Pod Surovinou

13.07.19

Nachádza sa asi 10 metrov od zelenej TZT medzi v polovici úseku medzi Vrchdobročom a rázcestím Táňovo, po klesaní od Suroviny a za odbočkou do osady Žihľava. Prístrešok je dobre viditeľný a stojí pod veľkým dubiskom.

• Z Hriňovej cez Vrchdobroč po zelenej za 3.00 h,
  • Z Hrnčiarok po červenej a od rázc. Táňovo po zelenej za 2.10 h,
  • Z Dobroča po žltej a cez Vrchdobroč po zelenej za 3.25 h,
  • Z Detvianskej Huty po žltej a cez rázc. Táňovo po červenej za 1.50 h.

Prístrešok s pôdorysom asi 4 x 8 metrov je viac vhodný na skrytie sa pred nečasom, ktoré poskytuje mohutná strecha v štýle ľudových domčekov. Lepenková krytina vyzerá byť nová a nepretekajúca.

Interiér je veľmi jednoduchý a bez stien, ale húštiny naokolo by mali ako tak chrániť pred vetrom a rovnako strecha pred bočným dažďom. Nachádza sa tu len pár lavíc po bokoch s operadlom, ktoré však nie sú vhodné na prespatie. Podlaha pre asi troch až štyroch nocľažníkov je len hlinená, takže pod karimatku poslúži aj fólia. Škoda, že stavitelia nemysleli aj na viacdňovkárov a neurobili pod strechou miesto na prespanie.

Prameň a ani potok som nepostrehol. V okolí sa nachádza Ranč pod bukmi a horská osada Žihľava, kde sa dá vypýtať voda.

Pod Surovinou 22/07/19 07:26 2 príspevky

Túra Mýtna – Šoltýska – Utekáč – Tisovec – Muráň I. Oblasť medzi Mýtnou a Muráňom na prvý pohľad nevyniká ničím zaujímavým, len samé lesy, pasienky a lazy. No práve to činí z toho žiadanú lokalitu pre milovníkov nevysokých pohorí a malebných lúk, a dokonca sa tu dajú nájsť aj pamiatky ľudského umu, ale žiaľ, aj hlúposti ľudí. 22/07/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy
Prístrešok Pod Surovinou Pri mojich túlačkách Vrchdobročom som dvakrát prechádzal popri väčšom prístrešku, ktorý je v tejto oblasti raritou, a tak pri turistike určite pomôže znalosť prístrešia, lebo vrcholové výhľadové lúky nepriťahujú len peších ale aj cykloturistov. 13/07/19 Henrich Tomáš Veporské vrchy
Túra Prechod (ne)známym Vihorlatom II. Pred štyrmi rokmi som prvýkrát navštívil Vihorlatské vrchy a prešiel všetky zaujímavé miesta. Tým pádom to vyzeralo, že Vihorlat mám vybavený a môžem naň spokojne zabudnúť. Teda aspoň na nejaký čas. Ale keď som videl, že v jeho "závetrí" sú drevené cerkvi a že by sa to dalo spojiť s východným hrebeňom, tak som dumal nad prechodom (ne)známeho východného hrebeňa Vihorlatu. 24/06/19 Henrich Tomáš Vihorlatské vrchy

Recenzia Zakarpatí - Sprievodca bývalou Podkarpatskou Rusou Podkarpatská Rus sa presne pred 100 rokmi (1919) stala súčasťou Československa, odkedy začali vychádzať výpravné cestopisy o kraji pod Východnými Karpatami. Klub československých turistov začal zakladať na Podkarpatsku svoje odbory, budovať značené chodníky a stavať horské chaty. Aby prilákali výletníkov z ostatných častí republiky, boli vydávaní knižní sprievodcovia po podkarpatských horách i obciach. dnes Tomáš Trstenský Mapy a knihy
Túra Lavanttaler Alpen - Koralpe a Saualpe Keď chodievam Rakúskom po diaľnici A2 na juh, na hranici medzi Štajerskom a Korutánskom obdivujem vysokú horu. Volá sa Koralpe a patrí do pohoria Lavanttaler Alpen. Začiatkom júna bolo v Hochschwabe veľa snehu, preto som sa o týždeň vybral práve sem. Na oblých kopcoch ležiacich o voľačo južnejšie snáď už sneh nebude. Jeden deň strávim v Koralpe a druhý prejdem o voľačo nižšie Saualpe. včera Martin Knor Svet

Pod Surovinou 22/07/19 07:26 2 príspevky
    • Slovenské rudohorie: Veporské vrchy - Sihlianska planina - medzi Surovinou a rázcestím Táňovo

• 4 ľudia s vlastnou karimatkou a fóliou na zemi

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• Hriňová (bus) - Detvianska Huta (bus) / Hrnčiarky (bus)