Podcast

Prírodný turizmus v Poloninách a vo Vysokých Tatrách

21. 06. 2019
Je to zatiaľ okrajový žáner na Slovensku. Prírodný turizmus však môže ponúknuť úplne odlišný pohľad na túru. Nejde o kilometre, výškové metre, výhľady, či športový výkon. Na relatívne krátkej vzdialenosti strávite dlhší čas a bližšie ho spoznáte. V tomto dieli podcastu HIKING.SK sa s našou šéfredaktorkou rozprávame o jej výletoch v Poloninách a vo Vysokých Tatrách.

Vypočujte si ako podcast

Prírodný turizmus v Poloninách a vo Vysokých Tatrách 21/06/19 14:00 nová téma

Recenzia Fjällräven Vidda Pro Ventilated nohavice a bunda Turistické nohavice do hustých lesov, k táborovému ohňu, na túlačky v miernejšom tempe, na predieranie divočinou bez chodníkov. Podobné staršiemu modelu Barents Pro, vylepšené o spodnú manžetu, ktorá čiastočne nahradí návleky, odvetrávacie zipsy na bokoch a malé elastické diely, ktoré zlepšujú fit bez vplyvu na odolnosť. Zálesákom poskočí srdce pri možnosti pevného umiestnenia noža či zavesenie malej sekerky. Predstavujeme nohavice Fjällräven Vidda Pro Ventilated a rovnomennú bundu. 20/05/20 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Recenzia Bergans Rondane 30 – pánsky batoh na jednodňovky Vyšší ľudia majú pri menších batohoch často problém krátkeho chrbtového systému – keď batoh na ramenách sedí dobre, bedrový pás ide často cez pupok, čo nie je práve pohodlné, mení to ťažisko a nevhodne zaťažuje chrbticu. Batoh Rondane 30 má preto predĺžený a výškovo nastaviteľný chrbtový systém. Okrem toho má na turistický batoh nadštandardnú výbavu a je pomerne ľahký. Testovali sme ho počas množstva jarných potuliek lesmi Malých Karpát, keď by sme inak boli boli na jarných skialpoch, no sezóna koronavírusu to veľmi neumožňovala. 06/05/20 Ľubomír Mäkký Batohy
Rada Vyberte si túru vo vašom okrese Túry bežne vyberáme podľa pohorí, nie podľa okresov. Cez veľkonočné obdobie sa však vláda rozhodla znížiť mobilitu obyvateľstva z dôvodu možného šírenia koronavírusu a obmedzila voľný pohyb mimo okres. Niektoré okresy majú zvláštny tvar a ich hranice bežne turistovi nenapadne vôbec riešiť. Preto sme pripravili zopár pomôcok, ktoré sa v tomto období môžu hodiť. 12/04/20 Ľubomír Mäkký Zdravie

Túra Okruh Jánošíkovými dierami so synom V Jánošíkových dierach sme boli naposledy na jeseň v roku 2012. Bol s nami vtedy aj náš Janino, len sme o ňom ešte nevedeli. A keďže si na svoj maternicový zážitok samozrejme nepamätá, v rámci dohody, že každý týždeň počas pracovných dní si spravíme aspoň jeden celodenný výlet, sme sa vybrali práve sem. Síce to je z Bratislavy už celkom kus, ale ešte sa to v rámci jedného dňa otočiť dá. A keď môžeme na jednodňovky do troch hodín cesty chodiť do Álp, prečo by sme nemohli aj v rámci Slovenska? dnes Martina Haratíková Malá Fatra
Správa Horské chaty sa vracajú do normálu, nocľahy sú ešte obmedzené Po ďalšej vlne uvoľňovania opatrení sa prevádzka horských chát a útulní opäť priblížila k zaužívanému modelu fungovania. Pretrvávajú však niektoré obmedzenia. Týkajú sa najmä pobytu v interiéroch a možností nocľahu. dnes Soňa Mäkká Správy
Túra Putovanie rajom z Bielych Vôd do Smižian Pekné jarné počasie nás vytiahlo von do prírody. Večer sme si pripravili plecniaky s proviantom a turistické palice. Voskom sme si impregnovali turistické topánky, aby keď náhodou stúpime do vody, nenavlhli. Na stôl na viditeľné miesto sme si dali rúška na tvár, aby sme nezabudli. Vybrali sme si trasu Slovenským rajom z juhu na sever, z Bielych Vôd cez Kauzy, Čingov až do Smižian. dnes Anna Lenkeyová Slovenský raj