Hanwag Belorado II Tubetec Lady GTX

03.07.19
Túto jar som sa z technických dôvodov na nejaký čas ocitla bez polovičných topánok a tak mi padlo vhod testovať polovičky od dvoch rôznych značiek. Prvou z nich je Hanwag, ktorý sa u mňa na polici s topánkami vyskytuje už približne trinásť tokov, ale zatiaľ len vo vysokej verzii. Teraz teda nosím model Belorado II Tubetec Lady GTX.

Dizajn a materiály

Zvršok topánky pozostáva z kombinácie semišovej kože a textilu. Vpredu je okopová ochrana, avšak nenachádza sa po celom obvode. Šnurovanie je predĺžené k špici, nie až tak, ako to býva pri approach topánkach, ale na pomery tejto triedy je dostatočne ďaleko. Šnúrky sa v najnižšom a najvyššom páre dierok kĺzajú cez kovové očká. Na ostatných miestach vedú cez textilné očká, ktoré sú pokračovaním textilných pásikov po stranách topánky, nejde teda len o dizajnový prvok. Pochopiteľne, na týchto miestach sa šnúrky nekĺzajú tak hladko, textilné pásiky plnia podobnú funkciu ako stop očká. Topánky sa tým pádom o niečo ťažšie zaväzujú, ale šnurovanie sa dá veľmi dobre nastaviť. Napríklad mám vysoký priehlavok, takže si utiahnem topánku tuhšie úplne dole a zase hore, ale v strede potrebujem mať šnurovanie voľnejšie. Tým, že ťah pri šnurovaní je už od boku topánky, sa zároveň topánka nedeformuje, keďže je pomerne mäkká. Najmä v predo-zadnom smere vpredu je mäkšia, v torze a vzadu tuhšia, vyzdvihnutý predok napomáha príjemnejšej chôdzi. Jazyk je veľmi dobre vypolstrovaný a pomerne vysoký, takže aj pri silnom zatiahnutí šnurovania ma nikde nič netlačí.

Topánky sú nepremokavé, stará sa o to membrána GoreTex. Podrážka je tvorená technológiu tubetech, čo by malo zabrániť problémom, ku ktorým dochádza hydrolýzou polyuretánu. Medzipodrážka je vytlmená polyuretánom a kompletne zapuzdrená, aby sa do nej nedostala vlhkosť. Podošva je štandardná turistická, do lesnatých, lúčnych, neskalnatých terénov, vo vyšších pohoriach maximálne na turistické chodníky, nemajú lezeckú (climing) zónu. Dezén je prispôsobený blatistým terénom, jednotlivé výstupky sú pomerne široko od seba, takže blato sa tu ťažšie udrží. Tradičné osemuholníkové logo Vibram však na nej nenájdete.

Čo by som topánke vytkla, sú chybajúce ušká na zavesenie, keďže nech sa zbalím akokoľvek sofistikovane, vždy mám málo miesta a počas túry mi aj tak akosi pribúdajú veci visiace na batohu a všetko, čo sa dá zavesiť a pripnúť zvonka, vítam.

Ako vidieť, nosím sivo-oranžovú verziu modelu, ďalej sú topánky dostupné aj v sivo-fialovej a čierno-modrej verzii.

Skúsenosti

Topánky so mnou zatiaľ absolvovali túry v Malých Karpatoch, Nízkych Tatrách a na Šumave. Užili si rôzne druhy počasia od prudkého slnka po dážď a sneženie. Keďže ide o polovičky, treba sa vyzbrojiť návlekmi alebo dlhšími nepremokavými nohavicami, aby nám do topánok nenatieklo zhora. Keďže okrem výdatných zrážok bola jar pomerne chladná, nosila som dvojo nohavíc, z čoho vrchné boli nepremokavé. Dali sa háčikom upevniť o šnurovanie topánky. V topánkach tak bolo sucho.

Ide o topánky nemeckého výrobcu, ktoré sú širšie ako napríklad talianske. Treba počítať s tým, že veľkosť nemusí sedieť tak, ako pri inej značke alebo dokonca aj pri vyšších topánkach od rovnakej značky, a topánky vyskúšať v kamennej predajni. Subjektívne mám pocit, že vpredu je o nejaký milimeter viac, ako by mi vyhovovalo, ale o pol čísla menšie by ma už tlačili. Pozor, nie je to tak, že by sa mi vyzúvali. Len pocit. Menšie číslo by však bolo riziko kvôli veľkosti kopyta, mávam problém s otlakmi, takže natlačiť pätu do menších by asi nebolo vhodné.

Niekoľko prvých túr sa mi zdalo, že mi topánky “siahajú príliš dopredu”. Potom som si na pocit v nich zvykla, a medzičasom sa ukázali výhody. V prvom rade musím oceniť, že sa mi netvoria otlaky, a to dokonca ani v teplom počasí, kedy sa nohy ľahko spotia. Nemusím teda strácať čas ráno preventívnym lepením rizikových miest. Ešte musím dodať, že v horúcich dňoch noha trošku opuchne a tak sa milimeter navyše hodí. Nakoniec som s výberom veľkosti spokojná.

Topánky, ako som spomínala, sú veľmi dobre vytlmené, takže sú pohodlné. To som ocenila napríklad na Šumave počas dňa, kedy zo 17 km túry viedlo 13 km po asfaltkách, avšak pocit unavených chodidiel sa vôbec nedostavil. Podobne skončilo vandrovanie po asfalte okolo Sobotišťa v horúcom počasí. Do topánok nosím tenké ponožky, materiál závisí od počasia, mala som v nich aj merino, ponožky zo syntetického materiálu, ale aj obyčajné bavlnené, ak nejdem do veľkého výkonu.

Topánky budem ďalej testovať a na jeseň sa podelím o ďalšie skúsenosti.

Hanwag Belorado II Tubetec Lady GTX 03/07/19 00:00 nová téma

Túra Jesenné Grinavské jazerá Nie sú to síce žiadne veľhory, ale podhorie Malých Karpát na rozhraní lesa a vinohradov vie byť na jeseň veľmi príjemné na dopoludňajšiu vychádzku. Takto sme sa počas babieho leta s mamou a Maťkom vybrali do obľúbenej lokality nd Grinavou, časťou Pezinka. Okrem farebných vinohradov sa postupne prechádza okolo troch rybníkov. K tomu nás čakajú ešte dve pekné vyhliadky. 05/12/19 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Túra Lago d´Idro s deťmi – tipy na výlety Ako už viackrát, aj letná dovolenka 2018 dopadla tak, že sme sa vybrali do Rakúska a severného Talianska. Podmienkou boli hory, voda a zázemie pre karavan. Vodou nemuselo byť nevyhnutne more, viackrát sme boli pri Lago di Garda a tak sme sa rozhodli, že preskúmame niektoré ďalšie z jazier v oblasti. Potrebovali sme aj ciele výletov priamo v okolí kempu, pretože mladší Maťko ešte sám nebicykloval a do sedačky či cyklovozíka je už ťažký, takže presun z kempingu za atrakciami musel byť pešo alebo hromadnou dopravou. Po niekoľkodňovom prieskume sme sa rozhodli pre Lago d'Idro. 28/11/19 Soňa Mäkká Svet
Reportáž Namiesto ostnatého drôtu voľný pohyb ľudí aj zvierat Pred tridsiatimi rokmi padla Železná opona, ktorá nás oddeľovala od slobodného západu. Na celom úseku železnej opony v rámci ČSSR zomrelo podľa Ústavu pamäti národa 280 civilných obyvateľov. Na slovenskej časti opony bolo pri pokuse o prechod hranice smerom na západ usmrtených 42 osôb zastrelením, elektrickým prúdom, výbuchom mín, roztrhaním psami a inými zákrokmi príslušníkov Zboru národnej bezpečnosti a Pohraničnej stráže. Dnes je režim na hranici absolútne opačný. Vzhľadom na minulosť týchto miest sa v nich zachovala viac alebo menej neporušená príroda, do ktorej sa chodí na túry, cyklotúry či len obyčajné vychádzky. Navyše, s voľným prekračovaním hranice, o ktorej niekedy v poli ani nevieme, kde presne je, a v tej chvíli to ani nie je dôležité. 17/11/19 Soňa Mäkká Publicistika

MTB Čiernohuzec - cyklookruh z Levoče Tiché Levočské vrchy predstavujú vďaka dobrým cestám a mimoriadne zaujímavým lokalitám ideálny priestor pre atraktívnu cykloturistiku. Na trase môžeme objavovať ich donedávna utajenú krásu, pričom vyjdeme na tri vrcholy: Jankovec, Chmeľov a Čiernohuzec. dnes Karol Mizla Levočské vrchy
Podcast O Geocachingu s Matúšom Morongom Geocaching je hra založená na hľadaní skrýš pomocou GPS. Pôvodne išlo o malú komunitnú záležitosť, museli ste totiž mať GPS prístroj, ktorý nebol práve lacný. Tak sa ku Geocachingu dostávali najmä turisti, ktorí mali takýto prístroj kvôli navigácii v horách. Zásadnejší prienik do mainstreamu prišiel s nástupom smartfónov. V dvanástej epizóde podcastu HIKING.SK sme sa rozprávali s Matúšom Morongom, našim autorom. Je dlhoročným kešerom, aktuálne pôsobí ako reviewer a medzi kešermi je známy pod nickom Rikitan. včera Ľubomír Mäkký Rozhovory
Recenzia Bridgedale Stormsock – nepremokavé cykloponožky Jesenné obdobie nemusí znamenať koniec cyklosezóny, ak sa cyklista dobre vystrojí. Pokiaľ sa vám však nechce kupovať nové tretry, máte v zásade dve možnosti, ako ochrániť nohy pred chladom a vodou. Jednou sú nepremokavé návleky, druhou nepremokavé ponožky. Druhú menovanú možnosť som vyskúšal s ponožkami Bridgedale Stormsock v strednej hrubej verzii. včera Ľubomír Mäkký Obutie

Hanwag Belorado II Tubetec Lady GTX 03/07/19 00:00 nová téma
    • Hanwag

• Belorado II TubeTec Lady GTX

• turistické polovičky

• semišová koža, textil, membrána GoreTex

• Hmotnosť
    • 408 g – polpár veľkosti UK6

• Farebné kombinácie
    • modro-šedá, oranžovo-šedá, modro-šedá

• dizajn, variabilné šnúrovanie, stabilný krok, vytlmenie medzipodrážky, celkové pohodlie

• Nepáči sa mi
    • chýba uško vzadu na zavesenie