Prístrešok Pod Surovinou

Pri mojich túlačkách Vrchdobročom som dvakrát prechádzal popri väčšom prístrešku, ktorý je v tejto oblasti raritou, a tak pri turistike určite pomôže znalosť prístrešia, lebo vrcholové výhľadové lúky nepriťahujú len peších ale aj cykloturistov.

Slovenské rudohorie: Veporské vrchy - Sihlianska planina - medzi Surovinou a rázcestím Táňovo
908 m n. m.
4 ľudia s vlastnou karimatkou a fóliou na zemi
trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)
Spojenie
Hriňová (bus) - Detvianska Huta (bus) / Hrnčiarky (bus)

Nachádza sa asi 10 metrov od zelenej TZT medzi v polovici úseku medzi Vrchdobročom a rázcestím Táňovo, po klesaní od Suroviny a za odbočkou do osady Žihľava. Prístrešok je dobre viditeľný a stojí pod veľkým dubiskom.

• Z Hriňovej cez Vrchdobroč po zelenej za 3.00 h,
  • Z Hrnčiarok po červenej a od rázc. Táňovo po zelenej za 2.10 h,
  • Z Dobroča po žltej a cez Vrchdobroč po zelenej za 3.25 h,
  • Z Detvianskej Huty po žltej a cez rázc. Táňovo po červenej za 1.50 h.

Prístrešok s pôdorysom asi 4 x 8 metrov je viac vhodný na skrytie sa pred nečasom, ktoré poskytuje mohutná strecha v štýle ľudových domčekov. Lepenková krytina vyzerá byť nová a nepretekajúca.

Interiér je veľmi jednoduchý a bez stien, ale húštiny naokolo by mali ako tak chrániť pred vetrom a rovnako strecha pred bočným dažďom. Nachádza sa tu len pár lavíc po bokoch s operadlom, ktoré však nie sú vhodné na prespatie. Podlaha pre asi troch až štyroch nocľažníkov je len hlinená, takže pod karimatku poslúži aj fólia. Škoda, že stavitelia nemysleli aj na viacdňovkárov a neurobili pod strechou miesto na prespanie.

Prameň a ani potok som nepostrehol. V okolí sa nachádza Ranč pod bukmi a horská osada Žihľava, kde sa dá vypýtať voda.