Podcast

21.06.19

Vypočujte si ako podcast

Prírodný turizmus v Poloninách a vo Vysokých Tatrách 21/06/19 14:00 nová téma

Recenzia Asolo Magnum GV – ferratové stredne vysoké topánky Hľadanie ideálnej obuvi na turistiku a pridružené aktivity je zložité. Modelov na trhu je veľké množstvo a jeden, ktorým by sa dalo pokryť všetko, je takmer nemožné nájsť. V poslednom čase som si zvykol – ako priblíženie k ideálu univerzality – používať approach polovičky. Za cenu zníženia opory dostanete vzdušnú obuv s výbornou pohyblivosťou, no členok si to môže ľahko odniesť. Ak chcete ponechať výhody approach polovičiek, no trochu zlepšiť oporu, môžete siahnuť po tzv. mid verzii, ktorá má nízky komín. Takouto mid verziou je napr. aj Asolo Magnum GV, ktorý od jari testujem. 17/07/19 Ľubomír Mäkký Obutie
Recenzia Vyskúšali sme jedlo na cesty Adventure Menu Možností stravovania na horách je mnoho. Niekto zámerne vyberá túry tak, aby ich súčasťou boli horské chaty a tam sa aj prestravujú. Kto však uprednostňuje menej frekventované trasy, musí si so sebou vziať jedlo. Niekomu stačí chlieb a k tomu niečo na studeno, druhým extrémom je nosenie surovín a varenie v ešuse. Lenivší sa však môžu chutne najesť, hoci sa im variť nechce, no vifonka nespĺňa ich kritériá. Doposiaľ sme z tejto kategórie vyskúšali lyofilizovanú stravu viacerých výrobcov – teda dehydrovanú vymrazovaním. Tentoraz sa nám však dostal do rúk produkt, ktorý je hotový, netreba doň liať horúcu vodu, stačí ohriať a jesť. Vyrábajú ho v Čechách a volá sa AdventureMenu. 10/07/19 Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo
Podcast Prírodný turizmus v Poloninách a vo Vysokých Tatrách Je to zatiaľ okrajový žáner na Slovensku. Prírodný turizmus však môže ponúknuť úplne odlišný pohľad na túru. Nejde o kilometre, výškové metre, výhľady, či športový výkon. Na relatívne krátkej vzdialenosti strávite dlhší čas a bližšie ho spoznáte. V tomto dieli podcastu HIKING.SK sa s našou šéfredaktorkou rozprávame o jej výletoch v Poloninách a vo Vysokých Tatrách. 21/06/19 Ľubomír Mäkký Rozhovory

Útulňa Chatka Zigovka Milú a výborne zariadenú lesnú chatku som objavil úplnou náhodou. Išiel som pozrieť kamaráta do Hornej Marikovej pešo cez hory a tu sa tesne pod horským sedlom vrchu Zigov (Milechovská Kýčera) ukázal medzi stromami nový zrub. Keďže bol blízko modrej značky, tak som si ho išiel pozrieť. O to väčšie bolo prekvapenie, že je voľne prístupný. dnes Tomáš Trstenský Javorníky
Túra Vodopády v okolí Liptovských Revúc Jar v roku 2019 začala veľmi suchým a teplým marcom a pokračovala takým istým aprílom. Turisti sa tešili a poľnohospodári bedákali. V máji sa to však vymenilo. Studený a daždivý máj žičil poľnohospodárom, ale trápil turistov. V máji by už bolo treba stúpať aj do vyšších hôr, robiť hrebeňovky, no počasie hovorí nie! včera Danka Tomášiková Veľká Fatra a Choč
Túra Nýdek – Veľká Čantoryje s deťmi Koncom augusta 2018 má mladšia dcéra Vilma 8 týždňov a za sebou prvý alpský výlet. Staršia dvojročná Dita je už skúsená turistka. O dva týždne na to trávime predĺžený víkend v Mostoch u Jablunkova, hneď za slovenskou hranicou. Po výlete na Girovú a upršanom dni na Trojmedzí má byť opäť pekne, a tak sa rozhodujeme pre turistický výlet na Veľkú Čantoryju (po česky Velká Čantoryje), hraničný vrchol a najvyšší bod Sliezskych Beskýd. 18/07/19 Andrea Morongová Západné Beskydy, Česko