Pod Surovinou

13.07.19
Pri mojich túlačkách Vrchdobročom som dvakrát prechádzal popri väčšom prístrešku, ktorý je v tejto oblasti raritou, a tak pri turistike určite pomôže znalosť prístrešia, lebo vrcholové výhľadové lúky nepriťahujú len peších ale aj cykloturistov.

Nachádza sa asi 10 metrov od zelenej TZT medzi v polovici úseku medzi Vrchdobročom a rázcestím Táňovo, po klesaní od Suroviny a za odbočkou do osady Žihľava. Prístrešok je dobre viditeľný a stojí pod veľkým dubiskom.

• Z Hriňovej cez Vrchdobroč po zelenej za 3.00 h,
  • Z Hrnčiarok po červenej a od rázc. Táňovo po zelenej za 2.10 h,
  • Z Dobroča po žltej a cez Vrchdobroč po zelenej za 3.25 h,
  • Z Detvianskej Huty po žltej a cez rázc. Táňovo po červenej za 1.50 h.

Prístrešok s pôdorysom asi 4 x 8 metrov je viac vhodný na skrytie sa pred nečasom, ktoré poskytuje mohutná strecha v štýle ľudových domčekov. Lepenková krytina vyzerá byť nová a nepretekajúca.

Interiér je veľmi jednoduchý a bez stien, ale húštiny naokolo by mali ako tak chrániť pred vetrom a rovnako strecha pred bočným dažďom. Nachádza sa tu len pár lavíc po bokoch s operadlom, ktoré však nie sú vhodné na prespatie. Podlaha pre asi troch až štyroch nocľažníkov je len hlinená, takže pod karimatku poslúži aj fólia. Škoda, že stavitelia nemysleli aj na viacdňovkárov a neurobili pod strechou miesto na prespanie.

Prameň a ani potok som nepostrehol. V okolí sa nachádza Ranč pod bukmi a horská osada Žihľava, kde sa dá vypýtať voda.

Pod Surovinou 06/08/19 12:58 3 príspevky

Túra Trojdňové jesenné podpolianske lazy a Zákľuky Babie leto roku 2018 bolo ako to lanské, opäť nádherné a dožičilo veľa vhodných dní na túlanie sa Slovenskom. Využil som ho na jesennú trojdňovku Veporskými vrchmi, ktoré som chcel opätovne navštíviť už hneď po prvej návšteve, keď sa mi veľmi zaľúbili Zákľuky. Zároveň som dlhšie rozmýšľal prejsť si detvianske a hriňovské lazy. 05/08/19 Henrich Tomáš Veporské vrchy, Poľana
Túra Mýtna – Šoltýska – Utekáč – Tisovec – Muráň II. Oblasť medzi Mýtnou a Muráňom na prvý pohľad nevyniká ničím zaujímavým, len samé lesy, pasienky a lazy. No práve to, činí z toho žiadanú lokalitu pre milovníkov nevysokých pohorí a malebných lúk a dokonca sa tu dajú nájsť aj pamiatky ľudského umu, ale žiaľ aj hlúposti. 29/07/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Mýtna – Šoltýska – Utekáč – Tisovec – Muráň I. Oblasť medzi Mýtnou a Muráňom na prvý pohľad nevyniká ničím zaujímavým, len samé lesy, pasienky a lazy. No práve to činí z toho žiadanú lokalitu pre milovníkov nevysokých pohorí a malebných lúk, a dokonca sa tu dajú nájsť aj pamiatky ľudského umu, ale žiaľ, aj hlúposti ľudí. 22/07/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy

Túra Čertova sihoť cez Kláštorisko z Čingova Čertova sihoť a jej skalná vyhliadka boli v našich turistických plánoch vždy tak trochu bokom, pretože prednosť dostávali známejšie a atraktívnejšie trasy. Či už v rámci Slovenského raja alebo aj širokého okolia. Zmeniť som sa to rozhodol až na jar minulého roka. Naplánovaný okruh, presnejšie zdeformovaná ležatá osmička z Čingova cez Tomášovský výhľad a Kláštorisko prechádza cez najznámejšie miesta raja, na ktorých som bol párkrát. dnes Peťo Nový Slovenský raj
Túra Markušovský skalný hríb a Šikľavá skala Spiš, nádherná rázovitá oblasť obkolesená navôkol množstvom historických a turistických pamiatok i zaujímavostí. Na jeho území sa nachádzajú Vysoké i Belianske Tatry, Pieniny, Levočské vrchy, Branisko, časť Volovských vrchov a Slovenský raj. Destinácie s množstvom hradov a ich zrúcanín, starobylých miest, múzeí, ale aj iných čarovných zákutí, ktoré môže turista uvidieť v čarokrásnej prírode. včera Marián Jaššo Volovské vrchy
Beh Cesta hrdinov SNP za 12 dní – Kráľova hoľa Na vysielači na Kráľovej holi je tradične napichnutý čierny mrak ako spečené Marshmallow na špajli. Vychádzame na najvyšší bod a Miki navrhuje, aby sme si na chvíľu oddýchli vnútri v domčeku. Schovávame sa dnu pred pľušťou, jedna dvojica tu už sedí a tiež sa zohrieva. Naťahujem si nohy, jem, pozerám na hodinky. Vyšli sme to za 1:55 hod, turisticky je to na 3:10. 14/12/19 Júlia Batmendijnová Slovensko

Pod Surovinou 06/08/19 12:58 3 príspevky
    • Slovenské rudohorie: Veporské vrchy - Sihlianska planina - medzi Surovinou a rázcestím Táňovo

• 4 ľudia s vlastnou karimatkou a fóliou na zemi

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• Hriňová (bus) - Detvianska Huta (bus) / Hrnčiarky (bus)