Pod Surovinou

13. 07. 2019
Pri mojich túlačkách Vrchdobročom som dvakrát prechádzal popri väčšom prístrešku, ktorý je v tejto oblasti raritou, a tak pri turistike určite pomôže znalosť prístrešia, lebo vrcholové výhľadové lúky nepriťahujú len peších ale aj cykloturistov.

Nachádza sa asi 10 metrov od zelenej TZT medzi v polovici úseku medzi Vrchdobročom a rázcestím Táňovo, po klesaní od Suroviny a za odbočkou do osady Žihľava. Prístrešok je dobre viditeľný a stojí pod veľkým dubiskom.

• Z Hriňovej cez Vrchdobroč po zelenej za 3.00 h,
  • Z Hrnčiarok po červenej a od rázc. Táňovo po zelenej za 2.10 h,
  • Z Dobroča po žltej a cez Vrchdobroč po zelenej za 3.25 h,
  • Z Detvianskej Huty po žltej a cez rázc. Táňovo po červenej za 1.50 h.

Prístrešok s pôdorysom asi 4 x 8 metrov je viac vhodný na skrytie sa pred nečasom, ktoré poskytuje mohutná strecha v štýle ľudových domčekov. Lepenková krytina vyzerá byť nová a nepretekajúca.

Interiér je veľmi jednoduchý a bez stien, ale húštiny naokolo by mali ako tak chrániť pred vetrom a rovnako strecha pred bočným dažďom. Nachádza sa tu len pár lavíc po bokoch s operadlom, ktoré však nie sú vhodné na prespatie. Podlaha pre asi troch až štyroch nocľažníkov je len hlinená, takže pod karimatku poslúži aj fólia. Škoda, že stavitelia nemysleli aj na viacdňovkárov a neurobili pod strechou miesto na prespanie.

Prameň a ani potok som nepostrehol. V okolí sa nachádza Ranč pod bukmi a horská osada Žihľava, kde sa dá vypýtať voda.

Pod Surovinou 06/08/19 12:58 3 príspevky

Túra Rolovský tunel a vyhliadka pod Bujanovom Okolie vodnej nádrže Ružín je vďačnou lokalitou na turistické vyžitie a zrejme väčšina Východniarov pozná vyhliadky ako Sivec (Šivec) či Jánošíkova bašta a zase cestujúci vlakom, poznajú Bujanovský tunel. No jednak vyhliadky, ale aj železničný tunel majú svoje skryté dvojčatá. 19/02/21 Henrich Tomáš Čierna hora
Túra Litmanová – hora Zvir – Eliášovka – Kremná v zime Aj keď som v zime 2019 nerátal s návštevou Ľubovnianskej vrchoviny, predsa som sa na poslednú chvíľu zmobilizoval a vybral sa na túru. Vcelku to bola zaujímavá túra a nielen kvôli krásam prírody ľubovnianskeho pohoria. 11/02/21 Henrich Tomáš Ľubovnianska vrchovina
Túra Zimná Pálenica a Čiernohorské kúpele Pálenica nie je veľmi známy kopec vo Volovských vrchoch, no napriek tomu mi zamestnávala myseľ a zahrňoval som ju do plánov, keď mi sporadicky vyšiel čas na čosi východoslovenské. No na tento kopec som chcel ísť v zime, a tak naň vyšiel čas až v januári roku 2019. Zároveň ma v Krásach Slovenska upútal článok o kúpeľoch Čierna Hora. 01/02/21 Henrich Tomáš Volovské vrchy

Túra NCH Telekia a NCH Oblík Zhoršujúcu sa korosituáciu sme s priateľkou prečkávali bez výletov a túr do hôr. Keďže Slanské vrchy máme od Prešova relatívne pochodené, tentokrát sme to chceli zobrať z opačnej strany. Napokon sme sa predsa len dočkali uvoľnenia zákazu vychádzania a s negatívnym testom v ruke sme sa v jedno sychravé ráno vybrali za hranice priateľkinho okresu. dnes Dominik Chňapko Slanské vrchy
Túra Zima na Dolniakoch: Gabčíkovo – Veľký Meder Začiatkom decembra sa mi podarilo vybártrovať päťdenný pobyt v aquaparku vo Veľkom Mederi. Nebolo by na tom nič zvláštne, až na to, že ma predstava päťdňového močenia sa v termálnej vode, na rozdiel od manželky a dcéry, až tak veľmi nenadchla. Preto som rozmýšľal ako si pobyt spestriť, najlepšie túrou alebo návštevou zaujímavého miesta. Stačil mi len krátky pohľad do máp a hneď mi v hlave skrsol plán. Z neďalekého Gabčíkova vedie značka cez Medveďov, ďalej okolo Číčovského ramena do Veľkého Medera. Tú si prejdem. Potešil ma aj fakt, že po trase môžem navštíviť dve miesta, kde v minulosti stáli hrady. včera Anton Zahradník Podunajsko
Túra Severným cípom VF: Kopa, Nolčovská Magura a Smrekové Veľká Fatra patrí medzi moje najobľúbenejšie pohoria, ktoré mám už aj slušne prechodené v každom ročnom období. Je to sčasti preto, že sa nachádza blízko môjho bydliska. Druhým dôvodom sú krásne zachované lesy, ktoré sú oproti iným slovenským národným parkom v slušnej kondícii a tvoria stále veľkú časť jej rozlohy. Samozrejmosťou je známy hôľny hrebeň a nádherné vyhliadkové vrchy ako Krížna, Ploská a Rakytov. Tam som však bol už mnohokrát a ešte určite pôjdem. Tentokrát som sa vydal inde, kde som bol len raz v lete a tento kraj mi učaroval. 22/02/21 Martin Birka Veľká Fatra a Choč

Pod Surovinou 06/08/19 12:58 3 príspevky
    • Slovenské rudohorie: Veporské vrchy - Sihlianska planina - medzi Surovinou a rázcestím Táňovo

• 4 ľudia s vlastnou karimatkou a fóliou na zemi

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• Hriňová (bus) - Detvianska Huta (bus) / Hrnčiarky (bus)