Pod Surovinou

13. 07. 2019
Pri mojich túlačkách Vrchdobročom som dvakrát prechádzal popri väčšom prístrešku, ktorý je v tejto oblasti raritou, a tak pri turistike určite pomôže znalosť prístrešia, lebo vrcholové výhľadové lúky nepriťahujú len peších ale aj cykloturistov.

Nachádza sa asi 10 metrov od zelenej TZT medzi v polovici úseku medzi Vrchdobročom a rázcestím Táňovo, po klesaní od Suroviny a za odbočkou do osady Žihľava. Prístrešok je dobre viditeľný a stojí pod veľkým dubiskom.

• Z Hriňovej cez Vrchdobroč po zelenej za 3.00 h,
  • Z Hrnčiarok po červenej a od rázc. Táňovo po zelenej za 2.10 h,
  • Z Dobroča po žltej a cez Vrchdobroč po zelenej za 3.25 h,
  • Z Detvianskej Huty po žltej a cez rázc. Táňovo po červenej za 1.50 h.

Prístrešok s pôdorysom asi 4 x 8 metrov je viac vhodný na skrytie sa pred nečasom, ktoré poskytuje mohutná strecha v štýle ľudových domčekov. Lepenková krytina vyzerá byť nová a nepretekajúca.

Interiér je veľmi jednoduchý a bez stien, ale húštiny naokolo by mali ako tak chrániť pred vetrom a rovnako strecha pred bočným dažďom. Nachádza sa tu len pár lavíc po bokoch s operadlom, ktoré však nie sú vhodné na prespatie. Podlaha pre asi troch až štyroch nocľažníkov je len hlinená, takže pod karimatku poslúži aj fólia. Škoda, že stavitelia nemysleli aj na viacdňovkárov a neurobili pod strechou miesto na prespanie.

Prameň a ani potok som nepostrehol. V okolí sa nachádza Ranč pod bukmi a horská osada Žihľava, kde sa dá vypýtať voda.

Pod Surovinou 06/08/19 12:58 3 príspevky

Extra Vtáčie pozorovateľne na Hrhovských rybníkoch Vtáky a vodné plochy patria dokopy. A rovnako aj turistická a odborná verejnosť. Preto v Slovenskom krase, pri najväčších rybníkoch na Slovensku, vyrástli v spolupráci s maďarskou stranou cez projekt Úžasný vtáčí svet bez hraníc dve rozhľadne. 13/08/20 Henrich Tomáš Zaujímavosti
Extra Rozhľadňa Čerešenka Pred pár dňami, ale pred 708 rokmi, 15. júna 1312, sa odohrala stredoveká bitka pri východoslovenských Rozhanovciach, ktorá nielen rozhodovala o osude kráľovského mesta Košice, ale aj samotného Uhorského kráľovstva. Preto pri príležitosti 700-tého výročia bitky bola postavená rozhľadňa Čerešenka. 21/06/20 Henrich Tomáš Zaujímavosti
Recenzia Alfa Walk King Advance – celokožené topánky Prvý dojem, ktorý som mal po rozbalení krabice s topánkami, bolo ohromenie. Prekvapili ma svojou mohutnosťou. Samozrejme, očakával som pevnú obuv. Keď som hľadal viac informácií o výrobcovi, dostal som sa k údaju, že firma vznikla v roku 1931. To vyvolávalo dojem dlhodobých skúseností založených na podmienkach drsnej nórskej zimy. 29/01/20 Henrich Tomáš Obutie

PR Greta RUN – 2. ročník Pozývame vás na skvelú akciu, Gréta RUN, ktorý sa pobeží od Liptovskej Mary do ústia Kvačianskej doliny a späť. K tomu polovičná trasa aj detský beh a zábava od 12:00. Prezentácia ako aj vyhodnotenie a zábava budú na Hoteli Koliba Gréta v tesnom susedstve Liptovskej Mary. dnes sponzorovaný článok
Túra Veľká Knola a Pálenica zo sedla Grajnár Dvojicu vrchov z nadpisu spájajú dve veci. Prvou je, že oba majú svoje najlepšie výhľadové roky dávno za sebou. Okolitý porast vyrástol a zredukoval výhľady len na fragmenty obzoru. Druhou je sedlo Grajnár, ležiace medzi nimi. Zvolili sme si ho za východiskový bod nášho letného rodinného výletu pred pár rokmi. Dá sa z neho celkom ľahko vystúpiť na Veľkú Knolu a keďže sa decká zdali fit, po návrate sme pridali aj Pálenicu na opačnej strane. No a koncom predminulej zimy, len aby som nezhrdzavel, prebehol som si tento úsek aj po snehu. dnes Peťo Nový Volovské vrchy
Správa Ferraty na Skalke doplnia o istiace prvky a zvýšia osvetu Vysokú úrazovosť na ferratách na Skalke by malo znížiť pretrasovanie niektorých zaistených ciest a doplnenie bezpečnostných prvkov. Výrazne by sa mala zvýšiť osveta návštevníkov. V krajnom prípade môže HZS pristúpiť k pokutám. včera Soňa Mäkká Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)

Pod Surovinou 06/08/19 12:58 3 príspevky
    • Slovenské rudohorie: Veporské vrchy - Sihlianska planina - medzi Surovinou a rázcestím Táňovo

• 4 ľudia s vlastnou karimatkou a fóliou na zemi

• trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)

• Hriňová (bus) - Detvianska Huta (bus) / Hrnčiarky (bus)