej túry najmä z dopravných dôvodov – keď piatok bol zároveň sviatkom Sv. Cyrila a Sv. Metoda a autobus z Púchova ideálne nadväzoval na skorý rýchlik z Bratislavy. dnes Peter Straka Javorníky
Prístrešok Rokoš Ďalšiu možnosť úkrytu pri potulkách Strážovskými vrchmi ponúka prístrešok, vybudovaný pár metrov od vrcholu Rokoša. Jeho výhodou je, že má vytvorený v podkroví priestor pre zopár nocľažníkov (hoci možnosť nocľahu je limitovaná neprítomnosťou vodného zdroja v okolí). včera Michal Bukvai Strážovské vrchy
Ferrata Ferrata Dve veže v Liptovských Revúcach Postupne aj na Slovensku pribúdajú zaistené cesty via ferrata. Nový prírastok k tomuto populárnemu sprístupneniu skál nehorolezcom pribudol na Liptove, neďaleko Nižnej Revúcej na skale nad Záhorovom. Dostal pomenovanie "Dve veže" a krátko pred oficiálnym otvorením sme ho vyskúšali spolu s asi tuctom iných ferratistov z okolia. 16/08/19 Ľubomír Mäkký Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)

Chatka Zigovka 23/07/19 18:47 3 príspevky
    • Javorníky: pod sedlom Zigova, na SV od vrcholu Milechovskej Kýčery

• na prični v podkroví (matrace) a na laviciach na prízemí, príp. núdzovo na podlahe jedálne

• celoročná

• potoky pod sedlom

• Považská Bystrica (vlak, bus) - Horná Mariková (bus) - modrá značka na sedlo Zigov

• vonkajšie ohnisko s dreveným sedením, latrína