Podcast

Prírodný turizmus v Poloninách a vo Vysokých Tatrách

21.06.19
Je to zatiaľ okrajový žáner na Slovensku. Prírodný turizmus však môže ponúknuť úplne odlišný pohľad na túru. Nejde o kilometre, výškové metre, výhľady, či športový výkon. Na relatívne krátkej vzdialenosti strávite dlhší čas a bližšie ho spoznáte. V tomto dieli podcastu HIKING.SK sa s našou šéfredaktorkou rozprávame o jej výletoch v Poloninách a vo Vysokých Tatrách.

Vypočujte si ako podcast

Prírodný turizmus v Poloninách a vo Vysokých Tatrách 21/06/19 14:00 nová téma

Test Ponožky Hanwag Merino Trek, Merino Hike a Trek Bunion Vlnené aj syntetické ponožky majú svoje výhody – jedny vydržia dlho odolávať smradu, druhé zas lepšie odvádzajú pot a lepšie udržia nohu suchú. Veľa turistických ponožiek sa však snaží rôzne ich mixovať a využiť súčasne dobré vlastnosti syntetiky aj vlny. Tak je tomu aj pri Hanwag ponožkách. V priebehu letnej a jesennej sezóny sme vyskúšali viacero modelov – nižšie a tenšie Merino Hike, stredne hrubé Merino Trek a tiež variant pre haluxový palec, Bunion. 22/01/20 Ľubomír Mäkký Obutie
Podcast Kungsleden – turistika vo švédskom Laponsku Kungsleden je diaľková turistická trasa vo švédskom Laponsku. V 15. epizóde HIKING podcastu sa rozprávajú Ľubo s Palim o zážitoch z tejto trasy na sklonku tamojšej jesene. Reč bude o tom, aká je v severnom Švédsku príroda, ako sa tam turistika líši od nórskych Lofotov, aké sú turistické chodníky, značenie, horské chaty a s akými nástrahami sa museli vysporiadať. 30/12/19 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Extra Aký bol rok 2019 – návštevnosť a najlepšie články Na konci kalendárneho roka je dobrá príležitosť obzrieť sa, ako vyzeral rok 2019 na stránkach nášho magazínu. Môžeme sa pochváliť, že naša návštevnosť opäť stúpla. Tradične aktívni autori nám aj tento rok venovali svoju priazeň, a privítali sme aj niekoľko nových. Viac sme sa venovali témam ochrany prírody, keďže zachovaná príroda je okrem iných dôležitých dôvodov pre turistov nepostrádateľná aj z hľadiska vykonávania nášho koníčka. Pozrieme sa na najčítanejšie články tohto roka a pridávame tipy aj na ďalšie, ktoré ste možno prehliadli, ale stoja za prečítanie. A na záver nazrieme do najdiskutovanejším tém v našom fóre. 30/12/19 Ľubomír Mäkký Zaujímavosti

Reportáž Ako sme označovali vrcholy pre nový OTO Ak sľúbi niekto niečo spraviť, som tak naivný, že si myslím, že to aj spraví. Po vyše dvoch mesiacoch čakania na označenia vrcholov pre nový OTO 24 vrcholov MK v BSK a zistení, že sľub zostal sľubom, vzal som veci do svojich rúk. Známa mi vytlačila na A4 označenia štyroch kopcov nad Bratislavou, a keďže som mal deň dovolenky, mohol som vyraziť. Kamarátka sa pridala, „lebo ve dvou se to lépe táhne“. dnes Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Rysy a Kôprovský štít – s búrkou o preteky Na sobotu som mal dohodnutý výstup na Gerlachovský štít a v prípade nepriazne počasia bola v zálohe aj nedeľa. Počasie bolo však dobré takmer celý víkend a pokaziť sa malo až v nedeľu poobede. Najskôr som nemal v pláne ostať aj druhý deň v Tatrách, keďže nie som veľký nadšenec tohto pohoria, ale nakoniec som si povedal, že keď už som tu, tak vybehnem niekam aj v druhý deň. včera Pavel Forgáč Vysoké a Belianske Tatry
Túra Novoročná túra na Velickú poľanu Ako na Nový rok, tak po celý rok, hovorí sa. Nebolo by od veci chodiť na túru každý deň, bavím sa v duchu na tomto porekadle, keď šliapeme z Nového Smokovca mladým lesom. Vybrali sme sa po našej obľúbenej žltej značke, ktorá vedie na Sliezsky dom. Vieme, že aj keď sú Tatry cez sviatky plné, tu budeme mať celkom súkromie. 23/01/20 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry